Ballard_L schreef:Ik geef mijn pony nu een kuur van horseflex en daar staat bij dat je het ook als onderhoud kunt geven. Dus volgens mij kan dat geen kwaad. Ik vraag me wel af of je niet beter over kunt gaan op ander voer. Mijne heeft ook veel last van dunne mest en mestwater en met Equifyt pre active is het bijvoorbeeld veel beter geworden (zit pre biotica in)
ellepel schreef:ik heb goede ervaring met bentoniet.
ik heb die van horseadds, deze https://www.horseadds.com/product/bento ... aUEALw_wcB
mag elke dag gegeven worden.
montmorriloniet kan ook, google anders zelf even voor wat info?
ellepel schreef:ja dat klopt!
ik geef een iets lagere dosering, meng dat goed door wat geweekte grasbrok en dan gaat het er wel prima in.
maar moet inderdaad goed mengen.
hiervoor had ik biosponge,dat is ook poeder,maar dat was makkelijk voeren.
Lys_PPA schreef:Ik heb afgelopen jaar vanuit een paardenkliniek het advies gekregen om het juist langere tijd te geven. Pony had veel zand (echo laten maken) en een geïrriteerde darmwand hierdoor. Daardoor last van mestwater en opgeblazen buik. Die pony heb ik n aantal weken puur psylliumzaad gegeven (2 gram per kilo lichaamsgewicht) en nu nog steeds heel frequent.
Brainless schreef:Let wel op, je kan het beste Psyllium husk (of vlozaadvezels) ipv zaad kopen, daar zit 3x zoveel vezels in.
Zaad voert wel makkelijker, maar je moet er 3x zoveel van geven.
flappie2 schreef:@Humpiedumpie: Thanx voor je tip. Ik zie indd dat er bij Baroen bij staat dat het langdurig gebruikt kan worden, incl welke dosering. Top!
@ YvonneV: Groeneleem heb ik staan. Baking soda kan je vast wel bij de kruitvat krijgen. Is het proberen waard.
@xMaritt: Naar biergist heb ik ook zitten kijken indd. Zoals ik las zit daar nog wel wat verschil in kwa kwaliteit en effectieve werking. Ik begreep er uit dat de gist Yea-sacc het beste werkt. Welke heb jij?
Gebruikers op dit forum: BingBot en 3 bezoekers