Sintara schreef:@babootje, juist omdat bij duppellip de teen niet ondersteund wordt moet het ijzer steeds meer teruggelegd en wordt het lichaam steeds meer gestimuleerd om meer en meer teen te ontwikkelen. De verzenen krijgen veel te verduren dus die zakken. Uiteindelijk komen er hierom ook vaak wiggen onder.. Maar goed ik wou niet een discussie starten
LV19952 schreef:Elisa2 schreef:
Is rechts ook haar korte kant? Want dan klinkt het imo niet zo onlogisch.
Rechtsom heeft ze wat meer moeite met echt correct buigen maar loopt ze voor mijn gevoel wel makkelijker en is het contact op de buitenteugel ook stabiel. Ook het afwenden naar de AC lijn is rechtsom altijd makkelijker gegaan ondanks dat ze rechts slechter inbuigt.
Linksom voelde het voor mij altijd alsof ze op 2 wielen de bocht door ging en alsof er een slag in het rad zat als ik vanaf de linkerkant de AC lijn wilde op rijden. Zadelmaker bevestigde toen ook dat ze scheef was maar dat werd toen door lesgeefster op mijn eigen zit gegooid. Zelfs al een keer een clinic op een Joker gehad hiervoor en daar bleek ik inderdaad scheef te zitten. Maar wie zet nu wie scheef? Als je een scheef paard gewend bent ga je daar naar zitten en voelt het voor jou recht.
In maart ben ik overgestapt op een nieuwe instructrice en zijn we helemaal terug naar de basis gegaan en zijn we gaan werken aan impuls, rechtgerichtheid en lengtebuiging. Daar bleek ook dat ze rechts moeilijker buigt terwijl het voor mij wel makkelijker aanvoelt. Linksom buigt ze van uit haar zelf teveel in en pakt ze geen contact meer op de buitenteugel. Ze nodigt mij heel erg uit om die buitenteugel los te laten en de binnenteugel aan te pakken om een volte rond te komen. Ook op de lange zijdes blijft ze vaak heel lichtjes met wat linkerstelling lopen en moet ik haar voor mijn gevoel zelfs een beetje naar rechts stellen om haar echt recht te krijgen. We pakken nu stukjes contrastelling mee om haar gewicht goed over haar 2 voorbenen te verdelen. Zij gooit al haar gewicht namelijk naar buiten(?) als ik het goed begrepen heb van mijn instructrice terwijl ze toch naar links netjes buigt. Sinds we hier aan het werken zijn loopt ze linksom soepeler op de voltes en kom ik vloeiend een wending door maar het gaat nog lang niet vanzelf.
Jasmijn159 schreef:Als je niet meteen naar een kliniek wil voor kreupelheidsonderzoek, laat dan in elk geval balansfoto's maken van de voeten. Zodat je smid op basis daar van kan beslaan. Ik word op dit moment niet blij van je beslag.
Earth schreef:Ik heb de filmpjes nog niet gezien, maar het valt me wel op dat haar kogel linksvoor ook wat dikker lijkt.
En ik heb altijd al een hypothese gehad dat zo staan, dus met 1 voorbeen naar voren idd niet goed is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers