Natuurlijk bekappen in combinatie met hoefkatrolontsteking

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:31

Er wordt tegenwoordig wel onderscheid gemaakt in HKO.
Er zijn er met erge botaantasting van het straalbeen, die reageren doorgaans goed op infiltratie met cortisonen. Is het uitgewerkt dan zijn ze wel weer mank. Die kapotte straalbeen zijn er meer en meer uitgefokt aan het geraken.

Nu is er vaker HKO waar straalbeen redelijk mooi is. Dan is het vermoeden dat de weke delen zelf zijn aangetast of ontstoken. Die reageren minder goed op infiltraties. Maar waarom is het ontstoken? Zijn zijn voeten niet optimaal? Is zijn huisvesting niet optimaal? Dan kan je zeker proberen daar nog winst te behalen. Sowieso worden paarden die dan permanent op rust gezet worden vaak van de ijzers afgehaald en op de wei gegooid want ze moeten niks meer. En dan lijkt het toch plots beter te gaan.

Ik vind het zeker een poging waard om een andere manier te proberen. Is het straalbeen in frut van één, njah. Zie je verder weinig op RX? Dan schat ik kansen beter in. Sowieso hangt het ook beetje af van wat je later nog wil doen. Topsportcarrière gaat er waarschijnlijk niet meer inzitten, terug overbelasten enz. Maar recreatief rijden en wandelen? M

Worth a shot.

Ben ook wel benieuwd naar RX en naar hoevenfoto's hoor, voor een idee te hebben :D

edit: ik lees lange tenen, als je die korter krijgt dan is er al minder hefboomwerking op de pezen. Wie weet heeft dat wel effect :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie