Femek2902 schreef:Hwn wat vervelend dat je paard telkens net een opflakkering heeft vlak voordat z'n hoef helemaal is bijgegroeid. Is er een patroon in jaargetijden of voedsel of beweging oid te zien die hier mogelijk mee samenhangt?
femke_harley schreef:Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat je wat verbetering zag op de bute en ascal?
Hebben jullie echt boxrust aangehouden of toch iets meer bewegingsvrijheid?
femke_harley schreef:Toch zoveel wisselende adviezen.. want ik moest dus al vrij snel afbouwen met de bute. Eerste dag 3/4 zakje, daarna 1/2 en dag later al 1/4.
Nu is ze maar 170kg.. maar mijn gevoel zegt dat ze het op 1/2 wat beter deed
Jildau schreef:femke_harley schreef:Toch zoveel wisselende adviezen.. want ik moest dus al vrij snel afbouwen met de bute. Eerste dag 3/4 zakje, daarna 1/2 en dag later al 1/4.
Nu is ze maar 170kg.. maar mijn gevoel zegt dat ze het op 1/2 wat beter deed
Pfff dat vind ik echt heel snel afbouwen. Mijn paard van 600 kg is begonnen met 6 zakjes per dag. Twee keer daags 3 zakjes. Dat afgebouwd naar 2x daags 1 zakje en daar heeft hij vrij lang op gestaan. In totaal 6 weken heeft hij bute gehad en echt per kwart zakje afgebouwd.
femke_harley schreef:Dat is toch wel meer dan dat ze hier voorschreven. Ze zijn nu zo’n 6 dagen verder, maar ze houdt nog pulsatie en warme hoeven aan de voorkant.
Hoelang duurde het bij jullie voor dat daar verbetering in kwam?
hagelslag schreef:femke_harley schreef:Dat is toch wel meer dan dat ze hier voorschreven. Ze zijn nu zo’n 6 dagen verder, maar ze houdt nog pulsatie en warme hoeven aan de voorkant.
Hoelang duurde het bij jullie voor dat daar verbetering in kwam?
Had je al afgebouwd?
Zo ja. Ophouden met afbouwen.
Dan gaat dit te vlot.
Als er nog teveel pulsatie is. Is het nog niet voorbij
Wij hebben toen dik een maand Pijnstilling moeten geven
Gebruikers op dit forum: Googlebot en 4 bezoekers