Wie kent SURE FOOT balans pads van Wendy Murdoch?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Wie kent SURE FOOT balans pads van Wendy Murdoch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 08:59

Ik kreeg te horen dat mijn paard last heeft van onbalans in zijn lichaam en dat balans pads hem zouden kunnen helpen. Ik had er nog nooit van gehoord. Heb het opgezocht en gevonden. Maar geen idee hoe ik eraan kan komen. Iemand een idee?

Ben ook wel benieuwd of er iemand ervaring mee heeft!

fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Wie kent SURE FOOT balans pads van Wendy Murdoch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:05

Zou je misschien iets kunnen uitweiden?
Wat of waar is de onbalans in je paard zn lichaam? Wie heeft deze 'diagnose' gesteld?
Wat zouden die balance pads moeten doen om dit te verbeteren?

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 09:16

Mijn paard heeft als jong paard veel lichamelijke problemen (geboren met X-benen en als drie jarige bleek hij volledig vast te zitten in lendenen...wanneer dat gebeurd is is onduidelijk...kan al ongeluk als veulen zijn geweest) dat zijn ontwikkeling gestagneerd heeft en waardoor onbalans in het lichaam is ontstaan. Met grondwerk en training gaat het steeds beter. Maar kreeg te horen dat er ook goed resultaat wordt behaald met van die pads. Osteopaat heeft al eerder lichamelijke ongemakken bevestigd en ook behandeld. Maar nu dus over die pads gehoord. Als ik het zie twijfel ik over het effect, maar het wordt ook bij mensen en zelfs honden gebruikt met goed resultaat heb ik gehoord.

http://murdochmethod.com/sure-foot-equi ... y-program/

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:36

Je kunt ook hondenspeeltjes halen die erop lijken of knielmatjes voor het tuinieren. Een stuk goedkoper. Denk je werkelijk dat een half uurtje op een stel gummy speelgoedjes staan iets gaat bijdragen aan de stand of balans van je paard? :D :+

Dit gaat vast de nieuwste hype worden _O-

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 01:15

Goh, wat een nuttige reactie arabesk :\ . Je kent zo te lezen het hele idee van die dingen niet maar kraakt het alvast wel af >;) .

Mijn paard heeft er een paar keer op gestaan. Je voelt ze daarna echt even zoeken naar de manier hoe ze hun voeten weg zetten. Ze zijn er zich doorgaans nadat ze er op hebben gestaan een stuk bewuster van hoe ze hun voeten weg zetten wat de balans kan verbeteren. Meestal zoeken ze, als ze net er op staan, even hun balans en daarna gaan ze vaak heerlijk ontspannen, tot ze weg stappen. Dan zie je ze denken. Het aparte is dat ze soms ook gaan zweten als ze er alleen nog maar opstaan.
Het enige vervelende aan die dingen, bij mijn paard dan, is dat de mijne zo'n aparte is dat hij er altijd achteruit af gaat en zichzelf vervolgens de kolere schrikt omdat die dingen ineens voor zijn neus liggen _O-

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 01:38

Ik vind het idee niet eens zo stom.
Bij mensen is dat heel normaal zulk soort vergelijkbare dingen.
Heb je wel eens aan aquatraining gedacht trouwens?
Zelf zit ik niet jofel in elkaar en doe alles qua sport in het water van borsthoogte diep.
En 'gewoon' lekker doorlopen in water lijkt suf, maar in het begin slingerde ik gewoon gevoelsmatig, en letterlijk zo slecht was mijn balans kennelijk.
En ik had toen al wat weken zwemmen en dergelijke erop zitten, dus geen kracht was het gewoon niet.
Die balans is bij mij echt snel beter geworden door simpelweg te lopen in water.
Door de beweging en weerstand van het water is het lichaam constant balans aan het zoeken, als je het niet gelooft probeer het maar eens zelf uit in een zwembad.
Dat zal voor paarden echt niet anders zijn.

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Wie kent SURE FOOT balans pads van Wendy Murdoch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 07:17

Ik heb twee ronde fitness kussens gekocht en doe dit er zo af en toe mee.

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 07:39

Jaa , opgeleid om de sure foots te gebruiken door iemand die het er een opleiding in heeft gedaan.
Zal later nog wat groter reageren

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Wie kent SURE FOOT balans pads van Wendy Murdoch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:05

Ik ben vorige maand bij een weekendclinic van Wendy geweest waar ik haar met verschilende paarden met de pads heb zien werken. Er gebeurde echt wel iets als ze er op stonden, het was ook echt zichtbaar in de tijd er na, maar hoe het lange termijn effect is heb ik geen idee van. Zo'n balansprobleem lijkt me nou niet iets dat je in een paar keer op de pads kan oplossen. Ik ben wel benieuwd naar meer ervaringen. Vooralsnog ben ik wat sceptisch.

Iejoortje
Berichten: 187
Geregistreerd: 24-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:11

@faunty ..... je bent opgeleid door iemand, die hiervoor opgeleid is? Er is niemand opgeleid om Sure Foot pads te gebruiken. Iedereen mag en kan ze gebruiken en Wendy heeft ook filmpjes op haar site staan met uitleg. Daarnaast kun je leren en zien wat ze doen als je meedoet aan een clinic van Wendy. Maar er zijn geen speciaal opgeleide personen hiervoor.

De originele door Wendy Murdoch ontwikkelde pads kun je bij haar zelf bestellen. Alternatieven zijn wel te vinden overigens, want daar werkte ze zelf ook eerst mee.

Ze geven het paard een compleet ander gevoel van zijn lichaam, hij gaat zelf op zoek naar balans staande op de pads. Het is bijzonder om te zien en te ervaren hoe e.e.a doorwerkt in het lijf. T.S ik zou dit alleen niet als enige! oplossing voor je probleem gebruiken.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 09:39


faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:41

Iejoortje schreef:
@faunty ..... je bent opgeleid door iemand, die hiervoor opgeleid is? Er is niemand opgeleid om Sure Foot pads te gebruiken. Iedereen mag en kan ze gebruiken en Wendy heeft ook filmpjes op haar site staan met uitleg. Daarnaast kun je leren en zien wat ze doen als je meedoet aan een clinic van Wendy. Maar er zijn geen speciaal opgeleide personen hiervoor.

De originele door Wendy Murdoch ontwikkelde pads kun je bij haar zelf bestellen. Alternatieven zijn wel te vinden overigens, want daar werkte ze zelf ook eerst mee.

Ze geven het paard een compleet ander gevoel van zijn lichaam, hij gaat zelf op zoek naar balans staande op de pads. Het is bijzonder om te zien en te ervaren hoe e.e.a doorwerkt in het lijf. T.S ik zou dit alleen niet als enige! oplossing voor je probleem gebruiken.


beetje gek omschreven door mij , mijn instructrice heeft meegedaan aan een clinic , en zei heeft het vervolgens uitgelegd aan mij.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Wie kent SURE FOOT balans pads van Wendy Murdoch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 23:06

Nieuwe kleren van de keizer. Veel geld betalen om je paard op een matje te laten staan. Kom op mensen.........

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 00:12

Is dat niet net zoiets met wat jij aanbiedt? :')
Weinig vernieuwends aan, hoefsmeden om te bekappen bestaan immers al tig jaar, waarom zou je er nu ineens een andere bekapwijze -bij ts trainingswijze- bij halen?
Lekker laten gaan zou ik zeggen, niemand verplicht je om ook zoiets te kopen.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 01:52

Arabesk schreef:
Nieuwe kleren van de keizer. Veel geld betalen om je paard op een matje te laten staan. Kom op mensen.........


Kom maar eens met wat nuttige argumenten waarom het, volgens jou, niks is. Ook deze opmerking komt alweer over als 'ik ken het niet maar kraak het wel alvast af'. Deze manier van reageren zal echt niet veel mensen overtuigen om het niet te gebruiken.

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 05:00

Met dit heb ik geen ervaring met wel met iets soortgelijks dat bij mensen en honden gebruikt wordt.

Na mijn ongeval was ik zelf ook uit balans. Stond ik voor mijn gevoel netjes recht, bleek dat ik naar voor helde. Dus kreeg ik in de revalidatie een balansbord met zowel vlakke als bolle onderkant, en ook 2 'halve bollen' om op te staan. Best vermoeiend hoor. Zou je het willen gebruiken bij jouw paard zou ik voorzichtig opbouwen.

En verder lijkt het erg op een oefening van de 'body balance' die ik met mijn pup heb gevolgd. Honden zijn zich nl veel meer bewust van hun voorkant dan van hun achterlijf. Ahv oa oefeningen op balanskussens leren ze beter coordineren.

Wat ik met dan ook meteen afvraag is of oefeningen op de wipwap ook niet bijdragen aan een betere balans?

aeolusnr1
Berichten: 4302
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: St. Job in't Goor , Antwerpen , Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:44

gewoon onzin zoiets, het kan niet gek genoeg zijn.

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:57

aeolusnr1 schreef:
gewoon onzin zoiets, het kan niet gek genoeg zijn.


Gestoeld op wat ?

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:22

Ben benieuwd of je het inmiddels uitgeprobeerd hebt ts? En wat je ervaringen zijn?

pantarhei

Berichten: 9063
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wie kent SURE FOOT balans pads van Wendy Murdoch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:51

Ik heb mijn merrie erop gezet, eerst een been. Toen twee eerst voor dan achter en alle vier. Ze vind het maar dom om zo te staan, geen balans zoeken niets. Heb nu vier van die dingen voor de liefhebber ;-)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:15

pantarhei schreef:
Ik heb mijn merrie erop gezet, eerst een been. Toen twee eerst voor dan achter en alle vier. Ze vind het maar dom om zo te staan, geen balans zoeken niets. Heb nu vier van die dingen voor de liefhebber ;-)

:')

pantarhei

Berichten: 9063
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wie kent SURE FOOT balans pads van Wendy Murdoch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:36

Ze hoeft dus ook geen balans te zoeken

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:42

IK wil ze bij mij zelf eerst eens uitproberen. Mijn lichaam in al jaren niet in balans na een paar hernia's.


Als ik het zo moet geloven ben ik dan in een half uurtje hersteld...wow..volgende week weer onbezorgd kunnen paardrijden na 12 jaar langs de kant te hebben gestaan? Dan wil ik graag een half uurtje op dei pads gaan staan hoor.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Wie kent SURE FOOT balans pads van Wendy Murdoch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:53

Ik zou eens beginnen met goedkope kruidvat dingen.
Ik ken het idee maar ben niet overtuigt.
Ga zelf maar eens op 2 kussens staan, kost echt totaal geen moeite.
De moeilijkheid zit hem met 2 voeten op 1 kussen en met alke voeten op 1 kussen gaat niet met paarden tenzij ze heel goed berggeit kunnen :P

Cowgirl, het doet echt wel veel voor ke lijf maar je kunt ook makkelijk je enkels overbelasten. Niet meteen overdrijven dus.

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 17:47

Ik ben benieuwd naar mensen die er mee verder zijn gegaan, of en welke langere termijn effecten ze hebben opgemerkt?

Ik heb het nu alleen nog gezien als in the moment paard even bewust maken van propriocepte, stukje ontspanning bieden.