Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:27

Monique1963 schreef:
hahaha Tilmar, je wacht nog steeds geduldig, hihi 8 weken geleden besteld. Ik zit nu op 1.5 jaar besteltijd en bijna een jaar wachttijd...


Sorry :o
Toen ik ze bestelde stond er een levertijd van 6 weken.
Dat leek me wel wat optimistisch hihi

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:28

Nou ja zeg? Dus je mag ze alleen nog maar gebruiken voor wat rustige stapritjes volgens hun zeker?
Bah wat een aanfluiting. Het is dat ik mijn geld toch niet terug krijg(heb tenslotte als een van de eersten meegedaan aan de kickstarter) anders annuleerde ik per direct mijn bestelling.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:50

Ja dat dus, Super Assie, En ik DOE juist rustige stapritjes, maar ik wil wel een galopje kunnen maken zo af en toe. Daar heb ik juist die dingen voor omdat het hier zo stenig is en ik dus zonder hoefbescherming haar niet op die paden kan laten draven of galopperen. Maar hun foto's beloofden ook dat ik ruig terrein kon rijden, dus mijn verwachtingen zijn nog steeds wel heel hoog. Maar ik vrees dat het dan toch bij Renegades en easyboots gaat blijven in de toekomst. Maar misschien mopper ik te vroeg.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:51

Ben inmiddels wel benieuwd naar ervaringen Met de concurrent (esprit ) Met eenzelfde systeem :=

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:57

Is er een link naar de esprit? Ben daar wel benieuwd naar

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:01


Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:21

Die zijn hier al eerder voorbij gekomen. Nadeel is dat ze niet verstelbaar zijn zoals de clips van megasus dan wel kunnen. En eigenlijk zijn dit van Esprit dan gewoon weer hoefschoenen dus volumneus aan de achterzijde. Waar Megasus dus het voordeel heeft van geen achterkant. Althans dat is waar ik ze voor koop voor die redenen. Omdat betrappen volgens hun dus bijna niet kan. En dus je schoeisel niet afgetrapt kan worden. Zeggen ze...

edit En was het niet zo met die Esprits dat je zelf de flapjes eraan moest smelten?

edit Ik zie overigens dat de Esprit ook geen achterkant heeft, dus daar hoef ik het niet om te laten. Maar het zelf eraan smelten van rubber flapjes zie ik niet zitten. En de prijs is ook best aan.

edit 3, flapjes zitten er al aan moet je heet maken, maar niet versmelten, maar wat ik even niet begrijp, dit gaat er gewoon permanent onder? Dit haal je niet na het rijden eraf?

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:59

Nee hoor, die kunnen er gewoon af. Het dual lock system is nagenoeg hetzelfde als van de runners? Maar die Esprit lijken me stukken makkelijker aan te brengen? Ik vind het wel wat.

https://pp-systems.at/why-horse-boots/

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:02

Symbeami schreef:
Nee hoor, die kunnen er gewoon af. Het dual lock system is nagenoeg hetzelfde als van de runners? Maar die Esprit lijken me stukken makkelijker aan te brengen? Ik vind het wel wat.

https://pp-systems.at/why-horse-boots/

Lijkt alleen wel dat je paard precies binnen de maten moet vallen. Als ik de matentabel bekijk zou mijn paardje ze nooit passen die Esprit schoenen.

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:08

Ik mis wel gebruikers ervaring van die Esprit, die zijn net zo nieuw als de Megasus..... mijn smid komt zaterdag. Zal het er eens met hem over hebben. Paard heeft WLD, was onder controle, maar nu terug en straks kan hij niet meer goed nagelen. Dan lijkt me zoiets toch wel ideaal. Zonder bescherming lukt niet ivm bolle zool door de wld. Zo kun je ook goed bij de hoef om het schoon te houden en te behandelen. Beter dan een ijzer in dit geval.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:23

Ze kunnen er gewoon op en af net als megasus
Vorm een van de Schoen zou kunnen middels warm water
Zag op hoefschoenen fb een filmpje voorbij komen en zag er best goed uit
Ben idd wel heel benieuwd naar ervaringen
Heb gelukkig geen haast
Paard heeft knetterharde hoeven
Maar in de winter gaat het paddock (deels Verhard ) en buitenrijden qua combi miss te veel worden(ben haar nu aan het inrijden)

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:31

Waar wordt er gezegd dat de runners niet geschikt zijn voor snelheid?
Ik denk dat ik me uitgeschreven heb van al hun updates toen ik de runners ontvangen heb...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:34

Http://newsletter.horserunners.com/m/10 ... 79e182c28d

Even globaal doorheen geskipt

Maar Ik herinner me juist dat in de tijd van de Kickstarter ze reclameerden dat Die dingen zo ontiegelijk goed bleef zitten
Inclusief rengalop filmpjes en Bergje op etc
Maar dat was dus ook niet meer dan backers trekken als ik Die nieuwsbrief lees

Voor gewoon goed buitenrijden inclusief even lekker een sprintje trekken etc klinken ze Met de huidige benaming en omschrijving al niet meer geschikt
Maar adviseren ze direct op de hoef plakken

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:45

Grappig hoe ze plots van hun hoofdconcept af stappen omdat mensen ontevreden zijn.. :roll: 5% korting om hun ander systeem te kopen, grap van de eeuw. Nu er recensies uitkomen veranderen ze compleet van concept en plakken ze maar een paar namen aan hun systeempjes. Daarbij is er over systeem 3 nog niets bekend? Hoe zit dat met die "Quick'n'stick"?

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:46

Dit zeggen ze in hun nieuwsbrief

Please don’t forget that the clip-able Mega-LOCK System is a world first and that they were, first and foremost, designed for barehoof fans and problem hooves. They were not specifically created for competitions. If you are sporty and ambitious and wish to ride head-on on all types of grounds without any second thoughts about your hoof protection, then we recommend the Mega-GLUE System for you.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:52

Maar wat als je geen plakschoenen wilt? Ik wil jùist het er kunnen afnemen en geen lijm en van die toestanden op de hoef smeren. Kan gewoon niet goed zijn.

Enfin, leuk concept, maar praktijk is brak. ;)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:00

Dat heb ik op hun fb ook gezegd
Dat ik juist het originele concept heel interresant vond
Onder klikken
Rijden
Eronderuit en de Wei weer op

Niet er onder plakken om er weken later weer vanaf te halen
Dat concept is er al even en vind ik geen oplossing voor kerngezonde keiharde hoeven Die je alleen voor extra slijtage tijdens rijden wil behoeden

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:14

Wauw, dat is inderdaad wel een ommekeer... Zo hebben ze ze niet gepromoot.
Hun glue schoenen en die derde nieuwe techniek zullen wel heel goed moeten zijn willen ze concurreren met de al bestaande plakschoenen.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:29

Monique1963 schreef:
Dit zeggen ze in hun nieuwsbrief

Please don’t forget that the clip-able Mega-LOCK System is a world first and that they were, first and foremost, designed for barehoof fans and problem hooves. They were not specifically created for competitions. If you are sporty and ambitious and wish to ride head-on on all types of grounds without any second thoughts about your hoof protection, then we recommend the Mega-GLUE System for you.


Nou dan laten ze zich wel kennen...volg het topic al sinds het begonnen is en dus ook alle filmpjes gezien, vooral de eerste filmpjes en ze werden toch wel degelijk gepromoot als zijnde geschikt voor competitieve ruiters en voor alle soorten terrein, dus ook ruig terrein, door water en alles...en nu ineens dit verhaal.

Jammer, was een interessant concept, maar niet langer meer de moeite waard om nog langer te volgen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:33

Het word voor mij pas weer interresant als ze door ontwikkelen en echt goeie lock systemen verzinnen

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:35

dat idd

Anoniem

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:18

Grappig dat alles wat ze nu schrijven zo uit zijn verband getrokken wordt.
Ze schrijven niet dat ze compleet ongeschikt zijn voor wedstrijd ruiters. Ze zeggen dat wanneer je absoluut niet wil hoeven nadenken over je hoefbeslag dat je beter iets anders kunt nemen.

En dat is niet zo heel veel anders dan wat er in het begin gesuggereerd werd. In die filmpje werd voornamelijk gereden met recreatie paarden door het bos. Geen eventing of spring paarden in het heetst van de strijd. En dat eerste lijkt mij ook nog steeds de insteek van het concept.

En ondanks dat het jammer is dat het zo tegen valt. Was het natuurlijk ondenkbaar dat er nog wat kinderziektes in het systeem zouden zitten in de eerste oplage.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:50

Als ik zie wat ze afraden bij lock en aan Raden te lijmen
Hoef ik geen goeie buitenrit Met een flinke sjeespartij te doen Met de jongedame
Verwacht dat ze vrij vlot voorbij komen vliegen

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 07:13

Ik denk dat ze voor mij nog wel geschikt kunnen zijn. Is alleen voor op de weg, voor de kar en daar doen we geen sjeespartijen.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:27

Ik denk dat ze met dat advies vooral bedoelen dat het niet erg moet zijn dat je een keer een runner kwijt raakt.
In een springparcours bijvoorbeeld wil je gewoon niet op moeten geven omdat je halverwege een runner verliest en omdat je met het afzetten en landen elke keer volle bak belast is die kans aanwezig.

In een bosrit is het toch niet zo'n ramp? Wel irritant natuurlijk als je na elk sprintje op zoek moet naar 3 van de 4 runners, maar als het zo is dat je zeg 1x in de 5 ritten even terug moet voor 1 runner, dan is dat geen ramp.