pluisje88 schreef:De cursus in Winschoten is echt een aanrader. Heb hem ook gedaan. Super veel geleerd en Peter is echt een vakman.
Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat jouw smid dit gaat fixen. Ik geloof in de goede intenties maar dit zit wel erg ver van een correcte bekapping af. Andere optie is koop een goede vijl, een tang en twee messen en ga zelf aan de slag terwijl je je laat begeleiden op afstand.. zit Peter dicht genoeg in de buurt? Anders zou je hem ook kunnen laten komen voor bekappen.
Ja ik zie dat hij inderdaad erg dicht in de buurt zit. Zijn naam kwam mij al bekend voor. Kon het eerst niet plaatsen, maar ik heb hem wel eens aan het werk gezien op een stal waar ik een pony trainde. Hij was daar bezig met een paard dat de trailer niet in wilde. Ik wist niet dat hij ook bekapt.
Ik zal eens contact met hem opnemen om te vragen of hij tijd heeft om eens te kijken. Cursus lijkt mij leuk. Maar nu even niet haalbaar. Wie weet richting het einde van het jaar / volgend jaar.
Viel mij trouwens net op dat het vanuit het Facebookforum Denken voor paarden is? Hihi, daar ben ik ook lid van. Vooral als stille meelezer. Vind het maar niks dat het openbaar is en mijn vriendenlijst kan meelezen
Pallatin schreef:@ TS, vind je het prijzig? 21 euro voor 250 ml? Je doet er een langer mee dan met een tube hypozin lijkt me

je hebt er ook niet veel van nodig: het is vloeistof dus komt mooi in alle groeven
Maar ik gebruik het bij heel nat weer ter preventie van rotstraal. Ik maak de hoeven iig schoon en droog; desnoods even met een oude handdoek extra droog maken. Goed schudden en dan in de stralen spuiten. Ik houd de hoef dan nog even omhoog zodat het kan drogen.
Misschien ben ik dan een royale spray gebruiker... maar bij mij zijn 250ml sprays echt zo op...
Of is dit echt zo iets 1 spray genoeg is? Ja ik denk dan altijd de helft verneveld naast de plek waar ik het wil. Maar goed... Zal wel aan mij liggen
. Ik zie mijzelf in elk geval nog geen maand doen met 1 zo'n spray. Helemaal als ik het voor twee paarden gebruik die met rotstraal kampen. Dat is in geval van preventief gebruik minimaal 16x sprayen per week als je 1 spray per hoef gebruikt. (Mij kennende doe ik vast meer
)... Wellicht doe jij er langer mee, omdat je het alleen in natte periodes gebruikt en niet op structurelere basis?
1 hypozin spuit doe ik trouwens ongeveer 3 a 3,5 weken mee voor 1 paard. In de winter vaker 3 weken, omdat ik het dan wat dikker erop smeer. Dus qua duur schat ik in dat het gebruik ervan gelijk op gaat.
Overigens, kan ik heel goed begrijpen dat wanneer je 1 paard hebt zoiets peanuts is. Maar ik heb er 4 en tot voor kort had ik er 6 waarvan 1 een extreem zorgen kindje was en ze hebben allemaal wel een (ander) extratje nodig om ze optimaal te houden. Dus ik ben gewoon wel kritisch op prijzen van middeltjes. Ze komen bij mij niets te kort hoor. Als ik iets voor ze nodig heb haal ik het op. Maar iets dat 80 euro per liter kost... Daar kijk ik wel even van op zeg maar...
Niets ten nadelen van de spray, ik heb het nog niet geprobeerd dus misschien is het net dat wondermiddeltje dat ik nodig heb en dan is 20 euro (per maand
?) natuurlijk een koopje
...
Ellen_ov schreef:Oeh de hoeven zijn gewoonweg te lang, helemaal als ze ‘pas’ 14 dagen terug is gedaan.
Verder je beleid is echt top! Veel vrije beweging met goede ondergronden. Beter dan stro als stalbedekking, helemaal voor hoeven is er niet.
Ik gebruikte bij mijn vorige paar ten tijde van rotstraal en helaas daarna straalkanker, hooffit hyhiene liquid. Te koop bij de welkoop. Door de tuit aan het flesje kan je ook mooi tussen de straalgroeven komen.
THanks, ik zal het eens bekijken.
---
Ik heb inmiddels verschillende middeltjes als tips gekregen. Ik ga het even rustig doornemen om te kijken welke ik bestel. Gebruik en toepassing verschilt ook bij een aantal middeltjes dus dat is ook zeker iets wat ik in de overweging even mee neem. Ga morgen in ieder geval iets extra's ter ondersteuning bestellen.