Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:35

mirriezz schreef:
Ik denk dat ze met dat advies vooral bedoelen dat het niet erg moet zijn dat je een keer een runner kwijt raakt.
In een springparcours bijvoorbeeld wil je gewoon niet op moeten geven omdat je halverwege een runner verliest en omdat je met het afzetten en landen elke keer volle bak belast is die kans aanwezig.

In een bosrit is het toch niet zo'n ramp? Wel irritant natuurlijk als je na elk sprintje op zoek moet naar 3 van de 4 runners, maar als het zo is dat je zeg 1x in de 5 ritten even terug moet voor 1 runner, dan is dat geen ramp.

Juist wel, ik heb geen grotere hekel dan aan 5x per rit moeten afstappen, of maar heel voorzichtig te moeten rijden en continu naar beneden kijken. Had heb ik al jaren moeten doen met hoefschoenen, op een gegeven moment was ik er zo klaar mee dat ik door 2 rollen ductape ging per rit en nog elke keer kon afstappen om ze weer vast te tapen aan de hoeven. Ook terug moeten voor een schoen is geen optie, die moet direct gezocht worden anders heb ik een kreupel paard voor ik weer op stal ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:41

SuperAssie schreef:
Juist wel, ik heb geen grotere hekel dan aan 5x per rit moeten afstappen, of maar heel voorzichtig te moeten rijden en continu naar beneden kijken. Had heb ik al jaren moeten doen met hoefschoenen, op een gegeven moment was ik er zo klaar mee dat ik door 2 rollen ductape ging per rit en nog elke keer kon afstappen om ze weer vast te tapen aan de hoeven. Ook terug moeten voor een schoen is geen optie, die moet direct gezocht worden anders heb ik een kreupel paard voor ik weer op stal ben.


Maar als je dat zo vervelend vind dan sla je er toch gewoon een paar ijzers onder. Evt kunstof beslag als je ijzers niks vind.
Onderaan de streep doet 90% van de paarden het prima op ijzers. Dus ik zie niet waarop je dan zou aan klooien met allerlei alternatieve die nooit zo betrouwbaar zijn als traditionele ijzers.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:11

Dat heb ik dus nu ook gedaan :')
Helaas is mijn paard niet bij de groep die het goed doet met ijzers, maar inmiddels ben ik met een hele kluit samenwerkende hoefsmeden en mega inzet van iedereen om me heen zover dat hij ze zo goed als onder houd en nu kunnen we dus inderdaad weer zorgeloos rijden. Ik merk dan ook meer plezier aan mijn paard, aangezien hij zich ook niet meer in hoeft te houden.

Jammer van de runners, twee jaar geleden leek het zo'n mooi concept.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:18

GamblersCup schreef:
Degene die zei dat het op maat maken een crime is, "maar goed, dat is maar 1 keer".... dat moet natuurlijk steeds als je nieuwe besteld ivm slijtage.

Dat was ik, maar die slijtage gaat niet hard hoor.
Voor een gemiddelde rijder/menner niet althans. Er zijn altijd uitzonderingen, maar met mijn hoefschoenen (equine fusions) deed ik zo'n 2 jaar, en ik geloof wel dat je dat hier ook mee haalt.

Dus dat vind ik persoonlijk het probleem niet.

Maar het feit dat ik ze na 10 meter alle vier van de grond moet rapen, again en again ;-)
Voor mij is het dan wel simpel, ik testte het alleen maar uit interesse, niet uit noodzaak.


Ik heb de klittebanden van mn pony zijn hoeven gehaald. Overigens bleven die bij mij wel verdomme goed zitten, erafhalen was nog een dingetje, en de halve plaklaag zit er ook nog op haha. Maar dat groeit er wel uit.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:20

SuperAssie schreef:
[
Juist wel, ik heb geen grotere hekel dan aan 5x per rit moeten afstappen, of maar heel voorzichtig te moeten rijden en continu naar beneden kijken. Had heb ik al jaren moeten doen met hoefschoenen, op een gegeven moment was ik er zo klaar mee dat ik door 2 rollen ductape ging per rit en nog elke keer kon afstappen om ze weer vast te tapen aan de hoeven. Ook terug moeten voor een schoen is geen optie, die moet direct gezocht worden anders heb ik een kreupel paard voor ik weer op stal ben.

Misschien ander model hoefschoen proberen?

Ik ben echt nog nooit een schoen kwijt geraakt en wij gingen gewoon volle rengalop door het bos hoor :D Water, modder. Heb nog nooit onderweg gecheckt of ik ze nog had eigenlijk, ik dacht daar niet eens bij na. Ik verlies ook geen schoenen als ik ga rennen ;-)

Ik gebruikte ook geen ductape of iets anders....

