Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
loeske87
Berichten: 485
Geregistreerd: 01-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:38

Monique1963 schreef:
Ik denk niet dat je paard ze eraf sloopt, tenzij je hem betrapt hebt. Bij mij blijven ze gewoon niet zitten de protectors ook al zit ze er zelf niet eens aan.

Ik heb vandaag voor de derde keer gereden ermee. En ik moest ook het klittenband helemaal schoonborstelen. En hoera het is allemaal wel blijven zitten dit keer omdat ik alleen straat en hard zand en berm heb gedaan. Ik maak nog weer een filmverslagje. Maar ja, daar heb ik ze niet voor gekocht. Ik kan zonder hoefbescherming ook dit ritje maken. Het gaat mij er juist om dat ik er bospaden met stenen mee kan rijden. Gisteren deed ik dus een bosritje met een beekje en lage begroeiing. Die lage begroeiing trekt denk ik aan de clips. En toen bleef het loskomen. 3x. Dat is erg onhandig. Morgen of overmorgen ga ik diezelfde rit in het bos nog een keer doen, zonder beek en dan zonder dat ik door de lage begroeiing ga. Kijken of het dan wel blijft zitten.

Mijn paard loopt op iedere hoefschoen geweldig. Daar is megasus geen uitzondering op gelukkig. Afijn later op de avond plaats ik weer een linkje naar een filmpje.


De tandafdrukken waren zichtbaar... Mijn paard sloopt graag helaas :( Het klitteband op de hoef zelf blijft overigens wel super goed zitten.
Wel superfijn, je filmpjes en verslagen


Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:42

wat een schurkje-paard heb jij! Nee, bij mij sloopt ze ze niet, maar we hebben een zuigend moeras, yep that s*cks ;-) en steile zandpaadjes met stenen. Ze komen er gewoon vanaf. Ook toen ik ze verkleind had.

Afijn filmpje 6 met testrit 3. https://www.youtube.com/watch?v=d7qHulryNE4

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:12

Heb vandaag met een neopreen lijm de half losgekomen klittenbanden op de hoefwand weer vastgeplakt. Hoop dat het nu wel blijft zitten. Die 10-secondenlijm van locktight heeft maar op 1 plek gehouden.

Van Megasus geen antwoord nog steeds niet op mijn vragen...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:26

ok continuing story. Eerst het vieze klittenband helemaal uitgeborsteld. Neopreen lijm heeft de buitenkanten van de hoeven goed gelijmd. Die klittenband-stikkers op de hoefwand zaten vandaag nog helemaal goed vast.
Echter de Klittenband-stickers op de hoefwand aan de binnenzijde van haar hoeven, die lagen allebei weer voor de helft los.

Ik ging rond een uur of 7 vanavond rijden en had geen zin die dingen weer vast te plakken en omdat ze gisteren ook weer los waren geweest voor het rijden en ik ze toen ook niet opnieuw had vastgeplakt en ze wel waren blijven zitten, dacht ik, bekijk het maar ik ga er gewoon meer rijden.

Maar het aantrekken wordt er wel lastiger door want de losse stikkers vouwen mee omhoog, waardoor de niet klittenband-kant omgevouwen zit en ik dus heb staan k*tten om die stickers weer plat te krijgen.

Op de een of andere manier heb ik (totdat ik ze kreeg) gedacht dat die clips scharnierbaar waren. Een clip is voor mij een ding waar een bewegend onderdeel aan zit. Dus ik dacht dat die clips met een scharniertje of zo op het klittenband geklikt werden. Dat zou het aantrekken aanzienlijk vergemakkelijkt hebben. Nu is het behoorlijk lastig vind ik om de runners goed aan te trekken. Zodra je de voet in het kooitje van de runner hebt gedaan, zijn er allemaal klittenbanden die in elkaar haken, terwijl je dat nog helemaal niet wilt. Je wilt de voet er goed in positioneren, maar dat is verdraaid lastig om dat goed voor elkaar te krijgen. Vandaag zaten ze dus allebei niet helemaal 100% op de originele plek, maar dan moest ik het weer helemaal uit doen en ook daar had ik geen zin in.

Dit keer ook nog een borsteltje in de zadeltassen gedaan en o wat is die steel van die hamer mega-irri, ik blijf er iedere keer met mijn teugels achter haken. En toen we dan eindelijk klaar waren (normaal ben ik in 5 minuten weg. borsteltje over Callas, zadeltje erop, halstertje en een-oortje om en weg is ze) ben ik de rit gaan rijden die ik in het tweede testfilmpje deed. dus daar waar ze haar schoenen 3x verloor. Dat was het ritje dat ik door de beek ging en daarna door de onderbegroeiing om een stenig stuk pad te vermijden.
Dus dit keer geen beek en geen onderbegroeiing, maar wel stenige paden, paden met wortels en een afdaling en een huchie op. Ik heb 3x gegaloppeerd. Stuk of 10x gedraafd maar nooit voluit. Ze heeft achter nog geen bescherming en dat vind ik dan niet eerlijk tov haar.

En guess what? Ik ben de runners NIET verloren. Dus mogelijk heeft óf de beek óf de planten van de onderbegroeiing ervoor gezorgd dat ik ze toen verloren ben. dus mijn volgende rit ga ik weer dezelfde rit rijden, maar wel onderbegroeiing bijv. Om zo uit te sluiten wat het geweest is. Of misschien was het beginnerspech.

Dus qua blijven zitten, raak ik nu toch iets hoopvoller. Maar qua klittenband op de hoef heb ik er een hard hoofd in dat dat goed blijft gaan. het is nu megadroog weer, maar zodra het gaat regenen en de blub komt, dan vermoed ik dat ik de klittenband stickers op de voet niet meer schoon ga krijgen. De clips zullen dan minder goed houden vermoed ik. Maar dat is zwart kijken.

Ik houd jullie op de hoogte van volgende testritjes.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:52

Ik heb antwoord van Megasus over de covers over het klittenband.

Ik had meerdere vragen gesteld in meerdere mails en uitgelegd dat de covers er afkomen telkens en kwijtraken:

Question 1: The blue velcro protectors do not hold. The first day in the field they came off right away. We have 7 hectares rough terrain. Was hell to find them back. So I hammered them on. Didn't help, came of again. Found them luckily. Cut off a bit of the edges of the blue plastic to make it tighter to de velcro, hammered them on, but she keeps loosing them. I now can't find them anymore. So with my replacement order swapping 160 for 150, could you ad a new set of 4 blue velcro protectors with their velcro, please?

Question 2: how do you advice to clean the velcro?

Question 3: The velcro came loose from the clip(s), can you send me a replacement set?


Dit was haar (Ursula dit keer) antwoord:

Dear Monique ,

thank you for your message. I will try to answer your technical questions.
Yes, unfortunately we know by now that the current version of the cover is not suitable for every hoof shape, and we are sorry about it.

As a first step, the sealing lip of the covers can be shortened slightly if it comes too close to the ground. Sometimes that helps.

But we are already experimenting and testing and have achieved very good results with some prototypes due to 2 changes, but it will probably take a while until the product is ready for series production.

To clean the tapes, please use a hard and clean brush, like a magic brush, or a soft wirebrush (please use carefully at the edges of the tapes!)

With kind regards



Dus ze geeft al aan dat ze het weten en met nieuwe dingen aan het experimenteren zijn. Maar een oplossing biedt ze niet. En dat zij alleen de technische vragen beantwoordt, en dus zal zij niet gaan over of ik vervangende kapjes en vervangende clips krijg. Dus dat ga ik nog maar weer eens extra vragen. We blijven bezig. Ondertussen zijn de klittenbandstrips op de hoeven er niet verder afgekomen, wel los. Dus ik ga ze ook om lijm vragen.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:32

Monique1963 schreef:
Ik heb antwoord van Megasus over de covers over het klittenband.

Ik had meerdere vragen gesteld in meerdere mails en uitgelegd dat de covers er afkomen telkens en kwijtraken:

Question 1: The blue velcro protectors do not hold. The first day in the field they came off right away. We have 7 hectares rough terrain. Was hell to find them back. So I hammered them on. Didn't help, came of again. Found them luckily. Cut off a bit of the edges of the blue plastic to make it tighter to de velcro, hammered them on, but she keeps loosing them. I now can't find them anymore. So with my replacement order swapping 160 for 150, could you ad a new set of 4 blue velcro protectors with their velcro, please?

Question 2: how do you advice to clean the velcro?

Question 3: The velcro came loose from the clip(s), can you send me a replacement set?


Dit was haar (Ursula dit keer) antwoord:

Dear Monique ,

thank you for your message. I will try to answer your technical questions.
Yes, unfortunately we know by now that the current version of the cover is not suitable for every hoof shape, and we are sorry about it.

As a first step, the sealing lip of the covers can be shortened slightly if it comes too close to the ground. Sometimes that helps.

But we are already experimenting and testing and have achieved very good results with some prototypes due to 2 changes, but it will probably take a while until the product is ready for series production.

To clean the tapes, please use a hard and clean brush, like a magic brush, or a soft wirebrush (please use carefully at the edges of the tapes!)

With kind regards



Dus ze geeft al aan dat ze het weten en met nieuwe dingen aan het experimenteren zijn. Maar een oplossing biedt ze niet. En dat zij alleen de technische vragen beantwoordt, en dus zal zij niet gaan over of ik vervangende kapjes en vervangende clips krijg. Dus dat ga ik nog maar weer eens extra vragen. We blijven bezig. Ondertussen zijn de klittenbandstrips op de hoeven er niet verder afgekomen, wel los. Dus ik ga ze ook om lijm vragen.


Helaas is en blijft het een sponsoring en geen gekocht product. Ze zijn je dus helaas niet verplicht te voorzien van vervangende onderdelen.

(Tenzij je ze na de crowdfunding heb gekocht)

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:36

ja ik heb ná crowdfunding gekocht

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 17:33

Ik heb inmiddels twee keer een bosritje gemaakt zonder ze te verliezen. De paden zijn stenig en met wortels. Ik draaf en galoppeer ook en ben ze niet meer verloren, ondanks dat de zijkanten van het klittenband op de hoef zowat helemaal los hing.

Ik heb ze nog steeds niet max kunnen testen omdat ik geen achterhoefbescherming heb, ik wacht op mijn ruilset eer ik écht ga testen.

Maar het komt erop neer dat als je normale ritten doet, zonder extreme trail, ze dan best goed blijven zitten, zelfs als de plakkers op de hoeven half los hangen.

Vandaag heb ik dat weer geplakt met neopreenlijm. Het zit er nu 10 dagen op en twee klittenband stikkers op de hoef zijn al onderaan de hoef gegroeid!!! Omdat ze zulke platte voeten heeft, haalde ik die 1cm van de grond niet, maar er zat wel ruimte. Nu niet meer en dat zorgt ervoor dat de grond de stikker van de hoef duwt. Dus ik moet de stikker gaan afsnijden of zo.

Wat ik een handicap van het systeem vind, behalve uiteraard de overduidelijke mankementen van de klittenband beschermers, is het aandoen. Ik vond het al een crime om de easyboots aan te krijgen (renegades vind ik het makkelijkst aantrekken) maar in feite is dit systeem nog veel lastiger dan de easyboots. Het moeilijke ervan is dat tijdens het aantrekken het klittenband al aangrijpt aan elkaar, waardoor het haast niet mogelijk is de runner nog te draaien. Het komt bij mij dus regelmatig voor dat de runner niet recht zit zoals ik hem de eerste keer gemaakt heb. Dan zit bijvoorbeeld een van de voorste clips maar halverwege op het klittenband. Dat vind ik een groot nadeel.

