[INFO] artrose

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 17:51

Ik snap je, je wilt alles geprobeerd hebben en niet te snel opgeven. Maar je pony heeft in ieder geval een mooie leeftijd..daar kun je je aan vasthouden.

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:44

Hoi allemaal.
Zijn er hier ook paardjes met artrose in knie/voorbeen?? Mijn paardje staat als hij stil staat een beetje gek..
Vroeg mij af of iemand dit herkent?
Hij buigt een knie wat naar voren
Zelfde als jij als mens recht op staat op beide benen en je zakt ietsjes door 1 knie.
Herkent iemand dit??

Cynthia82

Berichten: 9299
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:46

Zoals op de foto hierboven van mijn merrie?

Elisa, dat is zeker zo. Maar ik vind het ook zo wat om op te geven als er nog geen osteopaat en pijnstillers aan te pas zijn gekomen.
Als ze niet verbetert, houdt het inderdaad op.

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:21

Cynthia82 schreef:
Zoals op de foto hierboven van mijn merrie?

Elisa, dat is zeker zo. Maar ik vind het ook zo wat om op te geven als er nog geen osteopaat en pijnstillers aan te pas zijn gekomen.
Als ze niet verbetert, houdt het inderdaad op.


Welke foto ?

Cynthia82

Berichten: 9299
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:31

Op de vorige pagina, beetje terug scrollen

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:08

Cynthia82 schreef:
Zoals op de foto hierboven van mijn merrie?

Elisa, dat is zeker zo. Maar ik vind het ook zo wat om op te geven als er nog geen osteopaat en pijnstillers aan te pas zijn gekomen.
Als ze niet verbetert, houdt het inderdaad op.


Dat begrijp ik helemaal, heb er hier ook een op pijnstilling in de wei lopen.
Alleen jij weet wanneer het juiste moment is en het is belangrijk om daar volledig achter te staan en alles gedaan te hebben wat je kunt. :)

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:33

Wat ik bedoel is zoals op de foto
Je ziet het niet heel duidelijk maar voorste been buigt hij de knie wat naar voor

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:34

Afbeelding

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 00:06

Niemand ?

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:42

Als ik het zo zie dan lijkt het op bokbenigheid, weet niet of het paard dat altijd al heeft gehad?

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:02

Elisa2 schreef:
Als ik het zo zie dan lijkt het op bokbenigheid, weet niet of het paard dat altijd al heeft gehad?



Nooit van gehoord.. Kun je hier meer over vertellen??

debravanesch

Berichten: 889
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:22

Ik heb een vraagje. Mijn paard heeft artrose in het kogelgewricht linksvoor. Staat op glucosamine en duivelsklauw en dit werkt super. Hij liep echt top. Tot een paar weke terug hij plot moeite leek te hebben met galop. Hij springt goed aan maar lijkt dan moeite te hebben met voorwaarts gaan en de volte. Linksom meer dan rechtsom, maar ook op de rechterhand niet goed. Heb hem ook wat rust gegeven nu en vandaag onder de man hetzelfde, maar het einde toe was de galop ook supergoe. In draf niets te merken. Loopt hij zoals altijd. Kan dit door de artrose komen?? Ik verwachtte eerder problemen in draf dan galop.

Hij heeft een paar weken terug ook serieuze klappen gehad in de wei, zo erg dat hij zelf over de draad de andere wei insprong (ook niet goed voor de artrose). Daarmee dat ik niet goed weet of het de artrose of de klappen zijn

Trouwens het rijden en de supplementen gebeurd in samenspraak met de veearts

Cynthia82

Berichten: 9299
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:24


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:17


Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 08:29

Heel veel sterkte Cynthia, ik las net je topic.

Debra: ja dat kan van de artrose komen, op de volte wordt het been meer belast.

Anoniem

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 08:50

Mijn paard is voor 50% verbeterd met de kreupelheid sinds dat de atrose is vast gesteld. Nog een 3 maandjes stappen, mag nu belast op het harde. En sowieso op het harde lopen is heel goed. Hij reageert dus goed op de ijzers en het inspuiten. Verder is ie al behoorlijk gecorrigeerd in de hoef (lv atrose + scheve hoef)

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 01:05

Wie heeft ervaring met CBD olie bij atrose

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:24

Tijdje terug mij hier gemeld. Ik heb toch besloten naar de kliniek te gaan voor onderzoek waar dr kreupelheid vandaan komt. Ben wel een beetje bang voor wat ze gaan vinden! (Ze is manegepaard geweest, dus ze is sowieso niet spik en span) Hopelijk valt het mee!

Klikoo
Berichten: 1392
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:32

Helaas meld ik mij ook hier.

Mijn 8 jarige ruin heeft helaas artrose tussen zijn 5de en 6de hals wervel en zijn 6e en 7e halswervel. Vandaag in Heesch geweest en daar is alles onderzocht en ingespoten.

Nu wordt alles hopelijk rustig en met goede begeleiding en goede training kan hij hopelijk weer redelijk pijn vrij gaan leven. Hopelijk kan hij uiteindelijk ook weer mee de sport in want ik vind 8 wel wat jong voor pre pensioen en enkel lekker recreatief rijden.

Zijn er mensen met ervaring met paarden met artrose in de hals die weer succesvol in de dressuursport lopen? 3 week geleden liep hij nog winstpunten in de Z2, ik kan nog niet geloven dat we dat nooit meer gaan doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:37

Klikoo schreef:
Helaas meld ik mij ook hier.

Mijn 8 jarige ruin heeft helaas artrose tussen zijn 5de en 6de hals wervel en zijn 6e en 7e halswervel. Vandaag in Heesch geweest en daar is alles onderzocht en ingespoten.

Nu wordt alles hopelijk rustig en met goede begeleiding en goede training kan hij hopelijk weer redelijk pijn vrij gaan leven. Hopelijk kan hij uiteindelijk ook weer mee de sport in want ik vind 8 wel wat jong voor pre pensioen en enkel lekker recreatief rijden.

Zijn er mensen met ervaring met paarden met artrose in de hals die weer succesvol in de dressuursport lopen? 3 week geleden liep hij nog winstpunten in de Z2, ik kan nog niet geloven dat we dat nooit meer gaan doen..


Wat zegt je dierenarts over de sport?

Klikoo
Berichten: 1392
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:40

Marije_1997 schreef:
Klikoo schreef:
Helaas meld ik mij ook hier.

Mijn 8 jarige ruin heeft helaas artrose tussen zijn 5de en 6de hals wervel en zijn 6e en 7e halswervel. Vandaag in Heesch geweest en daar is alles onderzocht en ingespoten.

Nu wordt alles hopelijk rustig en met goede begeleiding en goede training kan hij hopelijk weer redelijk pijn vrij gaan leven. Hopelijk kan hij uiteindelijk ook weer mee de sport in want ik vind 8 wel wat jong voor pre pensioen en enkel lekker recreatief rijden.

Zijn er mensen met ervaring met paarden met artrose in de hals die weer succesvol in de dressuursport lopen? 3 week geleden liep hij nog winstpunten in de Z2, ik kan nog niet geloven dat we dat nooit meer gaan doen..


Wat zegt je dierenarts over de sport?


Dat alles nog zou kunnen, mits hij goed ondersteund wordt en periodiek nagekeken en onder behandeling staat van een chiropractor/ da. Waarbij goed trainen natuurlijk essentieel is.
Voor de meeste mensen, inclusief verschillende dierenartsen, is er ook weinig aan het paard te zien. Helaas.. want daardoor hebben we het waarschijnlijk pas echt laat opgemerkt

Anoniem

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:43

Dat is wel positief in iedergeval!

Ik wist het ook pas nadat m'n paard kreupel was dat ie op 6 jarige leeftijd al atrose in sowieso de kogel gewrichten heeft (sowieso linksvoor vermoedelijk ook achter en rechtsvoor zou me ook niets verbazen). Dus helaas ook te laat waardoor we straks een half jaar niet meer rijden, terwijl ik em net een half jaar had toen het geconstateerd werd.

Klikoo
Berichten: 1392
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:50

Marije_1997 schreef:
Dat is wel positief in iedergeval!

Ik wist het ook pas nadat m'n paard kreupel was dat ie op 6 jarige leeftijd al atrose in sowieso de kogel gewrichten heeft (sowieso linksvoor vermoedelijk ook achter en rechtsvoor zou me ook niets verbazen). Dus helaas ook te laat waardoor we straks een half jaar niet meer rijden, terwijl ik em net een half jaar had toen het geconstateerd werd.


Op verschrikkelijk! Zo jong en dan al zo beschadigd..
verwacht je er wel ooit weer op te mogen?

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:39

Zo jong! Jeetje. Duimen dat het "goed" komt.

Bij mijn oudje is een peesblessure geconstateerd met een peesschedeontsteking. Arts is positief over het herstel! Gelukkig niet kreupel door artrose oid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:30

Klikoo schreef:
Marije_1997 schreef:
Dat is wel positief in iedergeval!

Ik wist het ook pas nadat m'n paard kreupel was dat ie op 6 jarige leeftijd al atrose in sowieso de kogel gewrichten heeft (sowieso linksvoor vermoedelijk ook achter en rechtsvoor zou me ook niets verbazen). Dus helaas ook te laat waardoor we straks een half jaar niet meer rijden, terwijl ik em net een half jaar had toen het geconstateerd werd.


Op verschrikkelijk! Zo jong en dan al zo beschadigd..
verwacht je er wel ooit weer op te mogen?


Verwacht van wel, mag in iedergeval al wel belast stappen op het harde. Maar over 8 weken ongeveer weer terugkoppeling met de dierenarts. Moeten we zelf even filmen en foto's maken en dus even op en neer stappen en draven.

Ik vermoed dat het komt door de Spaanse manier van paarden trainen dat hij nu al verpest is eigenlijk. Want kocht hem met atrose. Alleen wist het dus niet. Wel heel erg zonde.