7 NAIL SYSTEM.. ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emz

Berichten: 102
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Haarlem

7 NAIL SYSTEM.. ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 18:37

Mijn paardje word altijd een beetje scheef op de voeten als ik een stukje asfalt heb gereden. Sloft een beetje :P
Bovendien ga ik binnenkort wat vaker aangespannen de weg op.
Ik wil dat het liefst zonder ijzers doen ivm kosten en ik vind dat ik daarvoor nét wat te weinig de weg op ga.
Wie heeft er ervaring met het 7 nail system?

http://www.7nail.com

tamary

Berichten: 29180
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: 7 NAIL SYSTEM.. ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:30

Dit is helemaal nieuw voor mij. ik zou liever hoefschoenen kiezen, dan ben ik ook niet bang voor uitglijden of meer schade door trappen/spelen in de wei.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30625
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: 7 NAIL SYSTEM.. ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:37

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit systeem niet ken. Maar eigenlijk lijkt het me voor de hoeven helemaal niet goed om dit erin te slaan. Hoefnagels beschadigen een hoef ook al natuurlijk.
Daarnaast als de hoef wel slijt en de nagels minder, dan komt er meer puntdruk op die nagels? Of zou dat een verkeerde gedachte zijn.

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: 7 NAIL SYSTEM.. ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:14

Ik had ook nog nooit van dit systeem gehoord en heb er eerlijk gezegd mijn bedenkingen bij. Volgens mij draagt de hoef met deze nagels maar op een heel klein stukje.. Ook vraag ik mij af of een hoef niet vreselijk snel gaat brokkelen en scheuren..

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: 7 NAIL SYSTEM.. ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:11

hmmm heel interessant. ik snap de theorie erachter volkomen, maar betwijfel hoe dit zich gaat houden in de praktijk. lijkt me dat zo'n nagel zonder ijzer behoorlijk wat frictie in de hoefwant gaat veroorzaken, met mogelijk uitscheuren tot gevolg? aan de andere kant ligt de nagel natuurlijk wel helemaal verzonken, en ik denk dat hij ook wel meeslijt deels, aangezien gewone nagels dat ook doen.

ik denk dat er hoeven zijn waarbij dit kan, maar ook een heleboel waarbij dit niet kan. de ene hoef is nu eenmaal harder dan de andere, en als de hoef veel zachter is dan die nagels...

Emz

Berichten: 102
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 20:02

ik ken 1 iemand die dit gebruikt heeft voor een fries met een ietswat zwaaiend achterbeen zegmaar, dus die sleet scheef af, nagels liggen een beetje in de hoef dus hij loopt niet op nopjes. Ik ben bang dat hoefschoenen niet houden en ook scheef worden.
De hoeven slijten minder snel, ik geloof dat er ook een widia kern in de nagel zit.

SpikyBlue

Berichten: 1411
Geregistreerd: 29-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:06

Ja, ik. Ik vind het helemaal niks. Bij een paard gezien hoe het aangebracht werd, een week later staken er lange scherpe punten uit de hoefwand (het was gaan werken en uit gaan steken). Levensgevaarlijke dingen m.i. En als je zo'n ding verliest of eruit haalt zit je met een gat waar gemakkelijk zand en troep inkomt, en een zwakke plek is.
Het is gehard staal, als je het probeert te buigen dan breekt het en is een stuk dikker en groter dan hoefnagels. Je kan er beter een ijzer onderslaan, dan hou je de hoef nog meer heel :P Je hoort het al, ik ben geen fan.
Maar er zijn ook mensen enthousiast over geweest, ik hoor er nu niet zoveel meer van.

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: 7 NAIL SYSTEM.. ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:06

SpikyBlue bevestigd wat mijn hoefsmid er ook al over te melden had.. Niet aan beginnen..