Ook dat ik ze niet met de hand kan vastmaken vind ik een groot nadeel. Wat ze op het filmpje doen, dus "rollend" van onder naar boven vastmaken, lukt mij echt niet. Ik moet het echt vasttikken met een hamertje, iets dat mijn paard nu steeds irritanter gaat vinden dat getik op haar voet.

Ook dat ik met een halve gereedschapskist moet gaan rijden omdat ik het systeem niet vertrouw, is erg onhandig.

Ik had gedacht, wat ideaal zeg, je klikt ze er zo onder. Dat is een tegenvaller want even hop zadeltje erop, schoentjes aan en weg... dat zit er niet in. Het kost best heel wat tijd om het klittenband goed schoon te maken.

En... een nadeel dat ik vandaag ontdekte, ik ben door droger blub gereden en bij thuiskomst was er modder in de runner gekomen. Nu kan er natuurlijk heel wat modder een plekje vinden naast de straal, maar als ik heel veel modder ga rijden, hoe houdt zich dat dan? En hoe is dat voor haar? Levert dat dan extra druk op haar zool op?

Dus ik ben niet meer himmelhochjausend. Er kleven (hahaha) behoorlijk wat nadelen aan. Ik blijf ermee rijden en testen tot de achterrunners er zijn en dan kan ik
echt goed gaan testen. Als het dan voor haar een uitkomst blijkt, dan neem ik alle onhandigheden wel op de koop toe. We gaan het zien.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:03

Voor de klitteband bij het aandoen: kun je er niet een papiertje oid tussen schuiven wat je er tussenuit haalt als ze op hun plek zitten.
En met de punt van je schoen tikjes geven ipv de hamer zodat je die niet meer mee op pad hoeft te nemen?

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:14

Hi Pol013 dank voor het meedenken,

Dat papier is een idee, een stuk oude voerzak of zo, dat is lekker stevig. Dat zal ik eens uitproberen. (het wordt wel steeds gecompliceerder)

Schoen tikjes geven heb ik geprobeerd, maar behalve dat mijn paard dat niet snapt (want moet je dan geen jambette maken?) en ik niet tussen haar benen kan komen met mijn schoenpunt omdat ze altijd zo mooi vierkant blijft staan en een stapje achterwaarts ik weer zeer gymnastische bewegingen moest maken, veert het gewoon terug en zit het niet echt grondig vast.

De eerste en tot nu toe dan enige rit waarop ik ze verloor, was toen ik door water en lage begroeiing heb gereden. Toen we ze erna vast wilden maken, hadden we nog geen hamer bij ons. Mijn vriend was toen mee en zelfs hij (en hij zit in de bouw, dus best sterke handen) kreeg ze niet goed vast zonder aan te kloppen. Hij gebruikte toen de achterkant van zijn zakmes, maar dat beschadigde de clips met putjes erin. Zelfde als met een steen. Maar goed, ik kan het er natuurlijk op wagen en zonder hamer gaan rijden en dan maar een steen gebruiken en op de koop toe nemen dat de clips kunnen beschadigen aan de buitenkant. Dat tast verder de integriteit van het systeem niet aan.

Ik heb de paardjes nu op het hoge veld staan, dus zonder moeras, geen klei en weinig stenige paden en ben heel benieuwd als ik vandaag ga checken of mijn neopreenlijm nu wel geholpen heeft een van de stikkers op de hoefwand goed vast te plakken.

Het houdt een mensch wel van de straat die runners...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:17

Nope de neopreenlijm had niet echt gehouden.

Vandaag is het twee weken dat ik de megasus runners geïnstalleerd heb op mijn paard en de klittenbandstickers op de hoefwand zijn al benedenaan gegroeid.

Doordat het geen beschermkappen meer heeft, is het kapot, los en vies. Het onderbrengen voor het rijden vindt mijn paard steeds minder leuk worden. Ik heb het braafste paard van de wereld. uren blijft ze zonder vast te staan, staan. Maar dat getik en gedoe aan haar voeten begint ze behoorlijk vervelend te vinden. Vandaag moest ik zelfs mopperen omdat ze gewoon niet stil wilde staan als ik op de runners aan het tikken was. Ze week zelfs toen ik het zadel op wilde leggen. Daarmee zeggende, vrouwtje ik ben not amused.

Vandaag toch een poging tot rit gemaakt. Ik check tijdens het rijden met regelmaat door even naar beneden te kijken of alles nog zit. Dat was zo en ze schrok ergens van, maakt een sprong opzij. Ik denk ik ga een stukje draven om de spanning eruit te rijden. Ik denk, mèn wat loopt ze beroerd. Zo stenig is het pad toch ook niet voor haar achtervoeten. Ik denk, ze lijkt wel kreupel op linksvoor. Dus ik ga stappen. Komt niet bij me op om te concluderen dat ze misschien wel een schoen kwijt is. Na weer een paar stappen, weer struikelen. Ik kijk, ja hoor, 1 runner weg. G*D. Omkijken, nergens te zien. Afgestapt, echt wel een halve kilometer teruggelopen en daar lag hij. Zo ongeveer waar ze geschrokken was. Dus ik raap hem op om hem weer onder te gaan tikken... is ze de andere ook kwijt! In het stuk teruglopen is ze er dus ook eentje kwijtgeraakt. De moed zakte me in de schoenen, of in de runners, ik denk f*** it ik doe ze er niet weer onder. Dus ik wéér terug de andere kant op gelopen en de andere ook gevonden, ze in mijn zadeltassen gestopt en opgestapt en de rit als staprit en bermtoerist afgemaakt.

Ik geef het nog 1 kans. Ik heb nu van de afgelopen twee weken geleerd. Dus ik ga de klittenband stikkers van de hoeven afhalen. Nieuwe er zo ongeveer tegen de kroonrand aan, opplakken en ze staat dan wel zonder beschermkapjes in het land, maar dan kijken of als ik ze zo hoog plak, het dan wel werkt.

Baal ik? Daggut wel.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

cinniz123

Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:34

Als ik t zo lees ben ik ergens wel blij dat de mijne gewoon niet paste!
Ik ben nml ook iemand die t onderste uit de kan wil en zal blijven proberen.
Geloof dat de runners icm mega locks echt een flop zijn voor de meeste

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:39

cinniz123 schreef:
Als ik t zo lees ben ik ergens wel blij dat de mijne gewoon niet paste!
Ik ben nml ook iemand die t onderste uit de kan wil en zal blijven proberen.
Geloof dat de runners icm mega locks echt een flop zijn voor de meeste


Mega Flop :=

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:51

Waar ik nog even nieuwsgierig naar ben en ik hoop dat iedereen die de megasus heeft geprobeerd even kort wil reageren op deze twee vraagjes met een ja of nee.

Gebruik je de Megasus nog steeds?
Heeft je paard platte voeten?

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 00:21

Ik gebruik ze niet meer momenteel. Stickers zijn ook van de hoeven.
Paard heeft geen platte voeten.

loeske87
Berichten: 485
Geregistreerd: 01-07-05

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 06:59

Ik gebruik ze momenteel niet meer ivm niet blijven zitten, en mijn paard heeft geen bijzonder platte voeten

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:56

Ik hoop dat er nog meer gebruikers een kort antwoordje willen geven. Ik was even nieuwsgierig of jullie negatieve ervaringen met de megasus runners te maken had met net als bij mij de platheid van mijn paards hoeven. Maar aangezien de twee mensen die gereageerd hebben hun paarden geen platte hoeven hebben, gebeurt het afvallen/verliezen dus ook bij paarden zonder platte hoeven.

