Spat, wat kan ik verwachten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: Spat, wat kan ik verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:49

Mijn paard Had ook spat, alleen het linker spronggewricht. Ook een infuus gehad.

Wij moesten juist rustig aan doen, goed warm en uitstappen, oppassen met de korte wendingen en zorgen dat de achterhand sterk bleef. Zo veel mogelijk beweging geven, gezien stilstaan achteruitgang zou zijn.

We hebben toen geregeld dubbele lijnen werk gedaan, lekkere stapritjes, beetje dressuurmatig werk om haar soepel te houden, maar voornamelijk alles op het gemakje en goed luisteren naar wat ze zelf aangaf wel of niet te kunnen.

Het hangt volledig af van wat jouw shet zelf aangeeft, zo lang die nog plezier heeft in het trainen en er geen last van ondervind, zou ik enkel wat aanpassingen doen in hevigheid van trainingen die elkaar opvolgen en goede warming up en cooling down.

Wat overigens ook goed hielp bij ons was sportmassage! Om vastzetten door ontlasting/verergering van klachten (stijfheid e.d.) te voorkomen of vroeg te signaleren :)

Spat is niet het einde, maar betekent wel aanpassingen doen

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali



soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: Spat, wat kan ik verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:01

Zie het in jouw context, voor zijn doen op het gemakje.
Sowieso is in de wei lopen beter dan op stal staan, misschien ben je bekend met de uitspraak: rust roest.
Het belangrijkste is goed opwarmen, neem er de tijd voor zodat zijn spieren en gewrichten de tijd hebben gehad om warm te draaien voordat er wat van gevraagd wordt en hetzelfde met de cooling down; de kans geven op de spieren weer af te laten koelen, anders krijg je spierpijn en gaat ie erg stram/stijf of misschien wel kreupel lopen, is niet bevorderlijk voor de spat.

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers