Wat te denken van deze vreemde hoef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 19:59

Diddykong schreef:
Eerlijk, ik vind de voeten niet het grootste probleem. Als er verder geen bijzonderheden uit de klinische keuring komen en ook röntgenologisch het paard goed is, dan krijg je de hoeven ook wel beter hoor. Dubbele lippen zie je in duitsland trouwens meer. Wat me eerlijk gezegd meer zorgen baart is de prijs. Als je zegt dat dit paard best getalenteerd is, en echt door een prof gereden, beetje leuke afstamming erbij.... nu ja dan klopt die 8000 euro echt niet en daar zou ik meer een onderbuikgevoel van hebben. Ze kunnen er dan ook rustig 3x zoveel voor vragen. Dus wat is er mis vraag ik me dan af? En dat ligt echt niet alleen aan de hoeven, die zijn te steil ja, maar kijk kritisch of er niet meer aan de hand is.

Inderdaad, voor het iets betere veulen betaal je al zeker *knip* in duitsland laat staan voor een paard met potentie, die bedragen beginnen bij 20 duizend. Trap er niet in.
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 12-08-18 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: herkenbare informatie verwijderd.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:00

anjali schreef:
Nouvel schreef:
Ik ben wel benieuwd wat hoefsmid en dierenarts hoe over zeggen.
Extra goed naar laten kijken bij de keuring en ik zou ook het ijzer eraf laten halen daarvoor zodat er niks verstopt kan zitten evt.

Succes ermee!
Lijkt me wel een prachtig paard!

Zou ik niet doen want zo te zien is hij net heel keurig bekapt en beslagen.Dan zou ik nu niet de ijzers erafhalen want ik denk dat dat niet goed is voor de voeten.Dat is het nadeel van sommige keuringen,die zijn soms niet goed voor het paard. Zoals ook buigproeven die te sterk worden uitgevoerd,je kunt ze kreupel trekken. En teveel x rays zijn ook niet echt goed.Maar uiteraard wil ts wel een gezond paard kopen.Laat keuren door een veearts met verstand.

Als de hoeven dit al niet kunnen verdragen dan is het paard rijp voor de slacht ipv een dressuurcarriere.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wat te denken van deze vreemde hoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:23

Daarom dus zelf altijd overnieuw keuren zoals ik eerder zei. Maar het zal me miet verbazen wanneer er wel iemand intrapt. Zonde, En zo zie je maar weer, een grote naam erachter of niet, geen garantie op succes.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wat te denken van deze vreemde hoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:53

Ruitje, ik snap je redenatie heel goed. Daarnaast is het een merrie dus eventueel fokkerij zou kunnen. Maar een paard heb je niet zo maar op een goed niveau. Was deze al een paar jaar probleemloos onder het zadel , zou ik het voor weinig ook wel durven. Maar wanneer je maar een keer een paard kunt kopen omdat je op dit moment niet meer centen hebt en het dier ligt na een jaar trainen definitief in de kreukels dan zou ik het mensen afraden.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 32 bezoekers