Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:28

Heel veel sterkte! Wie weet, soms gebeuren er toch nog wonderen... het lichaam heeft een enorm herstellend vermogen...
Ik duim voor jullie!

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:46

Duim bid en hoop met jullie mee.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:31

Ik zie voeten die in de basis al niet gezond zijn.
Zeer nauwe hielen, onderontwikkelde straalkussens.
Dat zijn goede omstandigheden voor problemen.
Dus ik zou zeggen de bron aanpakken.
Ijzers eraf en een juiste bekapping met hele goede begeleiding en desnoods een best mogelijk alternatief voor ijzer, waardoor de hoef zijn natuurlijke functies weer kan gaan gebruiken.
Straalkanker is feitelijk een ontsteking en onstaat voornamelijk in hoeven met verminderde hoeffunctie

_Lisaa_

Berichten: 4234
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Monster.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-18 00:47

sanowa schreef:
Fijn dat ze vriendje nu bij hem is.
Volg je eigen gevoel en keuzes.

Nog even over dat holistische... Ik heb een haflinger gehad die uitbehandeld was en de DA niets meer mee kon en was ook niet van dat holistische maar omdat ik geen keus meer had zijn we toch maar Laarakker gegaan, en geloof me ze is er zo van opgeknapt! Hele andere werkwijze en ik denk er nu wel anders over.

Het is wss ook gewoon een tip van nikass.
Nogmaals volg je gevoel, en ik duim heel hard dat het allemaal goed afloopt


Goed om te horen!
Het is zeker iets wat we in onze gedachte houden als de dierenarts aangeeft weinig meer te kunnen!
Dus wel degelijk bedankt voor de tips beide. Voor nu volgen we ons gevoel en vechten we met de artsen voor herstel, van dag tot dag :)

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:10

Fijn lisa dat je ons nog steeds op de hoogte houdt. Ik wens je nog steeds veel sterkte en leef met je mee

_Lisaa_

Berichten: 4234
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Monster.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 21:02

Zo vandaag weer een positieve update! *\o/*
Vandaag ook op bezoek geweest bij terror en terror :+

Het gaat goed met Aron, hij eet weer goed, mest, is vrolijk en heeft vooral zijn praatjes weer terug haha.
Hij heeft geen koorts meer al 3 dagen en vandaag is dat infuus uit zijn rug verwijderd en is hij van de morfine af.
Hij krijgt nog wel flinke antibiotica en buut? geen idee hoe je het schrijft maar de arts noemde het buut een pijnstiller.

Ze hebben vandaag weer zijn verband verwisseld, dat zag er positief uit! Zijn voorvoet groeit het hoornvlies mooi terug en is het schoon.
Zijn achtervoet is nu ook eindelijk begonnen met schoon hoornvlies aan te maken,
wel zit hier nog een soort wildvlees groei plekje in zijn binnenste straal, dit is geen kanker maar moet wel weg. Hier gaan ze volgende wissel weer naar kijken.
Hij belast beide voeten ook weer goed.
Ze hadden bij de scan op zijn achterbeen gezien dat het er een plek/bult bij de diepe buiger zat waardoor ze bang waren dat het een tumor was en dus in de diepe buiger zit.
Vandaag hebben ze de uitslag binnen gehad van het biopt en die was goed, jeej! het is niet kwaadaardig en geen tumor. Waarschijnlijk een ontsteking.
Ze zijn nu begonnen met een soort poeder, geen idee hoe het heet volgende keer even vragen, al die ingewikkelde namen ook :')

Wat betreft zijn kleine vriend gaat het heel goed, ze zijn gek op elkaar. We wisten dat ze vrienden waren maar wauw wat hangen die 2 nu aan elkaar, erg lief <3
Kleine Arie zoals we hem noemen mag een aantal keer per dag mee met de wandelservice maar als wij er zijn gaan we ook aan de wandel met de kleine druktemaker.
Zo ook vandaag een rondje wandelen buiten op en om het terrein van de kliniek.
Nou daar ging die hoor kleine mini arabier :') :') Staart in de lucht, draven, hinneken alsof zijn leven er vanaf hangt en Aron die in de gangen vrolijk terug hinnekt haha we hebben zo gelachen! Zelfs alle studenten zijn gek van de kleine man haha. En ook beide artsen zijn zeer over hem te spreken, het is zo bizar om te zien hoe vreselijk goed het Aron gedaan heeft om ze samen te zetten!

Ik heb een filmpje van hem op de terug weg naar Aron, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik die moet toevoegen :o

De arts is gelukkig positief, hij belt maandag weer.
Zoals het er nu naar uit ziet duurt het nog zeker 6 tot 8 weken voor bij uberhaupt richting huis kan maar er is wel weer een uitzicht/kans op volledig herstel en terug naar huis. We hebben wel gevraagd of het eerder kan als het zo goed blijft gaan, maar het verband moet 2 keer in de week verwisseld met zoveel druk en strak omdat het anders niet goed zit. En ze zijn bang dat we dan niet snel genoeg zijn, wij zien natuurlijk veel minder snel of er iets terug groeit of niet. Dus dat willen we niet, dus hij blijft daar zolang als het nodig is.
Ahg het belangrijkste voor nu is dat we dit verslaan en hij uit eindelijk gewoon mee kan naar huis, wanneer dan ook <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:07

Super, wat een fijne update!

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:18

Fijne update inderdaad!! Toch blijf ik lekker door duimen voor jullie!

Jodym

Berichten: 4933
Geregistreerd: 19-11-06

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:25

Super fijne update!
Ben nu wel benieuwd naar ‘t filmpje, hihi

_Lisaa_

Berichten: 4234
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Monster.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 22:06

Jodym schreef:
Super fijne update!
Ben nu wel benieuwd naar ‘t filmpje, hihi


Haha als iemand weet hoe die dat erop krijgt hoor ik het graag dan kan ik hem delen!

Amber_anne

Berichten: 6904
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:07

Uploaden op YouTube en dan een linkje?

_Lisaa_

Berichten: 4234
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Monster.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 22:13

Amber_anne schreef:
Uploaden op YouTube en dan een linkje?


Ik dacht dat ik geen account had maar schijnbaar wel :')

Werkt dit? :)

https://youtu.be/sODy8vXYcUA

Hier was die nog rustig, buiten moest de gene die met hem wandelt gewoon zijn best doen hem bij zich te houden :+

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:14

Wat een prachtstal....en wat schoon! :D fijn voor je dat hij goed gaat!

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:16

Cool... fijn dat je zo een positieve uitslag hebt gekregen

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:26

Ik reageer zelden ergens, maar helaas ben ik mijn paard ook kwijt geraakt aan straalkanker... ik gun jullie alle sterkte en hoop voor jullie op een betere uitkomst! Ga jullie zeker volgen de komende tijd

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:31

Doet een klein hoopvol dansje. *\o/*
Wat goed dat jullie zijn maatje kunnen stallen bij hem. Hopelijk zet deze verbetering door.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:40

Fijn om lezen, super!

linnnde

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:42

Jeetje Lisa wat een heftig verhaal zo opeens!! Wat lief van Irma dat ze Arie heeft gebracht! Veel sterkte de komende periode!!

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:51

Iets heel geks misschien maar je behandeld nu alleen uiterlijk. Kijk ook eens naar je voeding van je paard. Dat kan dit soort problemen in de voet ook brengen.

Probeer eens een tijd voer te geven met hoog koper gehalte. Dat helpt ze van binnen uit. En eens een detox, zandkuur zodat ze voeding goed op en. Is het niet op een dag weg maar kijk maand later. Na aanpassing en lange termijn denken. Etherische olie kan uiterlijk ook wat helpen.

_Lisaa_

Berichten: 4234
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Monster.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 22:58

Almighty schreef:
Iets heel geks misschien maar je behandeld nu alleen uiterlijk. Kijk ook eens naar je voeding van je paard. Dat kan dit soort problemen in de voet ook brengen.

Probeer eens een tijd voer te geven met hoog koper gehalte. Dat helpt ze van binnen uit. En eens een detox, zandkuur zodat ze voeding goed op en. Is het niet op een dag weg maar kijk maand later. Na aanpassing en lange termijn denken. Etherische olie kan uiterlijk ook wat helpen.


Dat is niet waar.. voer en bodem hebben niks met dit probleem te maken, ze hebben geen duidelijke oorzaak voor dit. Zijn de woorden van de arts zelf..
Maar bedankt voor de tips!

En bedankt voor de leuke en lieve berichtjes <3

linnnde schreef:
Jeetje Lisa wat een heftig verhaal zo opeens!! Wat lief van Irma dat ze Arie heeft gebracht! Veel sterkte de komende periode!!


Zeker weten! Onze redders in nood, echt heel blij met zulke goede stal eigenaren, ze helpen overal waar ze kunnen zo fijn!
Dankjewel!

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:18

Wat een leuk filmpje. Sterkte!

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 01:06

Wat fijn, zo'n positieve update!

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:48

Wow wat een fijne update.
Daar wordt ik blij van. We blijven duimen.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:20

Ik had dit topic een tijdje terug eens aangeklikt, lees nu ineens een hele nare wending en gelukkig bij je laatste berichten weer wat positievere geluiden! Jeetje, wat een verhaal :( Ik hoop heel hard mee dat het herstel doorzet!

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:38

_Lisaa_ schreef:
Almighty schreef:
Iets heel geks misschien maar je behandeld nu alleen uiterlijk. Kijk ook eens naar je voeding van je paard. Dat kan dit soort problemen in de voet ook brengen.

Probeer eens een tijd voer te geven met hoog koper gehalte. Dat helpt ze van binnen uit. En eens een detox, zandkuur zodat ze voeding goed op en. Is het niet op een dag weg maar kijk maand later. Na aanpassing en lange termijn denken. Etherische olie kan uiterlijk ook wat helpen.


Dat is niet waar.. voer en bodem hebben niks met dit probleem te maken, ze hebben geen duidelijke oorzaak voor dit. Zijn de woorden van de arts zelf..
Maar bedankt voor de tips!

Kanker kan ieder levend wezen krijgen,
het zit al in het lichaam.
Er zijn wel bepaalde triggers die er voor kunnen zorgen dat de kanker actief word.
Kanker is in feite een ontsteking.
En net zoals andere ontstekingen bv. met name de kans krijgen bij een verlaagde weerstand.
Het is niet altijd te voorkomen, er is ook sprake van een bepaalde mate van erfelijke aanleg. maar we hebben zeker meer invloed hierop dan we vaak denken.
Weerstand verhogen verlaagd de kans op het actief worden van bepaalde kankercellen.
De basis voor een goede weerstand is o.a. voeding, maar ook beweging, een goede hoeffuntie, het hele systeem.
Er is al meer dan eens aangetoond dat er een sterk verband is tussen kanker en levensstijl, ( voeding, beweging), zowel bij mensen als dieren