Kreupel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mathilde89
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-06-18

Kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 18:20

Mijn paard is kreupel aan zijn linker voorbeen. Ik heb zelf het idee dat dit uit zn rug komt. Het is alleen als er iemand op zit en dan vaak de eerste paar minuten. Als je even flink doorrijdt loopt ie weer soepel. Maar loopt ie dan door de pijn heen of zou het iets anders kunnen zijn? Als er een week niemand op heeft gereden maar naast de fiets mee gaat, vrij springen of longeren heeft ie nergens last van. Iemand tips wat dit zou kunnen zijn?


PowerPoef

Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:22

Heb je het al aan een dierenarts gevraagd?

Dessa
Cooper
Queeny
Ulkje

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:22

Je dierenarts heeft vast tips wat dit zou kunnen zijn.

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:37

lijkt me echt een heel goed plan om op een kreupel paard te gaan rijden.

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:41

Kinke schreef:
lijkt me echt een heel goed plan om op een kreupel paard te gaan rijden.


Nee, die laat je vrijspringen.

TS, is je paard bij de hoefsmid geweest?
Of is er iets anders gebeurd (vastliggen o.id?)

Weet je zeker dat het uit zn rug komt? Dan zou je een fysio kunnen laten komen (kan altijd, kan nooit kwaad)
Anders de dierenarts even laten kijken of hem een poosje laten staan en aankijken.

I am because you were

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:42

Hoe lang is hij dan al kreupel? Heb je hem al gewoon een tijdje op rust gezet?

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:42

Trolltopic of echt?
Ik hoop het eerste...

Zo niet: je paard geeft aan dat er iets mis maar je rijdt gewoon door? Hoe snel wil je je paard kapot hebben?
Paard loopt kreupel maar je gaat hem wel extra belasten door te laten springen?
"Dan heeft hij nergens last van...": grote kans dat er wel nog iets mis is maar dat jij het gewoon niet ziet... Dusss: dierenarts erbij!

Mathilde89
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-18 21:35

Ik heb hem laten masseren door een paardenmasseur die zei dat zijn spieren vast zaten bij zijn schouder dus dat het daar vandaan kwam. Met rijden toen er week geen last gehad. Zat daarna weer vast dus weer los laten werken (masseuse dacht dat het kwam door een gevoelige rug) en een paar weken rust gehad en daarna langzaam longeren en balkjes laten lopen + kleine sprongetjes om spieropbouw te bevorderen. Geen stap kreupel meer gelopen. Hierna een half uurtje een meisje 35 kg op laten rijden eerste minuut iets onregelmatig maar liep daarna weer gewoon zuiver.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:27

maximuss schreef:
Trolltopic of echt?
Ik hoop het eerste...


:+ :D

Citaat:
Zo niet: je paard geeft aan dat er iets mis maar je rijdt gewoon door? Hoe snel wil je je paard kapot hebben?
Paard loopt kreupel maar je gaat hem wel extra belasten door te laten springen?
"Dan heeft hij nergens last van...": grote kans dat er wel nog iets mis is maar dat jij het gewoon niet ziet... Dusss: dierenarts erbij!


respect dat je nog de moeite neemt om een net antwoord te schrijven

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:52

Heeft die masseuse een erkend diploma? Nogal slordig om de eerste keer die rug niet te merken, of hij moet toevallig in die ene week iets hebben gedaan waardoor hij last van zijn rug had.
Ik zou het woord van die masseuse niet zo snel geloven, haal er eerder eem fysio met diploma (en verstand) bij ipv een masseuse.
Maar zo te horen ook geen gewone dieren/paardenarts erbij gehad?

Mathilde89
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 11:01

Bowo schreef:
Heeft die masseuse een erkend diploma? Nogal slordig om de eerste keer die rug niet te merken, of hij moet toevallig in die ene week iets hebben gedaan waardoor hij last van zijn rug had.
Ik zou het woord van die masseuse niet zo snel geloven, haal er eerder eem fysio met diploma (en verstand) bij ipv een masseuse.
Maar zo te horen ook geen gewone dieren/paardenarts erbij gehad?


Ik heb niet het idee dat er iets geks met hem gebeurt is. Al kan er altijd iets gebeurd zijn tijdens spelen ofzo. Masseuse heeft wel een erkend diploma dus heb haar advies eerst uitgeprobeerd. Nu dit niet genoeg blijkt te zijn zoek ik even verder. Kan een dierenarts hier genoeg mee? Of kan ik beter een fysio of chiropractor hier naar laten kijken?

Mathilde89
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 11:02

Arabesk schreef:
maximuss schreef:
Trolltopic of echt?
Ik hoop het eerste...


:+ :D

Citaat:
Zo niet: je paard geeft aan dat er iets mis maar je rijdt gewoon door? Hoe snel wil je je paard kapot hebben?
Paard loopt kreupel maar je gaat hem wel extra belasten door te laten springen?
"Dan heeft hij nergens last van...": grote kans dat er wel nog iets mis is maar dat jij het gewoon niet ziet... Dusss: dierenarts erbij!


respect dat je nog de moeite neemt om een net antwoord te schrijven


Thanks.. Als ik niks om mn paard gaf had ik hier ook geen vraag gesteld..

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:05

Dierenarts erbij. Als die er niks mee kan, opladen en naar een paardenkliniek voor een volledig kreupelheidsonderzoek.
Dit zijn de eerste stappen.


Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:11

@Mathilde89; je zal vast veel om je paard geven, maar lees je eigen bericht eens opnieuw.
Mijn paard is kreupel aan zijn linker voorbeen. Het is alleen als er iemand op zit en dan vaak de eerste paar minuten. Als je even flink doorrijdt loopt ie weer soepel

Je paard heeft pijn maar je rijdt wel door? Waarom doe je dit en waarom haal je er geen dierenarts bij? Ik snap dit echt niet, sorry

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:00

Naar de dierenarts ermee, klinkt als artrose oid..niets meer mee doen totdat je bij de DA bent geweest.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 38 bezoekers