Oude pony met peesblessure

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

tiwi1969

Re: Oude pony met peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:15

Bij zo’n oudje zou ik een afweging maken, wil je er in de toekomst nog mee rijden of vind je een toekomst als grasmaaier ook goed zolang ze pijn vrij de wei op kan.

Als je weer wilt rijden dan is het scannen van de pees en op basis van de schade met de DA een revalidatieplan opstellen de aangewezen weg.
Ga je voor grasmaaier dan is wellicht weidegang voldoende.

Dit is iets wat je met je DA moet bespreken en zo samen de juiste keuze maken.

Herstel van een peesblessure duurt erg lang, maanden en soms wel een jaar. Na vier weken kan je nog geen echt herstel verwachten.

Mijn Groninger Paard, zeldzaam leuk
Special Project: Cassanova du Bois x Cherise (Groninger v Bascal)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:34

De scan is sowieso slim, dan weet je wat de schade precies is en of het juist wel of juist niet verstandig is om ermee te wandelen en zo ja hoe lang en hoe vaak. Wel of juist niet koelen, medicatie, supplementen.
Een DA aan huis kam ter plekke de situatie beoordelen en zo een goed plan opstellen. Daarbij ook de punten als geen boxrust etc. meenemen.

Een plan die bij jullie past. Dus aan een plan van een ander heb je niet zoveel.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:35

Duidelijk advies.

Wat voor mijn paard werkte was een postzegelwei maken met prikpaaltjes en voor haar maatje een ruimere postzegel eromheen. Gezonde paard kon zo toch voldoende bewegen zonder verweg te gaan.
Iedere paar dagen verplaatsen zodat er iets te knagen staat en niet alles vertrapt wordt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie