Oude pony met peesblessure

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:15

Goed advies van de dierenarts! Nog een tip, wij geven aan ons paard Devil Relief , dat je kunt bestellen bij de paardendrogisterij. Het is voor gewrichten, maar ook blijken veel paarden sneller te herstellen bij een peesblessure. Wij zijn net 4 weken bezig en ik vind het zeker wat doen.
Daarnaast gebruiken wij traumeel gel. Daar masseer ik de pees mee in en de gel haal ik uit de ijskast. Ons paard vind het heerlijk en ook dat geeft wat verlichting.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:35

Dat vind ik wel Mloes. Ik heb altijd traumeel capsules gebruikt. Ik vind de devil relief beter werken, maar dat heeft te maken dat mijn paard ook artrose heeft, denk ik. De traumeel gel heb ik onlangs op mijn pijnlijke rug gesmeerd en ik vond het zo verschrikkelijk fijn. Het gaf een heel koel en daarna ontspannend gevoel in mijn spieren dat een hele tijd bleef . Ik heb het pas de dag erna herhaald. Dus ondanks dat ik de gel heel erg duur vind, geef ik hem wel aan haar omdat ze het graag heeft, maar ook super erop doet. Ik masseer dan heel voorzichtig de knie, vanwege de artrose, en de pezen boven de kogel waar wat vocht zit.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie