Hoefschoenen Tinker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendatil
Berichten: 173
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Spijkenisse

Hoefschoenen Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 07:52

Goedemorgen,
Waar zou ik het beste hoefschoenen voor mn tinker vandaan halen?
En heb je nou elke keer te krappe schoenen als je paard zn hoeven groeien/veranderen? ELke 8 weken komt de hoefsmit zowieso bekappen, maar ik kan me zo voorstellen dat perfect passende schoenen na een week of 3 misschien niet meer zo perfect passen?
Welk merk hebben jullie echt goede ervaringen mee? Ik rij ongeveer 50-60 km per week buiten dus wil ook niet elke maand nieuwe schoenen hoeven kopen dus de zool moet ook echt goed slijtvast zijn.

Anoniem

Re: Hoefschoenen Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:31

Ik heb zelf veel info gehad via www.hoofwear.com, ook daar rechtstreeks schoenen besteld (hij heeft ook geholpen met de maat) omdat ik niet meteen een passer in deze uithoek kreeg. Zelf had ik 2 schoenen in gedachte die ik het meest interessant vond, nu bleken deze om diverse redenen beide niet bij de pony te passen dus is het een 3e model geworden wat meteen als gegoten zat en totaal geen problemen heeft gegeven.

Ik heb niet heel veel ervaring maar je hebt ook schoenen waar wat meer speling op zit. Mijn pony was nu (door omstandigheden) zo'n 3 maanden niet gedaan, maar totaal geen problemen met de schoenen gehad. Nu vijl ik wel zelf af en toe wat bij en blijken de hoeven van pony in kwestie prima voor zichzelf te zorgen. Weet dus niet hoe het gaat zijn met paarden waarvan de hoeven wel hard of op een speciale manier groeien, maar dat kan de persoon van hoofwear je vast wel vertellen ;)

De schoenen die ik heb zijn gemaakt om tot 80 km per week te rijden (zal niet op een paar kilometer steken), er zijn er ook die heel veel in de endurance-sport gebruikt worden en een paar duizend km meegaan voor ze slijten, dus je zal vast wel iets vinden wat aan je wensen voldoet :)

Brendatil
Berichten: 173
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hoefschoenen Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 22:13

superbedankt voor je uitgebreide antwoord [***]!