Hoefschoenen, net ijzers eraf

Moderators: Coby, Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

denice

Hoefschoenen, net ijzers eraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-18 10:34

Ik heb een Welsh Cob en had hem rondom op ijzers staan. Dat beviel eigenlijk hartstikke goed, behalve dat we een natte wei hebben,de prijs en iedere keer een afspraak maken bij de smid tussen werk, kind en andere dingen door.

Ik ben momenteel zwanger en het rijden is wat minder. Ik men met hem, zo'n twee maal per week. Ook ohz rijd ik maar nu even niet. Een vriendin heeft net hoefschoenen voor haar paard en die vond ik echt zo goed bevallen dat dit me het leek. Nu lijkt een goed moment om over te stappen.

Ik heb zijn ijzers er af laten halen en wil eigenlijk weten, wat nu.

Wanneer kan ik zijn hoeven gaan meten? Hij staat nu ietsje langer omdat hij dan wat slijtspeling heeft. Hoe lang moet ik wachten of zal het niet uitmaken qua maat? Wat is wijsheid? Kan ik rijden zonder ijzers en schoenen, een kort ritje per week? Of is dat juist onverstandig?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-18 11:02

Bedankt voor de tips, erg nuttig!
Ik rijd voornamelijk over asfalt. De smid liet ze ietsje langer zodat hij niet gevoelig zou lopen. Ik zit te denken gewoon morgen een ritje te maken en dan eens te meten, en een week later weer.

Ik vijl mijn andere ponys zelf dus dat lukt wel, ben indd nu bang voor brokkelen en scheuren bij de nagelgaten. Logisch eigenlijk dat ze pas groeien als ze kort genoeg zijn.

denice

Re: Hoefschoenen, net ijzers eraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-18 17:21

Hij staat altijd buiten, maar niet op de weide nu het nat wordt.

Hij heeft met zn maatje een stal van 3x6 met een matras en vlas, datzelfde stuk betegeld en een paddock van 20x20. Omat ze veel op dat betegelde stuk hooi staan te eten vraag ik me af of dat nadelig gaat werken. Ze zullen daarvan ook slijten toch of went dat?

Hoefschoenen lijken me sowieso nuttig voor de komende tijd tot zijn hoevel weer op volle sterkte zijn denk ik?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie