Help bokkers.. 2 hete voorhoeven en afgelope zomer bevangen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Janine1994

Berichten: 60
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Sneek

Help bokkers.. 2 hete voorhoeven en afgelope zomer bevangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 01:07

Hallo bokkers,

Mijn paardje heeft artrose in r.v kroongewricht...
Dit gaat allemaal prima en ze loopt er niet meer raar door...

Nou heb ik vandaag 25 min op haar gestapt in de binnenbak,
Koel haar achterbenen voor en na het rijden ivm hele dikke stalbenen en vochtophoping.

Nou voelde ik vanavond dat ze enorm heette voorhoeven heeft. deze koel ik niet.
Nou is mijn paardje zo ie zo heel gevoelig in haar voorhoeven (ook des tijd met beslaan van speciale ijzers)
afgelopen zomer had ze pijn kloppingen in haar voorhoeven en liep ze ook direct kreupel waarvan de dierenarts zij of hoef bevangen ( terwijl er amper/bijna niet gras op het land stond en ze gewoon droog hooi kregen )
Ik heb toen een antibiotica kuur gehad tegen hoef bevangen en tegen een toch eventuele ontsteking. dit sloeg goed en direct aan. (in de hoef was niets te zien wat leek op bevangenheid bij de hoefsmid)
Nou had ze weer abnormale warme hoeven en dit vooral bij de hoefrand...
ze loopt verders niet kreupel en oogt vrolijk..
als ik er hard op tik trekt ze de voeten wel allebei omhoog, niet super snel maar omdat ze zo ie zo gevoelig is in die hoeven vind ik moeilijk om dit te zien als pijn want ze kijkt er niet heel pijnlijk bij zoals afgelopen zomer.. ( ze kijkt me meer aan met wat doe je nou? )

Iemand ervaring mee? kan het ook komen door de omschakeling van het weer of betere bloedsomloop of door het 25min stappen?

Hoop op reacties van mensen die dit geval herkennen!
In ieder geval bedankt voor het lezen van deze lap tekst haha :D

Ofcourse (Corleone x Orthos)| » A horse doesn`t care how much you know until he knows how much you care ....



Janine1994

Berichten: 60
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Sneek

Re: Help bokkers.. 2 hete voorhoeven en afgelope zomer bevangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 01:17

maar hb komt toch meestal voor bij te veel eiwitten en suikers enz?
Ze staan veel op stal en komt een aantal uren buiten per dag in de buitenbak.. is dit dan wel mogelijk?

Ofcourse (Corleone x Orthos)| » A horse doesn`t care how much you know until he knows how much you care ....

Janine1994

Berichten: 60
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 18:54

Bedankt voor jullie reacties! Ga vanavond ook even voelen naar opgezette aders en kloppingen! Bedankt voor die tip!

Ze krijgt pavo musli zonder suikers met extra vitaminen en mineralen! Ik ga kijken of hier eventueel veel zetmeel in zit!

Als de hoeven vanavond nog zo heet zijn bel ik een da!


Nogmaals bedankt!

Ofcourse (Corleone x Orthos)| » A horse doesn`t care how much you know until he knows how much you care ....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers