Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:35

Magik vragen wat jullie kwijt zijn aan een consult?

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:40

Humpiedumpie schreef:
Magik vragen wat jullie kwijt zijn aan een consult?


Ja hoor, recent €125,- betaald voor een consult. Hij kwam wel voor meerdere paarden bij ons op stal, als hij voor eentje moet komen ligt de prijs hoger meende ik.

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:42

Ja dat mag daar maak ik geen geheim van. 150 euro per paard heb ik betaald. hij kwam wel voor 10 paarden hier. 2 bij mij, 1 op stal bij mijn zus en 7 op stal van de stage bij mijn dochter. we zitten wel dicht bij elkaar. De druppels zitten hier niet bij. Hij moet voor ons wel 3 uur rijden

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:35

Perryx schreef:
hij heeft een of ander apparaat met computer waarmee hij het hele paard kan scannen op blessures, artrose.. noem maar op.
Ik hoor graag jullie ervaringen


Ik zou mij bij dit soort apparatuur afvragen waarom de gemiddelde paardenkliniek dat dan nog niet heeft, en hij wel..

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:46

Nielojram schreef:
Perryx schreef:
hij heeft een of ander apparaat met computer waarmee hij het hele paard kan scannen op blessures, artrose.. noem maar op.
Ik hoor graag jullie ervaringen


Ik zou mij bij dit soort apparatuur afvragen waarom de gemiddelde paardenkliniek dat dan nog niet heeft, en hij wel..


En dat alles op te lossen is met druppels.
Ik zou het zo graag willen dat het zo werkt, maar de werkelijkheid is vaak gewoon anders.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:56

Dat is een mooi dagloon, voor 10 paarden a 150 euro komen. Daar wil ik ook wel 3 uur voor rijden hoor.

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Re: Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 20:21

Die vragen kun je beter stellen aan hem zelf.. en dan hier plaatsen dan weet iedereen het

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:26

Mijn merrie is gestopt met schuren aan staart en manen, overmatig zweten door overbelaste nieren is weg en ze had jeuk over haar hele lijf. Is allemaal weg sinds de druppels na de meting. Hij kon ook precies aangeven wat m'n rijtechnische problemen waren nav de organen die niet goed waren. En dat klopte ook :-)

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:26

Suzanne F. schreef:
Dat is een mooi dagloon, voor 10 paarden a 150 euro komen. Daar wil ik ook wel 3 uur voor rijden hoor.

Standaard voor een consult 150 euro is aan de prijs. En dan hangt het heel erg af van de kwaliteit. Ik betaal dat ook rustig voor de tandarts. Maar dan zit daar beeldvorming bij en zijn ze direct ook behandeld.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:41

Perryx schreef:
Die vragen kun je beter stellen aan hem zelf.. en dan hier plaatsen dan weet iedereen het

Maar ik vroeg juist aan jou persoonlijk waarom je bij het vermoeden van artrose dit niet gewoon door een röntgenfoto wil laten vaststellen? Ik ben namelijk oprecht benieuwd. Ik ben zeker niet tegen alternatief, maar dan meer in een later stadium als er al een diagnose is of juist niet gevonden kan worden. Zeker artrose is onomstotelijk vast te stellen met foto's.

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Re: Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 20:49

Omdat hij wat problemen heeft en dan kan ik alles in 1 keer aanpakken. Als ik naar de dierenarts ga kijkt hij alleen naar de artrose en niet verder.. Dit gaat veel verder

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 00:41

Perryx schreef:
Omdat hij wat problemen heeft en dan kan ik alles in 1 keer aanpakken. Als ik naar de dierenarts ga kijkt hij alleen naar de artrose en niet verder.. Dit gaat veel verder

Als je dat aangeeft wel. Wat voor problemen spelen er nog meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 06:52

Perryx schreef:
Omdat hij wat problemen heeft en dan kan ik alles in 1 keer aanpakken. Als ik naar de dierenarts ga kijkt hij alleen naar de artrose en niet verder.. Dit gaat veel verder


Tuurlijk kijkt een da wel verder. Als jij de klachten goed omschrijft zal een dierenarts ook echt wel onderzoek doen.

Ik vind het allemaal wat zweverig klinken. Atrose los je niet op met druppels. Sowieso ben ik niet zo van de natuurgeneeskunde. Maar als het voor jou werkt, wat houd je tegen. Het is jouw geld

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:07

Marije_1997 schreef:
Perryx schreef:
Omdat hij wat problemen heeft en dan kan ik alles in 1 keer aanpakken. Als ik naar de dierenarts ga kijkt hij alleen naar de artrose en niet verder.. Dit gaat veel verder


Tuurlijk kijkt een da wel verder. Als jij de klachten goed omschrijft zal een dierenarts ook echt wel onderzoek doen.

Ik vind het allemaal wat zweverig klinken. Atrose los je niet op met druppels. Sowieso ben ik niet zo van de natuurgeneeskunde. Maar als het voor jou werkt, wat houd je tegen. Het is jouw geld


Moderne geneeskunst is natuurlijk een afgeleide van wat we nu 'natuurgeneeskunde' zouden noemen.
Er is trouwens niets zweverigs aan dat doormeten, alles bestaat voor 99,999999 % uit energie.... dat is meetbaar, en dus zijn ook afwijkingen meetbaar.
Iedereen houd zich erg bezig met dat hele kleine percentage materie, maar je slaat daarmee natuurlijk het grootste deel over.
Niks zweverigs aan, gewoon bewezen feiten.

Hoe iemand dat vervolgens toepast kan ik niet zeggen, ik ken de beste man niet.

Zelf laat ik dingen doormeten door Horse Complete, en dat bevalt me MEER dan uitstekend.

venga

Berichten: 1748
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Re: Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:46

Rob Jan is vorig jaar bij ons op stal geweest, en heeft mijn paard toen doorgemeten. Wat hij vertelde kon allemaal prima kloppen, ook de artrose die hij aanwees was een paar jaar eerder al geconstateerd door de dierenarts. We hadden/hebben geen klachten waarvoor hij was gekomen, eigenlijk meer uit nieuwsgierigheid en omdat hij er toch was.
Ik kreeg druppels voorgeschreven, 3 verschillende. Die heb ik netjes besteld, en ik was in de veronderstelling dat in de bijsluiter daarvan zou staan waar de druppels voor zijn, of bij welke klachten ze zouden helpen.
Dat was niet zo, dus heb ik die vraag daarna per mail aan Rob Jan gesteld. Na een lange radiostilte kreeg ik na 5 of 6 weken (de druppels waren al lang op) het rapport van de scan, maar geen antwoord op de vraag welke druppels voor welke klachten zijn gebruikt. Dat nog een keer gevraagd, maar daar geen concreet antwoord op gehad. Helemaal goed hoor, maar hij hoeft bij mij niet meer terug te komen. De communicatie liep erg stroef.
Het rapport ziet er wel leuk en compleet uit. Van het gebruik van de druppels heb ik geen verbetering bemerkt, eerder een verslechtering in het begin in de souplesse van mijn merrie dat weer bijtrok naar normaal.

venga

Berichten: 1748
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Re: Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:03

Hij vertelde overigens ook wat dingen die ik niet zo zeer kon thuisbrengen, zoals strak in de bovenlijn zijn en een opstartkuchje. Hebben we geen last van, of van gehad. Er was ook veel onbalans in de hormoonhuishouding. Dat bemerk(te) ik niet met rijden of in de omgang.
Het rapport is deels in het Duits, dat is ook wel jammer.

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Re: Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 12:17

Ik heb al vele vragen.. mailtjes en appjes gestuurd en kreeg altijd netjes en ook wel snel antwoord.
Ik ga het gewoon eens proberen.
Die druppels die hij voorschrijft, is dat 1 malig? Of blijf je dat standaard geven?
Mijn paard krijgt ook al supplementen en die blijf ik gewoon geven, dat kan in combinatie met zijn druppels (nagevraagd).. Ik weet al dat hij spat heeft, maar ben benieuwd in welke staat. Ook zijn er wat andere kleine dingetjes waar van ik graag zou willen weten / nakijken wat het is. Als ik dit bij een DA laat doen ben ik zo 1000 euro kwijt.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:21

De druppels zijn tijdelijk, meestal een maand, je moet ze twee keer per dag in de mond spuiten. Je kunt ze zelf online bestellen of via hem. Ik doe het altijd zelf online en zoek dan uit bij welk bedrijf ze het goedkoopste zijn.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:23

venga schreef:
Rob Jan is vorig jaar bij ons op stal geweest, en heeft mijn paard toen doorgemeten. Wat hij vertelde kon allemaal prima kloppen, ook de artrose die hij aanwees was een paar jaar eerder al geconstateerd door de dierenarts. We hadden/hebben geen klachten waarvoor hij was gekomen, eigenlijk meer uit nieuwsgierigheid en omdat hij er toch was.
Ik kreeg druppels voorgeschreven, 3 verschillende. Die heb ik netjes besteld, en ik was in de veronderstelling dat in de bijsluiter daarvan zou staan waar de druppels voor zijn, of bij welke klachten ze zouden helpen.
Dat was niet zo, dus heb ik die vraag daarna per mail aan Rob Jan gesteld. Na een lange radiostilte kreeg ik na 5 of 6 weken (de druppels waren al lang op) het rapport van de scan, maar geen antwoord op de vraag welke druppels voor welke klachten zijn gebruikt. Dat nog een keer gevraagd, maar daar geen concreet antwoord op gehad. Helemaal goed hoor, maar hij hoeft bij mij niet meer terug te komen. De communicatie liep erg stroef.
Het rapport ziet er wel leuk en compleet uit. Van het gebruik van de druppels heb ik geen verbetering bemerkt, eerder een verslechtering in het begin in de souplesse van mijn merrie dat weer bijtrok naar normaal.


Helaas is het in Nederland zo dat bij homeopatische druppels niet meer vermeld mag worden bij welke klachten ze helpen en ook is het meestal zo dat de klachten eersten verergeren voordat het beter wordt.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:32

Perryx schreef:
Ik heb al vele vragen.. mailtjes en appjes gestuurd en kreeg altijd netjes en ook wel snel antwoord.
Ik ga het gewoon eens proberen.
Die druppels die hij voorschrijft, is dat 1 malig? Of blijf je dat standaard geven?
Mijn paard krijgt ook al supplementen en die blijf ik gewoon geven, dat kan in combinatie met zijn druppels (nagevraagd).. Ik weet al dat hij spat heeft, maar ben benieuwd in welke staat. Ook zijn er wat andere kleine dingetjes waar van ik graag zou willen weten / nakijken wat het is. Als ik dit bij een DA laat doen ben ik zo 1000 euro kwijt.


Goh, en hoe zou dàt nou komen...
Vind je erg naïef, TS.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:53

Als je de ernst van de spat wil weten, dan laat je toch een foto maken?
Deze meneer kan je niet laten zien wat er aan de hand is. Hij kan het zelf ook niet zien. Dus ik zou niet op dat oordeel durven vertrouwen. Ik wil met eigen ogen zien wat er mis is, en uitleg krijgen als ik een röntgenfoto niet goed kan lezen.

De uitslag van een apparaat zoals meneer gebruikt, daar kan ik weinig mee, want ik kan het zelf niet zien of voelen. Ik moet hem dan maar geloven. Dat vind ik altijd spannend...

Wat meespeelt is dat ik mijn paard ook wel eens heb laten doormeten (door iemand anders welliswaar) en daar kwam echt de grootste onzin uit, dus ik ben sceptisch. En ben nog geen enkele behandelaar met deze werkwijze tegengekomen die serieus wil bewijzen dat het wèl werkt.
Zo heeft mijn paard eczeem, en meerdere gaven aan mijn paard te kunnen genezen. Ik geef aan sceptisch te zijn, en stelde voor dat ik niet hoef te betalen als de behandeling niet werkt. En dat willen ze allemaal niet. Dus dan overtuig je me zeker niet.
Op het moment dat ik aangeef dat ik medisch onderlegd ben hoor ik trouwens vaak helemaal niets meer, dus Naja, dan niet ;)

Dus ik zou (met serieuze problemen of zoals jij, een vraag over de gradatie van spat), gewoon een dierenarts laten komen. En ook bij hen kan je gewoon aangeven wat je wel en niet onderzocht wil hebben, en van te voren een prijs afspreken.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 19:00

Hij kan absoluut geen gradaties of ernst van artrose meten. Hij kan enkel zien of er een bepaalde plek meer energie kaatst dan de andere plek.

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Re: Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 19:11

En waarom beweert hij dan van wel?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 19:13

Perryx schreef:
En waarom beweert hij dan van wel?

Als hij het mij kan laten zien... ik zou dat echt serieus graag willen. Hij doet een scan, daarna paard op de foto. Als de uitslag gelijk is hoor je mij niet meer.

Maar als je op je site zet dat je geld vraagt voor iets waar iemand niets aan heeft... hoeveel mensen gaan dan nog 150 euro betalen? ;)

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 19:14

eilleen333 schreef:
Als je de ernst van de spat wil weten, dan laat je toch een foto maken?
Deze meneer kan je niet laten zien wat er aan de hand is. Hij kan het zelf ook niet zien. Dus ik zou niet op dat oordeel durven vertrouwen. Ik wil met eigen ogen zien wat er mis is, en uitleg krijgen als ik een röntgenfoto niet goed kan lezen.

De uitslag van een apparaat zoals meneer gebruikt, daar kan ik weinig mee, want ik kan het zelf niet zien of voelen. Ik moet hem dan maar geloven. Dat vind ik altijd spannend...

Wat meespeelt is dat ik mijn paard ook wel eens heb laten doormeten (door iemand anders welliswaar) en daar kwam echt de grootste onzin uit, dus ik ben sceptisch. En ben nog geen enkele behandelaar met deze werkwijze tegengekomen die serieus wil bewijzen dat het wèl werkt.
Zo heeft mijn paard eczeem, en meerdere gaven aan mijn paard te kunnen genezen. Ik geef aan sceptisch te zijn, en stelde voor dat ik niet hoef te betalen als de behandeling niet werkt. En dat willen ze allemaal niet. Dus dan overtuig je me zeker niet.
Op het moment dat ik aangeef dat ik medisch onderlegd ben hoor ik trouwens vaak helemaal niets meer, dus Naja, dan niet ;)

Dus ik zou (met serieuze problemen of zoals jij, een vraag over de gradatie van spat), gewoon een dierenarts laten komen. En ook bij hen kan je gewoon aangeven wat je wel en niet onderzocht wil hebben, en van te voren een prijs afspreken.



Ik hoef geen advies over wat ik wel of niet moet doen. Ik vraag om ervaringen met praktijk zomer. Graag hier bij houden of anders niet reageren