Deelnemers aan mijn afstudeeronderzoek gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MilouVogel

Berichten: 9
Geregistreerd: 03-12-16
Woonplaats: Huizen

Deelnemers aan mijn afstudeeronderzoek gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-16 20:48

Welkom!

Ik heb dit Bokt profiel speciaal aangemaakt voor mijn afstudeer thesis. Mijn naam is Milou Vogel, naast mijn studie fotograaf van beroep, en ik vertel je graag meer over mijn afstudeer onderzoek!
Zoals de meeste van jullie zullen weten gebruiken veel paarden eigenaren al voor lange tijd hoefijzers om bijvoorbeeld overgevoeligheid en slijten van de hoeven tegen te gaan. Tegenwoordig zijn er steeds meer ruiters die de overstap maken naar de recenter uitgevonden hoefschoenen, echter zijn er vele vraagtekens rondom het effect die de hoefschoen heeft op de beweging van het paard. Een verandering in de beweging van het paard kan voor vervelende fysiologische problemen zorgen. Hoefschoen gebruikers en producenten hebben er dan ook baat bij dat dit mogelijke verschil onderzocht wordt, maar hier is jouw hulp bij nodig!

Voor dit onderzoek ben ik opzoek naar paarden eigenaren- en ruiters die hoefschoenen gebruiken, en op de volgende punten 'ja' kunnen antwoorden:
- Is 16 jaar of ouder
- Helpt graag mee door twee weken voorafgaand aan het onderzoek drie keer per week de hoefschoenen te gebruiken voor minimaal 30 minuten per keer.
- Op locatie moet een groot stuk harde ondergrond aanwezig zijn. Dit omdat de meting op harde ondergrond zal worden uitgevoerd.
- Is in het bezit van een paar hoefschoenen van in één van de volgende merken:
*Equine fusion all terrain, maat: 12s, 12,13s, 13
*Renegade viper, maat: 125x115, 125x120, 125x125, 135x125, 135x130
* Easyboot glove back country, maat: Iw, 1.5w, 2, 2.5, 3
- Gebruikt deze hoefschoenen alleen om slijtage en/of overgevoeligheid op bijvoorbeeld moeilijk of scherp terrein tegen te gaan
Het deelnemende paard:
- Moet doorgaans regelmatig bekapt worden (elke 4-6 weken)
- Moet het gewend zijn hoefschoenen te dragen
- Moet zonder schoenen regelmatig lopen op zachte én harde ondergrond en mag geen hoefafwijkingen of blessures hebben

Als je op bovenstaande JA hebt kunnen antwoorden en je bent geïnteresseerd in deelname dan maak ik graag een individuele afspraak waarbij ik een eenmalig bezoek zal brengen aan jouw stal. Hier zal je paard met een high-speed camera aan de hand gefilmd worden met en zonder schoenen in draf. De meting zal 2 tot 4 weken na de laatste bekap beurt plaatsvinden. Als bedankje voor je medewerking zullen er op locatie een aantal professionele foto's van je paard worden gemaakt door mij, die later digitaal toegestuurd zullen worden. Ben jij of ken jij degene die ik zoek? Je kunt mij bereiken via e-mail, telefoon of door gewoon te reageren op dit bericht. Ik beantwoord eventuele vragen graag!
milou.vogel@hvhl.nl/ 06-57429271/ Facebook:Milou Vogel 'A study about the influence of hoof boots'
Laatst bijgewerkt door MilouVogel op 03-12-16 20:53, in het totaal 2 keer bewerkt


MilouVogel

Berichten: 9
Geregistreerd: 03-12-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-16 20:58

Dank jullie voor de interesse! Jammer dat jullie net niet binnen de groep vallen die ik zoek.

MilouVogel

Berichten: 9
Geregistreerd: 03-12-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-16 21:02

tinker_sally schreef:
Wat een interessant onderwerp voor je afstudeeronderwerp.
Helaas kan ik je ook niet helpen, mijn merrie loopt momenteel niet zuiver en rondom op andere soort schoenen dan je vraagt, en van stalgenootjes ook.

Heel veel succes ermee, en laat je je bevindingen uiteindelijk ook weten op bokt?


Ik zal de bevindingen zeker op bokt plaatsen. Mochten er geïnteresseerde zijn, ik zal de bevindingen officieel presenteren op het symposium georganiseerd door Hoofwear op 3 maart: https://www.facebook.com/events/1457661620929271/


MilouVogel

Berichten: 9
Geregistreerd: 03-12-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-16 21:05

kimberly1995 schreef:
Regelmatig bekappen, om de 4-6 weken is gewoon echt vaak hoor. 'Normaal' is eerder 6-8 weken. Heb je bewust gekozen voor deze eis, of?


Ik heb voor deze standaard gekozen in samenwerking met hoefsmid Lennart Denkhaus van LD hoefverzorging. Omdat de paarden die gemeeten worden optimaal in de schoenen moeten passen hebben we voor de norm 4 tot 6 weken gekozen. Uiteraard hoort bijhouden met een vijl hier ook bij 'bekappen'.

MilouVogel

Berichten: 9
Geregistreerd: 03-12-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-16 21:06

Sizzle schreef:
Ik val precies in je groep maar niet het juiste land.

Stuur eens een pb naar Arabesk en Maartje die kennen vast wel een hoop mensen die ijzerloze paarden hebben.


Zal ik doen, dank je wel voor de tip.

MilouVogel

Berichten: 9
Geregistreerd: 03-12-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-16 12:37

Arabesk schreef:
Zeven paarden. Equine fusion en renegade voor twee paarden . Zelf ook een high speed camera in bezit. En regelmatig bekappen. Om de week ongeveer.


Dank je wel voor je antwoord, ik zal je een pb bericht sturen.

MilouVogel

Berichten: 9
Geregistreerd: 03-12-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-16 12:38

Hilary schreef:
Ik heb ook een paard die aan de eisen voldoet (en ik zelf ook); enige is dat ik op locatie geen groot verhard stuk heb, maar mijn paard woont bij die van Chouchou in de buurt, dus wellicht kunnen we combineren en kunnen we de opnames bij haar doen?


Graag! Voor verdere info stuur ik je een pb

MilouVogel

Berichten: 9
Geregistreerd: 03-12-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-16 12:38

Chouchou schreef:
Wanneer wil je de opnames ongeveer maken?


In december of begin januari zou ideaal zijn.

MilouVogel

Berichten: 9
Geregistreerd: 03-12-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-16 02:25

DubbelDun schreef:
@MilouVogel: wat is de reden dat je juist voor deze 3 schoenen gekozen hebt ??


Dit zijn de drie meest verkochte merken en types bij hoofwear.com die goed allround bij deze studie zouden passen. In overleg met Lennart Denkhaus, van LD-hoefverzorging en de eigenaar van hoofwear.com hebben ik uiteindelijk voor deze selectie gekozen. Hier zit een mooie variatie in qua gewichtsverdeling, gewicht van de schoenen zelf en ze worden niet uitsluitend voor therapeutisch gebruik verkocht. Al met al zijn deze drie dus het beste uit de test gekomen voor mijn onderzoek.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 bezoekers