Longeren /vrijspringen

Moderators: Dyonne, Apple, Coby, petraaken, SayaJones, A_nouk, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nies_

Re: Longeren /vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:37

Mijn (dressuur :+ )paard heeft op z'n tweede al een wedstrijd vrijspringen gelopen. Ik had daar 1x voor geoefend aangezien ik toch niet de verwachting had met prijzen naar huis te gaan, maar degene die dat wel hadden begonnen natuurlijk een stuk eerder. Longeren ook zo vanaf die leeftijd.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 07:05

Hinnik123 schreef:
Nies_ schreef:
Mijn (dressuur :+ )paard heeft op z'n tweede al een wedstrijd vrijspringen gelopen. Ik had daar 1x voor geoefend aangezien ik toch niet de verwachting had met prijzen naar huis te gaan, maar degene die dat wel hadden begonnen natuurlijk een stuk eerder. Longeren ook zo vanaf die leeftijd.

Zou vanaf welke leeftijd ?? 1.5 ?? Of die van 4/5

Dat vind ik zelf wel erg jong, ik zou zeggen een goede 2. Maar ik ken er wel die de jaarlingen al longeren en die paarden worden ook gezond oud. Ik snap alleen het nut niet.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 07:47

Longeren is best een belasting op de benen gezien de kleine cirkel waar ze op lopen. Daarnaast heb je er natuurlijk mee te maken dat ze zich op een jonge leeftijd nog niet zo lang kunnen concentreren.

Een jong paar staat over het algemeen in de opfok of grote wei en dan bewegen ze van zichzelf al veel. Een kind daarentegen zit natuurlijk al snel hele dagen stil als je niet actief iets gaat doen, zeker in deze tijd met tv, computers, tablets etc.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie