Harde Bult bij knie, wat kan het zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjoef
Berichten: 174
Geregistreerd: 15-07-12
Woonplaats: Aalst

Harde Bult bij knie, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-14 12:57

Ongeveer 2 maanden geleden kwam ik erachter dat Apollo heel slecht liep. Hij begon raar te lopen met zijn achterbeen. En had heel veel moeite met bochten maken.
Ik wist meteen dat het niet goed was, maar wilde het eerst twee weken afwachten, met rust.
Na twee weken heb ik hem weer gelongeerd, maar er was verbetering, of verslechtering.
Ik heb er een filmpje van, maar ik weet niet hoe ik die moet plaatsen, want die staat op mijn telefoon.

Na twee weken rust, hebben we de osteopaat laten komen, express de osteopaat omdat wij vinden dat een veearts vaak minder ziet, en de meeste keren zegt dat rust het beste werkt. "ervaring"
Maar ook de osteopaat zei eigenlijk meteen dat hij er niks mee kon omdat hij het been alleen van de buitenkant kan zien. Hij gaf als advies mee, laat foto's maken, of geef hem pensioen.

Ik heb voor het tweede gekozen, omdat hij al 24 is, geen pijn heeft (zei osteopaat) en ik er niet meer op kan rijden aangezien ik te groot voor hem ben geworden.
Foto's laten maken zou dan alleen zijn om zeker te weten dat hij hier oud mee kan worden, geen pijn heeft, en wat het nou daadwerkelijk is.

Maar nu zijn we weer een paar weken verder, en ben ik erg benieuwd wat het nou eigenlijk is. Is het verstandig om toch foto's te laten maken, of is dat geen beginnen aan? Mij word namelijk verteld, na foto's maken ben je er nog lang niet. ;)

Herkent of weet iemand wat dit kan zijn?
Anders lijkt het me verstandig toch foto's te laten maken.

Wat extra informatie:
- Hoefsmid is deze week geweest, en wist bijna zeker dat hij (spier)bevangen is geweest, aan zijn kroonraden te zien. Ik geloofde het meteen, hij belast waarschijnlijk zijn andere benen nu meer.
- Als je voor hem staat is het zijn linker achterbeen.
- Osteopaat heeft verteld dat hij denkt dat het geen knie (schijf) is, omdat hij zijn knie heeft gevoeld, en die zit eronder.
- Hij staat dag en nacht buiten, met in loopstal.
- Vind het nog steeds super leuk als die mee mag wandelen. Maar draven doet hij liever niet. En vooral niet op de rechterhand.

Hieronder de foto's.
Sorry dat het zo'n lang verhaal is, en bedankt voor het lezen!! :D

Zonder bult......................................................................................... ...................Met bult
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding


Sjoef
Berichten: 174
Geregistreerd: 15-07-12
Woonplaats: Aalst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-14 13:04

Liess__ schreef:
Als hij liever niet wilt draven dan heeft hij toch ongemak en/of pijn?

Ondanks dat het een oudje is zou ik toch een foto laten maken. Als je weet wat het is kan je pas zeggen of hij er wel of geen pijn aan kan hebben


Ja daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Maar als hij in de wei staat merk je niet dat hij pijn heeft.
En ik zou er dus voor kunnen kiezen hem alleen in de wei te laten staan.
Gister ging ik een stukje met hem fietsen en toen draafde hij in de bossen zelf aan, met zijn oren naar voren. :j Dus je zou zeggen dat het aan de ondergrond ligt, en of hij een bocht moet maken.


Sjoef
Berichten: 174
Geregistreerd: 15-07-12
Woonplaats: Aalst

Re: Harde Bult bij knie, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-14 18:46

Maar het is geen vocht bult, het is echt heel hard. Dus ik denk dat het bot is?
Of word vocht na een tijd ook hard?
Bedankt voor alle reacties!
Zo te horen, is het beste om een echo te maken

Sjoef
Berichten: 174
Geregistreerd: 15-07-12
Woonplaats: Aalst

Re: Harde Bult bij knie, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-14 18:48

Zouden jullie mij misschien wat kunnen vertellen over artrose?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers