[INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:14

Meldt zich ook weer als stille meelezer :o



Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Centraal Topic voor Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:42

:wave: hoi JP en Geerke :D Ja het gaat gelukkig nog steeds goed! *klopt meteen af* gelukkig na die ene keer nooit weer een terugval gehad maar ik ben nog steeds voorzichtig hoor! Voer alleen maar Safe and Sound, geweekt hooi en durf bepaalde wormkuren niet te geven. 's Zomers bouw ik weidegang op, op bewolkte dagen, beginnend met een half uur per dag en aan het einde van de zomer staat Kylian zo'n 3 en een half uur in de wei. De rest van de tijd in de paddock met geweekt hooi en zodra de temperatuur 's nachts onder de 10 graden komt is het gras eten weer gedaan.

En zo hou ik 'm alweer 4 (?) jaar heel en issie gewoon L2 met winst geworden. Ik heb net dit jaar m'n startkaart opgezegd. Niemand die wat aan 'm ziet!

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Centraal Topic voor Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:44

Hoe is het met Pauli dan? Ik hoop dat het weer beter met hem gaat, heb het vorige topic de laatste tijd niet echt meer gevolgd.

En die van jou Geerke? Nog steeds goed?

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Centraal Topic voor Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:45

Nature's best? Is dat die muesli?

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:11

wuswa schreef:
Kymalin schreef:
:wave: hoi JP en Geerke :D Ja het gaat gelukkig nog steeds goed! *klopt meteen af* gelukkig na die ene keer nooit weer een terugval gehad maar ik ben nog steeds voorzichtig hoor! Voer alleen maar Safe and Sound, geweekt hooi en durf bepaalde wormkuren niet te geven. 's Zomers bouw ik weidegang op, op bewolkte dagen, beginnend met een half uur per dag en aan het einde van de zomer staat Kylian zo'n 3 en een half uur in de wei. De rest van de tijd in de paddock met geweekt hooi en zodra de temperatuur 's nachts onder de 10 graden komt is het gras eten weer gedaan.

En zo hou ik 'm alweer 4 (?) jaar heel en issie gewoon L2 met winst geworden. Ik heb net dit jaar m'n startkaart opgezegd. Niemand die wat aan 'm ziet!



Ho, hier staat iets wat mij triggert.... Wat bedoel je met 'bepaalde wormkuren'???

heb even gekeken, equimax
Laatst bijgewerkt door Kymalin op 08-11-11 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:12

Hoezo Wuswa? Heb jij die ervaring ook? Ik heb namelijk heel lang de kogels op pulseren gecontroleerd, en na ontwormen met dat spul gingen ze weer pulseren.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Centraal Topic voor Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:49

Toen die van mij bevangen raakte voerde ik juist Nature's Best, dat was toen net nieuw

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Centraal Topic voor Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:13

De dierenarts raadde mij toendertijd idd ook Nature's Best af, de voerleverancier raadde me het aan (door de gladde babbel van Pavo) ik heb die fabel toendertijd ook bij de voerleverancier recht gezet, en op mijn aandringen issie toen Safe and Sound in z'n assortiment gaan opnemen.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Centraal Topic voor Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:10

Misschien aan 1 van de stoffen die er in zit? Dat die het kan triggeren? Dat lijkt me de enige logische verklaring. Met Equest heb ik goede ervaringen, daar geeft ie geen enkele reactie op.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Centraal Topic voor Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:11

Janouk, ook als je een half uurtje geeft onder de meest ideale omstandigheden? Dus bewolkt weer, 's nachts de temperatuur niet beneden de 10 graden geweest?

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:44

janouk schreef:
Kymalin schreef:
Janouk, ook als je een half uurtje geeft onder de meest ideale omstandigheden? Dus bewolkt weer, 's nachts de temperatuur niet beneden de 10 graden geweest?

Ja, een half uur onder die omstandigheden gaat goed. Kwartiertje erbij en het is bingo.

Jeetje wat naar! Het is toch ook alweer een paar jaar geleden dat Image (dat was 'm toch?) bevangen is geweest? Jij was toch degene met het "paard met het gouden voetje"?

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 23:47

Toch is het allemaal niet zo spannend als het lijkt Dynamiek. Ik heb toendertijd, op advies van de dierenarts overigens, ook gewoon piepschuim onder de hoeven geplakt. Ik had een soort mal waarmee ik iedere dag nieuwe blokken uitsneed en er met ducktape onder plakte. 's ochtends als hij van stal ging haal ik het er onder vandaan, dan was het ook helemaal ingedrukt door het gewicht, en ging hij naar buiten met zn hoeven in de modder, en savonds op stal tapete ik het er weer onder. Niks geen spannends of engs aan, het schuim trekt niet in de hoeven en veranderd ook niks aan de stand, het geeft alleen wat tegendruk.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: VixillHedinn en 35 bezoekers