Keiharde hoeven: hoe helpen we de smid een beetje mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:09

khirshanta schreef:
Jasmijn159 schreef:
Voor de smid komt zet ik ze savonds in een natte luier met ductape. Werkt als n trein. Niet te strak doen natuurlijk!


Hou je dat de hele nacht om? Staat je paard dan binnen of buiten?

Lijkt mij anders best iets wat ik wil proberen


Staan snachts binnen over t algemeen. Maar zolang je de onderkant goed beschermd met ductape, zal het buiten misschien ook wel houden denk ik?

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:06

Elisa2 schreef:
xxwienekexx schreef:
Op aanraden van mijn smidje doe ik dagelijks Leovet Hoefolie op d'r voetjes, nu na 1,5 maand gebruik merk ik dat de voeten er veeeel netter uit zien. Naast de olie train ik bijna iedere dag dus dan gaat ze helemaal onder de slang, pezen en hoeven vind ik dan het belangrijkst om te koelen dus die krijgen dan ook een bakkie water ;)

Betreft de modder, had ik zelf nog niet aan gedacht, paardlief echter wel want die gooit minstens 2 van de 4 waterbakken om en gaat er daarna doorheen baggeren en in liggen :Y) Dacht dat ze aan t spelen was, maar het zal ook wel iets van verkoeling meebrengen (de bakken daarna door de weide sleuren en erop gaan staan met een jolige uitstraling is dan wel weer spelen gok ik :+ )


Olie is alleen zinvol om op te doen tegen uitdroging als de hoeven eerst goed en door en door nat zijn, van alleen olie drogen ze alleen maar meer uit.


Ah sorry dat heb ik er niet bij vermeld, na het douchen natuurlijk :D

Ze waren altijd flink droog en soms wat brokkelig, maar daar heb ik nu helemaal geen last meer van. In mijn ogen dus ideaal voor mn paard _/-\o_

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:45

een half uurtje van tevoren op een natte handdoek zetten.

rayoow

Berichten: 3455
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:47

Ik hou het voor de waterbak nat en als de hoefsmid komt zet ik een extra lint dat ze alleen op een nat stuk kunnen staan 1 uur van te voren.

Dat had de hoefsmid op fb gedeeld om 45 min in een emmer te zetten of zo maar dat laten ze hier niet toe dus dan maar zo :)

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Keiharde hoeven: hoe helpen we de smid een beetje mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:50

Laatst voor het eerst natuurlijk bekapt en dat was de eerste die mij meldde dat het vriendelijk is voor de gene die de voetjes bijwerkt. Hij borstelde er met een hoevenkrabberborsteltje wat kokosolie in, ff beppen met mij en vervolgens kon ie aan het werk. Heb meteen een pot op stal gezet en zal dat nu keurig voor hem doen een half uurtje voor hij er is.