Rondom ijzers naar ijzerloos pn bekappen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:55

Als je een onwijs goede smid hebt, waarom stap je dan over?
Kennelijk ben je toch niet tevreden anders ga je niet op zoek naar iets totaal anders.

Mijn ervaringen met het aanpassen van de stand op latere leeftijd is erg slecht. Ik zou er niet aan beginnen.
De pezen en banden gaan hier niet blij mee zijn en het paard moet dat wel kunnen hebben. Zeker als het al ouder is zou ik dat mijn paard niet aan willen doen.

Maar als iemand je gaat vertellen dat je paard wel een paar weken kreupel gaat lopen na bekappen dan begin je er toch niet eens aan?


ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:35

Twiggy2008 schreef:
Overigens is het complete onzin om te zeggen dat NB zorgt voor kreupel lopen. Als het een écht kundige NBer is, is dit helemaal niet aan de orde. Tenzij het paard sowieso gevoelig loopt na elke (traditionele of natuurlijke) bekapping zonder ijzers. Dan ontkom je er niet aan...

Ik lees dit topic en ik denk vooral dat ik erg blij ben dat ik mijn paarden bewust nooit op ijzers heb gehad. Wat een ellende, zie ik van ijzers....



Zo zijn er ook mensen die veel ellende zien van natuurlijke bekappers.

Onkunde zorgt voor de ellende, dat is het probleem.

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:58

Twiggy2008 schreef:
Maar wil jij dan zeggen dat veel traditionele hoefsmeden dat wel zijn? Zie dit verhaal. Paard staat te hoog, te steil. Noem dat maar kundig dan.



Dat zegt TS, waarschijnlijk ingefluisterd door de NB bekapper die ook zegt dat het paard een paar weken kreupel mag zijn. We hebben hier nog geen foto gezien.

Voor hetzelfde is het paard bewust wat steiler gezet door de smid om het eea te ontlasten.

Ga dus nooit klakkeloos af op iemand die even langs komt en zijn of haar mening spuit over de stand van de hoeven. Die kennen het paard niet en weten ook niet waarom er bepaalde keuzes gemaakt zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers