Artrose bij oudere pony: verhaal ter inspiratie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:54

Om dezelfde reden als jij, TS, hebben wij onze eerste pony op buut gezet, en ik kan je vertellen dat die er doodongelukkig van werd. Ze was nog maar een schim van wie ze was zonder buut, dus daar zijn we snel weer mee gestopt. Het is fijn dat het voor jouw pony werkt, voor de onze was het geen oplossing. Wij hebben het met een andere oplossing nog een tijd volgehouden, uiteindelijk is ze aan iets ongerelateerds overleden.
Je kan je afvragen hoe blij een pony blijft als ze permanent op zware pijnstillers moet staan. Kan me namelijk voorstellen dat die ook hun invloed hebben op de geestelijke vermogens van je pony. Als jij er het geld voor over hebt (wat ik me zeker kan voorstellen als jullie al zo lang bij elkaar zijn), moet je vooral tot het uiterste gaan, dat juich ik alleen maar toe. Maar soms is het eerlijke om te doen juist om het dier te laten gaan, juist omdat mensen er niet het geld voor hebben en liever nu inslapen dan door laten etteren totdat het echt niet meer gaat of, nog erger, de problemen bij een ander neerleggen. Ik ben blij dat je je pony de kans geeft te wachten tot het haar tijd is, maar ik hoop ook dat als haar tijd komt, je wel de eerlijke keuze gaat maken. Tot die tijd hoop ik dat jullie van elkaar kunnen blijven genieten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: femke_harley, Lynn_Nikita, OmgiliBot en 10 bezoekers