Die megasus daarintegen, als ik even 3 seconden niet keek waren we er alweer 1 verloren :P

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:40


Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:26

Positief punt: de covers zijn 3 dagen en nachten blijven zitten op de wei! :oo
Ik ga nog een testritje doen!

Nathalie83

Berichten: 1371
Geregistreerd: 07-09-08
Woonplaats: Marum

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:24

Jammer dat er nu toch ook mi der goede ervaringen binnen druppelen.. Maar ik houd nog een beetje hoop.. Alleen dat verliezen zit me niet lekker.. dat is ook 1 van de redenen waarom ik met schoenen gestopt ben.. (uit trappen en rond draaien) Ik hing onderweg constand half naast Mn paard om re kijken of ze nog wel aan/goed zaten..

Ben inmiddels van stal en hoefsmid veranderd en moet zeggen dat de hoeven serieus veranderen met de nieuwe smid.. dus wie weet ben ik ze wel helemaal niet meer nodig straks
Ik ga iig de hoeven opmeten en blijf zeker jullie ervaringen meelezen..

Wat het verliezen betreft, hadden jullie springschoenen er over heen tegen uittrappen?

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:55

:oo zowaar een track&trace code gekregen van de levering.

Ik zou ze willen gebruiken puur om te proberen, maar eigenlijk zijn ze niet meer nodig. Daar ga ik nog maar eens even over nadenken.

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:09

Mijn testritje is een stapritje geworden. Het was hier erg winderig vandaag en paard was net een tikkende tijdbom.

Daarna heb ik hem nog even losgegooid om de overtollige energie kwijt te raken. Hij heeft sprintjes getrokken, gebokt als een rodeopaard en sliding stops gedaan als westernpaard :roll: Nu ja, na een tijdje is er één runner gaan vliegen maar ik moet zeggen dat ik toch onder de indruk was dat ze een hele tijd bleven zitten en de ene zelfs nog muurvast zat. Er moet bij zulke snelle en abrupte bewegingen toch wat kracht op die clips komen te staan.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:53

Mijn runners zijn onderweg :')
Had niet gedacht dat dit nog ging gebeuren haha!
Nog maar even wachten en dan hopen dat iemand ze wil lol

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:45


Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:43

Is een goede van die springschoenen. Die heb ik inderdaad indertijd ook aangeschaft om aftrappen van easyboots te voorkomen. Van die hele goedkope krengen, dus die zouden de eerste aftrap op moeten vangen. Maar heb ze eigenlijk nooit meer gebruikt omdat door alle sokken van mijn tinker ze niet lekker omgingen. Maar mocht ik ever mijn pakket megasus ontvangen en mocht ze ze aftrappen dan is het zeker een goede om toch die dingen er weer eens overheen te doen.

En dat zijn gelukkig weer goede berichten dat die kapjes toch al weer zo lang zijn blijven zitten en dat er maar 1 schoen bij een rodeo afgegaan is.
Op zich ook nog niet het eind van de wereld als ze afgetrapt worden bedenk ik me nu, maar als ze maar niet stuk gaan als ze afgetrapt worden. Want dát is eigenlijk mijn grootste dilemma de kosten die ik iedere keer kwijt ben aan herstelsets voor de easyboots en renegades. En ik ben een renegade gewoon helemaal kwijt geraakt door zo'n rodeo actie, maar omdat ie zwart was. (ik heb nu 1 lekkere knalgroene van Assiebassie, maar ik wacht nog even met reparatiesets ervoor bestellen tot ik de megasussen heb)

Dus nu ik erover nadenk zou het bij mij niet zo erg zijn als de megasus afgetrapt worden, als ze maar niet stuk gaan. En door die felle kleur zal ik zo'n ding wel weer snel vinden. En omdat ze zo makkelijk weer aan te trekken zijn onderweg, is het dan ook niet zo'n ramp voor mij.

Dus toch weer wat optimistischer zie ik de toekomst tegemoet. En het rodeo gaat er natuurlijk ook een keertje uit bij mijn paard als ze volwassen wordt en normaal doet. Het gaat al steeds beter.

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:25

Ik zie het ook nog wel zitten hoor. Ben niet zoveel woeste dingen van plan met de megasussen.
Springschoenen is wel een goeie, dat kan misschien helpen.

Ben benieuwd wanneer ze komen!
Er zijn overigens nog steeds niet heel veel reviews te vinden, zat wat te googelen maar kom dan vooral hier uit :D

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:02

Nou er is een wonder gebeurd :')Afbeelding

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:06

Mandy_89 schreef:


Ik heb ze al een tijdj hier liggen, de klitteband versie en de magneetversie. Ik wil ze van het weekend onder mijn Quarter plakken, dan doe ik de Megasussen ook weer onder mijn andere paard en krijgen die ook een herkansing. Kijken of het werkt en wat het verschil is in gebruik.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:10

Dat is een leuk vergelijkend warenonderzoek delphi ! En Assie van harte !

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:20

Delphi2 schreef:
Mandy_89 schreef:


Ik heb ze al een tijdj hier liggen, de klitteband versie en de magneetversie. Ik wil ze van het weekend onder mijn Quarter plakken, dan doe ik de Megasussen ook weer onder mijn andere paard en krijgen die ook een herkansing. Kijken of het werkt en wat het verschil is in gebruik.


Als er geen lijm bij zit, hoe zit t dan vast?

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:01

Nieuwe update!
Helaas wat minpunten deze keer.

Toen ik toekwam op de wei zag ik al een cover liggen bij de zadelkamer. Paard erbij gehaald en ik zag al snel dat hij (lomp) op zijn eigen voeten gestaan moet hebben waardoor het hoesje eraf is gevallen en de Velcro helaas ook wat gedeukt is.

Afbeelding

Bij het afhalen van een andere cover kwam de Velcro dan weer een stuk los van de hoef.

Afbeelding

Nu ja, ik moest en zou rijden, dus schoenen aan en weg waren we.

Na een eerste kort drafje keek ik naar beneden en zag ik dat er een clipje verdwenen was links. Ik zag wel nog het oranje stukje dus ik dacht dat het afgebroken was en ben gewoon verder gereden.

Tien minuten laten doe ik nog een drafje op straat, hoor ik plots een runner loskomen, de linker. Ik ga hem halen om tot de vaststelling te komen dat alle clipjes er nog zijn. Vraag me niet hoe, maar het clipje moet tussen de hoef en de runners terechtgekomen zijn waardoor ik het niet meer zag :oo daar kon ik dus nog mee leven.

Even later kwam ik aan een super leuk stuk om te galopperen, dus ik draaf aan, hoor ik die runner toch niet weer loskomen |( weer afgestapt en terug vastgemaakt, maar draven en galopperen zat er toen niet meer in. Had geen zin om nog eens te moeten afstappen.

Ik blijf de runners een top idee vinden. Mijn paard loopt er fijn mee aangezien hij ze niet voelt. Met andere schoenen die over de kroonrand heen komen galoppeert hij altijd een beetje raar.
Helaas is wat de runners 'uniek' maakt ook net het zwakke punt: de Velcro. Die wordt vuil, raakt beschadigd, enz.

Voorlopig laat ik de Vvelcrostickers zitten en ga ik ze nog wel eens testen en binnenkort ga ik samen met mijn vader (die niks met paarden heeft maar de runners wel interessant vindt :P) de runners nog wat tweaken en zien of we kunnen voorkomen dat ze loskomen.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:23

Jammer jammer, heb je nu nog wel lijm of zo om die velcro weer vast te plakken?

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 14:19

Neen... Heb het losse stuk dan ook afgeknipt zodat het niet verder zou loskomen.

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:03

Ik heb een beslissing gemaakt, ze gaan de verkoop in. Als ik ze niet kwijt kan wil ik het nog weleens proberen, maar voor nu blijf ik lekker bij de ijzertjes (voor). Merrie is ook alweer 24 en dit werkt voor haar, dus vind het wel even goed.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 05:32

Ik heb misschien al wel een koper als ze passen dus wie weet. Hoop dat ik ze dan kwijt ben.

Zag ik nou goed op de website dat de versie die wij krijgen nu al niet eens meer beschikbaar is? Ze hebben er weer wat anders van gemaakt? :')

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:16

SuperAssie schreef:
Ik heb misschien al wel een koper als ze passen dus wie weet. Hoop dat ik ze dan kwijt ben.

Zag ik nou goed op de website dat de versie die wij krijgen nu al niet eens meer beschikbaar is? Ze hebben er weer wat anders van gemaakt? :')


Ze hebben een andere naam gekregen.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:58

En daar zijn ze dan, eindelijk gearriveerd na een lange lange reis 8-)

Hoe is de ervaring qua maatvoering?
Ik had voor mijn tinker 160 gedacht. Maar ik vind ze best breed, dus ik kijk even of wellicht de 150 beter geschikt is, voor ik kies welke set de verkoop in mag.

Bij de 160 staat er een S en W op het midden, bij de maat 150 niet.