Gemiddelde kosten voor hoefsmid?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:26

truselientje schreef:
__elise__ schreef:
Ik zou wel m'n twijfels hebben bij een hoefsmid die zó snel klaar is met bekappen.


Qua werk lijkt er niets op aan te merken om eerlijk te zijn, ze staan er netjes bij, kunnen weer weken vooruit en lopen als een tierelier.
Er komt ook daadwerkelijk wel een rand van de hoeven af, dus het is ook niet dat ie er niets aan doet.
Tja, wat is dan het probleem zou je zeggen.....als je berekend dat dat dan nog geen 8 minuten per pony is, voelt dat toch niet goed.
Misschien wordt het weer eens tijd om verder te kijken, maar vind maar eens een goede.

Heb er door de jaren heen al een aantal versleten, de eerste belde op een gegeven moment niet meer terug om afspraken te maken, de 2e vond het nodig om de pony die niet meewerkte een paar beste klappen met de tang op het neusbeen te geven en kwam regelmatig niet opdagen.

Dus mocht iemand een smid weten, die daadwerkelijk op komt dagen, waar afspraken mee te maken zijn, die netjes met de dieren omgaat en die de tijd neemt om zijn werk te doen, en ook nog werkzaam is in de omgeving waar Friesland, Groningen en Drenthe tegen elkaar aan liggen, dan hoor ik het graag.



Ja jee, wat wil je dan eigenlijk?

Je hebt dus een prima smid, enige is dat hij te snel is naar je zin?
Het werk vind je goed, afspraken goed?


Kijk, je kunt prima een tragere smid zoeken natuurlijk, als je dat fijner vindt.
Maar dan ben je alsnog ongeveer 35 euro per pony kwijt.

Duurt het dus alleen langer, en moet je nog maar hopen dat het werk dat de nieuwe smid levert je bevalt....

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:30

Zojuist €50 afgerekend voor een mini en een Epony.
Beste man is goed in zijn werk en met een half uurtje klaar. Ik vraag wel specifiek om helemaal niets aan de straal of zool te doen, enkel de wand.
Van mij mag hij best meer vragen maar ik ga niet klagen dat hij te goedkoop is :+

Chantal_1978
Berichten: 220
Geregistreerd: 02-03-16

Re: Gemiddelde kosten voor hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:42

Bij mijn "gewone" smid betaalde ik € 25 voor bekappen.
Nu bij de natuurlijk bekapper € 30.
Het gaat om een c-pony

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:42

Ik betaal nu 40 euro per paard, alleen bekappen. (Grote E pony's) Daar doet deze smid ongeveer 35 minuten per paard over.

Vorige smid was 35 euro en die was in 15/20 minuten per paard klaar. Sneller is niet altijd slechter he. Vorige smid had gewoon heel veel ervaring en voelde precies hoe ze er bij moesten staan. Deze heeft minder ervaring en moet dus gewoon meer kijken en nadenken.

Hemellichaam
Berichten: 101
Geregistreerd: 21-08-19
Woonplaats: België

Re: Gemiddelde kosten voor hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 13:00

Ik ben van België (Vlaams-Brabant) en betaalde €35 voor bekappen en €75 voor rondom. (D-pony)

elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 13:38

Ik betaald 30 euro voor mijn paard. Daar is hij binnen 10 minuten mee klaar. Voor de shetjes betaal ik 20 euro, maar die hoeven bijna nooit. Is hij langskomt controleerd hij altijd even de shetjes, maar meestal is dat wel prima.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Gemiddelde kosten voor hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 14:04

Ik betaalde altijd €25 voor bekappen.. Weet niet of dit nog het geval is.

Nickietje
Berichten: 157
Geregistreerd: 03-12-18

Re: Gemiddelde kosten voor hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 14:10

Hier is de smid toch een uurtje bezig met een paard te kappen en te beslaan. Maar het kappen zelf duurt idd niet zo heel lang. Al vind ik 8 minuten toch wel heel erg snel.

Maar ik merk dat hij meer en meer klanten heeft in onze stal, dus het lijkt wel een heel goeie te zijn. Tegenwoordig komen ze zelfs met twee. Het beslaan doet hij nog zelf helemaal, maar het afwerken laat hij aan zijn compagnon over (en merk dat hij tussendoor regelmatig eens een voetje licht om te controleren of die dat goed doet :D ).

Gewoon een weekje op voorhand bellen/whatappje of hij ons paardje in de planning plaatst en steeds tiptop in orde gedaan de dag dat we afspraken. *\o/*

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 14:19

truselientje schreef:
__elise__ schreef:
Ik zou wel m'n twijfels hebben bij een hoefsmid die zó snel klaar is met bekappen.


Qua werk lijkt er niets op aan te merken om eerlijk te zijn, ze staan er netjes bij, kunnen weer weken vooruit en lopen als een tierelier.
Er komt ook daadwerkelijk wel een rand van de hoeven af, dus het is ook niet dat ie er niets aan doet.
Tja, wat is dan het probleem zou je zeggen.....als je berekend dat dat dan nog geen 8 minuten per pony is, voelt dat toch niet goed.
Misschien wordt het weer eens tijd om verder te kijken, maar vind maar eens een goede.

Heb er door de jaren heen al een aantal versleten, de eerste belde op een gegeven moment niet meer terug om afspraken te maken, de 2e vond het nodig om de pony die niet meewerkte een paar beste klappen met de tang op het neusbeen te geven en kwam regelmatig niet opdagen.

Dus mocht iemand een smid weten, die daadwerkelijk op komt dagen, waar afspraken mee te maken zijn, die netjes met de dieren omgaat en die de tijd neemt om zijn werk te doen, en ook nog werkzaam is in de omgeving waar Friesland, Groningen en Drenthe tegen elkaar aan liggen, dan hoor ik het graag.


ik zou mij hierbij dan absoluut geen zorgen in maken, als de paarden netjes en goed bekapt worden en goed lopen, en de smid gaat op een fijne manier om met de paarden, dan zou ik zeker niet wisselen.

lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Re: Gemiddelde kosten voor hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:58

110 euro rondom beslaan

Marlotte_m
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-08-19

Re: Gemiddelde kosten voor hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:00

Prijs vind ik netjes maar zo snel klaar is wel record tijd en zou ik wel mijn twijfels bij hebben

zaridjjo

Berichten: 47
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Tolkamer( Gld)

Re: Gemiddelde kosten voor hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:11

Ik betaalde 15 euro voor bekappen
.Maar door de btw verhoging nu 20 euro .

Blabla00
Berichten: 50
Geregistreerd: 02-09-19

Re: Gemiddelde kosten voor hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:19

30 euro hier

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:10

mavantos schreef:
Ik heb denk ik de duurste smid van allemaal, maar daarbij ook één van de meest kundige en secure hoefsmeden. Ik heb bij hem nog nooit een paard vernageld of andere problemen gehad. Ze staan er top op, wat heel veel beenblessures voorkomt.

Tsja, betaal ik dan de hoofdprijs? Absoluut. Alleen een hardloper levert ook geen topprestatie op te kleine/te grote schoenen. Ik krijg altijd complimenten over hoe mijn paarden op de ijzers staan en ze staan er 8 tot 10 weken op. Zonder dat ze dan eigenlijk een paar weken eerder hadden gemoeten. Als ik zeg dat ze er al 8/9/10 weken op staan krijg ik altijd rare blikken van stalgenoten en de vraag "Ben je nu serieus?" Ik bespaar dus op de frequentie van de nieuwe ijzers en de dierenartskosten die een gevolg zijn van slechte hoeven.


Wat betaal je dan? *D

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:12

Ashleytjuhh schreef:
ik betaalde tot voorkort €17.50 voor bekappen dat is nu omhoog gegaan maar €20 voor bekappen per paard.

en dan heb ik echt een top smid geen beunhaas. die van mij stond in het begin niet stil en werd alle tijd voor genomen geen haast niks

laatste belde ik hem met spoed omdat die van mij al dagen niet lekker liep en dacht aan een hoefzweer hij is die zelfde dag nog geweest en hoefde niks te betalen hoorde bij zijn service. (uiteraard wel wat gegeven)

paarden staan er altijd super bij!


Ik vind dit echt absurd, als deze "smid" dan ook nog alles opgeeft (dus niet zwartwerkt) dan snap ik niet waarom hij zichzelf zó laat afbeulen voor dit bedrag, zelfs als hij het in z'n zak steekt niet! Echt belachelijk laag bedrag, ik betwijfel dan of hij echt goed is.
Met zulke prijzen concurreer je jezelf echt uit de markt vind ik.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Gemiddelde kosten voor hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:25

Ik betaalde in de Randstad 40 euro voor rondom bekappen. Toen ik naar de Veluwe verhuisde had ik eerst een smid waar ik 45 euro voor betaalde. Nu heb ik een smid waar ik 30 euro voor betaal. En als je de auto's ziet waarmee gereden wordt, dan weet je waar het verschil in zit. Overigens is de kwaliteit van mijn huidige smid ook nog eens 10x beter.

mavantos

Berichten: 3588
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:11

Karma schreef:
mavantos schreef:
Ik heb denk ik de duurste smid van allemaal, maar daarbij ook één van de meest kundige en secure hoefsmeden. Ik heb bij hem nog nooit een paard vernageld of andere problemen gehad. Ze staan er top op, wat heel veel beenblessures voorkomt.

Tsja, betaal ik dan de hoofdprijs? Absoluut. Alleen een hardloper levert ook geen topprestatie op te kleine/te grote schoenen. Ik krijg altijd complimenten over hoe mijn paarden op de ijzers staan en ze staan er 8 tot 10 weken op. Zonder dat ze dan eigenlijk een paar weken eerder hadden gemoeten. Als ik zeg dat ze er al 8/9/10 weken op staan krijg ik altijd rare blikken van stalgenoten en de vraag "Ben je nu serieus?" Ik bespaar dus op de frequentie van de nieuwe ijzers en de dierenartskosten die een gevolg zijn van slechte hoeven.


Wat betaal je dan? *D


+/- €100 voor alleen voor ijzers :$

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:20

mavantos schreef:
+/- €100 voor alleen voor ijzers :$


Mwah, ik vind dat als je een heel kundige en betrouwbare smid hebt, dat daar best een bedrag tegenover mag staan. Ik schrik er niet echt van.

Rob Renirie (smid van o.a Anky) vraagt meer dan €300 voor een vierkantje.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:23

Ik betaal niks voor mijn smid, maar dat is omdat het mijn vriend is en we een regeling hebben hierin(ik masseer zijn paard en hij beslaat die van mij, zo blijven de kosten ongeveer gelijk voor beiden).

Maar de prijzen lopen hier ontzettend uiteen. De meeste smeden willen heel graag met de prijs omhoog, maar er zijn er een aantal die dat verzieken door flink onder de prijs te zitten en beweren maar weinig klanten te hebben, maar ondertussen zeker 3 tot 5 paarden per dag beslaan en bekappen..

Gemiddeld zit je hier rond de 30 euro voor bekappen, 60 voor alleen voor beslag en 90 voor vierkant.
Echter ga je 15/20km de grens over mag je rustig 40 euro voor kappen, 75 voor voor en 110 of meer voor vierkant aftikken. En zelfs dan houd de smid er niet veel aan over.

Hoefsmid zijn is echt geen dikke vetpot, en de hoeveelheid onopgevoede paarden die je voorgeschoteld krijgt is gigantisch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:24

mavantos schreef:
Karma schreef:
mavantos schreef:
Ik heb denk ik de duurste smid van allemaal, maar daarbij ook één van de meest kundige en secure hoefsmeden. Ik heb bij hem nog nooit een paard vernageld of andere problemen gehad. Ze staan er top op, wat heel veel beenblessures voorkomt.

Tsja, betaal ik dan de hoofdprijs? Absoluut. Alleen een hardloper levert ook geen topprestatie op te kleine/te grote schoenen. Ik krijg altijd complimenten over hoe mijn paarden op de ijzers staan en ze staan er 8 tot 10 weken op. Zonder dat ze dan eigenlijk een paar weken eerder hadden gemoeten. Als ik zeg dat ze er al 8/9/10 weken op staan krijg ik altijd rare blikken van stalgenoten en de vraag "Ben je nu serieus?" Ik bespaar dus op de frequentie van de nieuwe ijzers en de dierenartskosten die een gevolg zijn van slechte hoeven.


Wat betaal je dan? *D


+/- €100 voor alleen voor ijzers :$

Dat is voor alleen voor ijzers toch een hele nette prijs? Of betaal je voor achter bekappen ook nog los?

Dat heb ik onlangs gehad, echt bizar vond ik dat! Voor medisch beslag was zo’n €185,-, achterhoeven bijwerken (ze waren 2 weken daarvoor nog bekapt, dus enkel bijwerken zodat ze om dezelfde tijd als dr voorhoeven ook weer aan de beurt zouden zijn) kwam nog eens €45 euro bij op. Nare verrassing wat ik nog nooit eerder had meegemaakt, dat de achterhoeven apart in rekening worden gebracht.. :$
Ben ook niet weer naar die smid terug geweest..

De laatste keer, en de keren daarvoor was vierkant bekappen en voor beslaan zo tussen de 110 en 150 euro afhankelijk van het soort beslag.

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:26

Ik zit op 85 euro voor alleen voorijzers (ZONDER propgaten, anders 2,5 euro per gat erbij) en ze staan bij mij doorgepland op strak 7 weken, dus dan kom je met 8 tot 10 weken op de ijzers en 100 euro kosten net iets boven en anders ben je inderdaad voordeliger uit. :j Valt dan mee.

mavantos

Berichten: 3588
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:12

Je betaalt bij mijn smid rond de €140-150 voor vierkant beslag dacht ik, maar heel vaak is dat helemaal niet nodig. Het is geen smid die koste wat het kost er ijzers onder wil hebben hoor, meestal ben ik degene die er een voorijzer onder wil :')

Ik doe in de zomer geen 10 weken hoor, dan 8. In de winter haal ik de 10 weken wel makkelijk. Ik betaal niet los voor achter bekappen. Bij ons op stal vinden ze mijn smid heel duur, maar ik ben er super blij mee. We hebben hem al jaren en ondanks dat wij altijd verschillende paarden hebben, hebben we nooit problemen met de voeten of peesblessures. (Even afkloppen hoor _O- ). Hij is ook super goed opgeleid en dat kan je helaas ook niet van de meeste hoefsmeden zeggen :=

Al zou die verder omhoog gaan in de prijs, ik vind het echt het geld meer dan waard. Geen goede voeten, geen paard. Ik ben er heilig van overtuigd dat ik dankzij mijn smid honderden euro's aan dierenartskosten heb bespaard de afgelopen jaren. Ook heb ik er zelf veel van geleerd, ik ben dan wel geen smid en raak geen hoef aan. Ik zie wel hoe een paard erop hoort te staan inmiddels en nu ik dat weet schrik ik af en toe wel erg als je ziet hoe sommige paarden op hun voeten staan -O-
Laatst bijgewerkt door mavantos op 12-09-19 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Gemiddelde kosten voor hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:15

Hier ook een goede Hoefsmid. €155 voor ijzers voor (met zooltje) en achter gewoon blootvoets

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Gemiddelde kosten voor hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:17

50 € per bekapping.

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:30

Karma schreef:
Ashleytjuhh schreef:
ik betaalde tot voorkort €17.50 voor bekappen dat is nu omhoog gegaan maar €20 voor bekappen per paard.

en dan heb ik echt een top smid geen beunhaas. die van mij stond in het begin niet stil en werd alle tijd voor genomen geen haast niks

laatste belde ik hem met spoed omdat die van mij al dagen niet lekker liep en dacht aan een hoefzweer hij is die zelfde dag nog geweest en hoefde niks te betalen hoorde bij zijn service. (uiteraard wel wat gegeven)

paarden staan er altijd super bij!


Ik vind dit echt absurd, als deze "smid" dan ook nog alles opgeeft (dus niet zwartwerkt) dan snap ik niet waarom hij zichzelf zó laat afbeulen voor dit bedrag, zelfs als hij het in z'n zak steekt niet! Echt belachelijk laag bedrag, ik betwijfel dan of hij echt goed is.
Met zulke prijzen concurreer je jezelf echt uit de markt vind ik.


dat mag jij vinden en denken ;) dat is toch echt wat hij vraagt en hij is zeker echt goed er zijn er meerdere naar hem overgestapt omdat hij zo rustig naar de paarden en kwaliteit levert. heeft meerdere grotere stallen :j
zover ik weet bij de mensen die ik ken die hem zitten gaat alles netjes via de bank en toch gaat hij 2 a 3 perjaar op vakantie.

ik vindt prijs ook echt niet altijd aan kwaliteit staan hoor.

Ander smid die ik ken vraagt 80 euro voor alleen bekappen nou hoe die met zijn paarden omgaat als ze 2x sec niet stil staan van schreeuwen, slaan en schoppen en als ik zie hoe die paarden bekapt wordrn :n voor geen goud zou ik daar heen gaan