Artrose en beslissingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Artrose en beslissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:05

Heel eerlijk, gezien er niet snel een verbetering in jullie financiële situatie zal zijn, denk ik dat inslapen de beste optie is.
Als je je geld nu aan hooi besteedt is het op en wat als er eentje ziek wordt? Op oudere leeftijd is dat heel reëel.

Natuurlijk is het heel verdrietig om afscheid te nemen van je geliefde dieren, maar een paard merkt daar niets van. Die leeft nu en beseft niet dat er geen morgen meer is.
Je wilt toch ook niet dat je op een punt komt dat je ze de zorg niet kunt geven die ze nodig hebben? En volgens mij ben je daar al...

Sterkte ermee!

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.


tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:23

Nu komt even de schuldhulpverlener in mij boven, niet om te (ver) oordelen, maar om je aan het denken te zetten.
Als je nu je laatste centen aan hooi uitgeeft en je toch voor het moment inslapen komt te staan dan houdt je dus een schuld over, bij de dierenarts en bij de destructie. En je zegt nu al moeite te hebben met de aankoop van hooi.
Wil je zover komen dat je straks van je geslonken inkomen ook nog je schulden moet afbetalen? Wat als er geen afbetalingsregeling te treffen is en er deurwaarderskosten bij komen?

Je hoeft geen overhaaste beslissing te nemen en je zou eerst de tijd kunnen nemen om dit eens met je dierenarts te overleggen. Staat hij open voor een betalingsregeling in geval van inslapen?

Wat is je toekomstperspectief t.a.v. Inkomen? Kan jij meer gaan werken? Als de ziektesituatie leidt tot afkeuring, gaat jullie inkomen dan verder achteruit?

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers