Art_Ificious schreef:Het gaat hier om een draver van 5 en een warmbloed van 25 die beide in gewicht mogen toenemen.
De 25 jarige mag het meest bijkomen, al zullen de spieren op de rug waarschijnlijk niet meer terugkomen omdat hij geen werk/training meer doet.
Beide staan 24/7 buiten. Enige verschil, de warmbloed staat op gras die heeft dus ook nog extra's van het gras.
De draver op een paddock bij de pensionstal dus geen gras, vandaar dat ik hem 2x per dag Hartog grasmix of Luzernemix bijvoer naast onbeperkt hooi.
Ook heb ik sinds zaterdag voordroog (verpakt raaigras/weidegras van Davy's horsesupplies) voor de draver om af te wisselen met het hooi.
pluisje88 schreef:Als ik wil dat paarden aankomen dan kom ik toch telkens weer terug op bietenpulp met zemelen. Ze vinden het hier heel erg lekker en ze komen er mooi van aan. Een scheut olie erdoor met wat lijnzaad en een beetje brok gaat er hier altijd in.
Masters senior brox slobber werkte bij mijn vorige paard fantastisch. Daar kon niks anders tegenop. Had het nog een keer willen proberen bij dit paard alleen moet deze graanvrij eten helaas.
Luzerne komt er bij mij niet in. Bijna alle paarden krijgen daar gezondheidsklachten van is mijn ervaring
Wildgirl schreef:Waarom niet eens overstappen op rijker hooi en/of voordroog. Stuk voordeliger en gezonder voor paarden dan al die zetmeelbommen( ja ook seniores priores)
Wildgirl schreef:Bij de draver ben ik nu voordroog aan het proberen ter afwisseling met gewoon hooi.Waarom niet eens overstappen op rijker hooi en/of voordroog. Stuk voordeliger en gezonder voor paarden dan al die zetmeelbommen( ja ook seniores priores)
Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 5 bezoekers