Inmiddels heb ik vandaag wat zorgelijks ontdekt voor mijn paard over het megasus systeem. Ik knip en plak even een stukje uit een conclusie uit een andere bokt topic dat ik geopend had.

De periopel zit net onder de kroonrand en geeft de hoef voor een paar centimeter een beschermend laagje mee.

En daar zit met de Megasus runners systeem voor mij dus het probleem. Mijn paard heeft geen hoge hoeven, nogal plat en flare en die megasusstikkers nemen zowat de gehele hoefwand in beslag, wat dan automatisch inhoudt dat je de gehele hoefwand moet schuren zodat de stikkers blijven plakken, wat dan weer automatisch inhoudt dat ik de periopel wel wegschuur, wat niet ok is in mijn geval. Bij paarden met een hogere hoef, zal het misschien geen probleem zijn om dit systeem te gebruiken.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:39

Ok, mijn laatste woord over de megasussen.

Ik kap ermee. Ik heb net de klittenbandstikkers op de hoef verwijderd omdat ze te kapot en los waren.
Ik zag het gewoon niet zitten weer haar hoef te gaan schuren, met het idee dat ik misschien wel die periopel beschadig of al beschadigd heb.
Ik zie het ook niet meer zitten iedere dag weer te ontdekken wat is er nu weer kapot.
Ik zie het ook niet zitten om tijdens het rijden haar kreupel te rijden doordat ik ongemerkt haar runners verlies.
Ben er gewoon ineens helemaal klaar mee.

En toen ging ik net eens rekenen....
Hergebruiken van deze klittenbandstikkers zou nog wel kunnen maar dan moet ik een goede hoeflijm hebben, die is bij megasus zo rond de 15 euro. Moet ik investeren in een speciaal twee componenten pistool van circa 20 euro. En er moet dan ook nog primer bij van circa 5 euro. Die primer en die lijm zijn dan terugkerende kosten.

De strips gaan natuurlijk een keer op, je kunt ze niet blijven hergebruiken. Gesteld dat ik ze helemaal nooit hergebruik maar vervang zoals megasus wil, dan doe ik dus twee weken met vier strips. Heb ik even uitgerekend dat dat me incl verzendkosten richting de 350 euro per jaar gaat kosten aan strips en primer. Dit zijn kosten die hoger zijn dan ik verwacht had, want eigenlijk weten we nu pas nu ze die shop hebben wat die dingen gaan kosten.

Maar natuurlijk gaan de megasus runners zelf niet een jaar mee als ik het goed begreep. Een half jaar geloof ik. Dus dat is per half jaar 170 euro. Dus ben ik per jaar 700 euro kwijt aan de megasussen. ALLEEN VOOR DE VOORVOETEN.

Ik doe al járen met de easyboots. Ze zijn nog steeds niet zo ver versleten dat ik nieuwe moet. Behalve dan dus dat Callas ze aftrapt en kapottrapt. Als ze ze niet aftrapt zijn de kosten per jaar aan de easyboots, gesteld dat ik iedere drie jaar of zo nieuwe easyboots zou moeten is dat 240 euro voor twee stuks gedeeld door drie jaar, gemiddeld 80 euro per jaar.

Dat is nogal een enorm verschil 700 euro of 80 euro!

Ik heb nu betere springschoenen gekocht dan ik had. Ik ga weer rijden met de easyboots en dan met springschoenen erover.

De set Megasussen voor de achterhoeven die ik aan het ruilen ben, ga ik op basis van de voorwaarden in hun contract proberen terug te geven en mijn geld ervoor terug te krijgen. (in hun contract staat dat dat mag, ben heel benieuwd)

Ik hoop dat er toch nog positieve berichten gaan komen van andere gebruikers die ze een langere termijn gebruiken. Op internet zie je alleen maar de initiële gebruikservaringen die net als de mijne positief waren. En de langere positieve evaluaties zijn allemaal met gelijmde schoenen. Dus voor wie het nog gaat proberen, ik hoop dat het bij jullie wel werkt want het idee blijf ik geweldig vinden.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:52

Wat een ellende Monique :o

Misschien niet passend voor het topic, maar heb je weleens springschoenen geprobeerd over je schoenen?

Ik heb trouwens al meerdere merken hoefschoenen geprobeerd, maar alles verliezen we, ik heb gewoon geen zin om om de zo veel meter te checken of alles nog aan zit.
Misschien dat ik vd winter kunstof plakijzers ga proberen...

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:19

Grinnik Letizia

Monique1963 schreef:
Ik heb nu betere springschoenen gekocht dan ik had. Ik ga weer rijden met de easyboots en dan met springschoenen erover.


Dus ja ik had al wel eens springschoenen geprobeerd, maar die waren van flutrubber en te klein. Dus dat schoot niet op.

En ja ik had gehoopt dat megasus het ei van columbus was. En misschien wordt het dat ook nog wel als ze iets bedenken op dat klittenband, maar die vrouw gaf in de mail al aan dat dat nog lang gaat duren voordat dat op de markt is, maar ze er wel mee bezig zijn. Een ander systeem heeft magneetstrippen. Maar ook daar zou ik de hoefwand voor moeten opschuren en ik geloof niet dat dat een goed plan is bij mijn paard.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.



Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:00

Super jammer dat het niet gelukt is met de megasussen. Ik dacht ook echt dat het ideaal zou zijn!
Net te vroeg geweest met bestellen.. Nou ja, nu heb ik ze dus ga ik toch gewoon proberen. Denk dat je ze ook niet zo makkelijk kwijt raakt (haha alleen als je ze gebruikt).
Ik ga dus wel wachten tot het weideseizoen afgelopen is. Op zich denk ik dat ze voor mij nog wel nuttig zouden kunnen zijn. Ik loop echt alleen op straat.
Enige wat mij tegenvalt is dat ze niet makkelijk aan en uit gaan..Dat leek me juist zo ideaal.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:13

Tilmar schreef:
Denk dat je ze ook niet zo makkelijk kwijt raakt (haha alleen als je ze gebruikt).


LOL.

Als de beschermkapjes bij jou wel blijven zitten dan zou je veel minder problemen moeten hebben. en inderdaad als je paard op stal staat, zouden de beschadigingen miniem moeten kunnen zijn.

Alles staat of valt met klittenband dat goed schoon is.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:36

Monique ik had hoop dat jij mijn set 150 wilde overnemen maar helaas dus haha.
Ben benieuwd of ik die nog verkocht ga krijgen. Blij dat ik tenminste 1 set kwijt ben.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:00

Hi SuperAssie, nee ik haak inderdaad af voorlopig. Als ze met beter covers komen, wie weet, maar dan moeten de voeten van mijn paard ook hoger zijn. Ik moet met de smid aan de slag om haar op te krikken, hahaha. Ben nu me aan het verdiepen in supplementen.

Maar je kunt geluk hebben met 150. Namelijk die zijn niet meer verkrijgbaar via hen. Voor de clip on versie gaat het maar tm 140.

In de plakversie gaat het wel tot 150 en hoger.

En in die nieuwe versie met andere techniek ook.

Kijk maar op hun site. Vind het trouwens onzin want je kunt in de plakversie 150 gewoon die klittenbandjes plakken, maar er zal wel een andere reden zijn waarom 150 en hoger niet meer in clip on versie geleverd wordt. Vind het wel raar.

En je kunt ze natuurlijk ook verkopen als plakversies. Gewoon de hele boel insmeren met lijm en je hebt een plakversie.

Maar misschien omdat het op hun site niet meer te bestellen is de clip on 150 heb jij misschien nog geluk bij het verkopen.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers