Ervaringen Equifirst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Ervaringen Equifirst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 12:28

Wat zijn jullie ervaringen over Equifirst?

Wat voeren jullie en hoe doen ze het erop?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen Equifirst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 12:39

Ik voer een aantal producten van equifirst naast pavo vital. Muesli en slobber, relatief laag in zetmeel en suiker. Het wordt goed gegeten, verder kan ik het niet beoordelen.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Ervaringen Equifirst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 13:36

Welke muesli voer jij ernaast en met welke reden?

Ik voer nu de Pavo Vital met wat luzerne en daarnaast onbeperkt ruwvoer. In principe heeft ze hier nu voldoende aan. Alleen bij intensieve dingen als cross/spring les, wedstrijden etc dan geef ik wat Pavo Sportfit bij. Net voor dat beetje extra ( en ze houd het er wat langer op vol).

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 13:59

Ik heb mijn paard de volgende producten gevoerd: condition cube, vital cube, omega 3 muesli, healthy fibre mix, linamix en boostermix. Over het algemeen is het heel mooi voer en vanuit mijn kliniek wordt er veel met dit merk gevoerd.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 14:13

Mijn pony krijgt de vitaminekoek van Equifirst. Super veel vitaminebrokjes/koeken van andere merken geprobeerd maar dit is het enige wat hij lust en blijft eten. Denk dat hij het nu zo’n twee jaar krijgt, half koekje per dag. Hij doet het er prima op.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 15:02

lianne125 schreef:
Ik heb mijn paard de volgende producten gevoerd: condition cube, vital cube, omega 3 muesli, healthy fibre mix, linamix en boostermix. Over het algemeen is het heel mooi voer en vanuit mijn kliniek wordt er veel met dit merk gevoerd.

Hoe beviel jouw de healthy fibre mix?


Susanne schreef:
Mijn pony krijgt de vitaminekoek van Equifirst. Super veel vitaminebrokjes/koeken van andere merken geprobeerd maar dit is het enige wat hij lust en blijft eten. Denk dat hij het nu zo’n twee jaar krijgt, half koekje per dag. Hij doet het er prima op.

Ik ben niet zo'n fan van die koeken in het algemeen. Deze weet ik niet hoor, maar andere merken zijn vaak van doe droge dingen en heb er al verschillende gezien met slokdarmverstopping ervan

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:50

kiki1976 schreef:
Welke muesli voer jij ernaast en met welke reden?

Ik voer nu de Pavo Vital met wat luzerne en daarnaast onbeperkt ruwvoer. In principe heeft ze hier nu voldoende aan. Alleen bij intensieve dingen als cross/spring les, wedstrijden etc dan geef ik wat Pavo Sportfit bij. Net voor dat beetje extra ( en ze houd het er wat langer op vol).


Ik geef healthy fibre mix, ik denk 250 gram per dag. Dat is puur om de pavo vital doorheen te mengen, zodat ze wat beter moet kauwen. En senior mash (nu fibre mash geloof ik) voor extra vezels en om nog wat supplementen door te mengen.

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Ervaringen Equifirst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:24

Ik heb de omega 3 mix gevoerd en geef nu, sinds een paar dagen, de linamix naast zijn muesli van Havens. Die zit ook in de omega 3 mix verwerkt. Mijn paard doet het er goed op. En hij doet een moord voor de snoepjes in appel- en vanillesmaak. Andere spuugt ie weer uit :=

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:38

kiki1976 schreef:
lianne125 schreef:
Ik heb mijn paard de volgende producten gevoerd: condition cube, vital cube, omega 3 muesli, healthy fibre mix, linamix en boostermix. Over het algemeen is het heel mooi voer en vanuit mijn kliniek wordt er veel met dit merk gevoerd.

Hoe beviel jouw de healthy fibre mix?


Op zich prima. Mijn paard kreeg alleen tijdens dit voer enorme leverproblemen die ik niet wijt aan het voer (achteraf gezien was het drinkwater het probleem), maar hierdoor er wel mee gestopt. Nadat alles weer rustig was heb ik hem van het krachtvoer afgehaald en alleen nog een vitaminebrokje gegeven.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ervaringen Equifirst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:47

Ik voer de Senior Mash, inmiddels al een jaar of 4. Ik meng het wel met een ruwvoercomponent zoals bietenpulp of gras-/hooibrok.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-22 09:17

lianne125 schreef:
Op zich prima. Mijn paard kreeg alleen tijdens dit voer enorme leverproblemen die ik niet wijt aan het voer (achteraf gezien was het drinkwater het probleem), maar hierdoor er wel mee gestopt. Nadat alles weer rustig was heb ik hem van het krachtvoer afgehaald en alleen nog een vitaminebrokje gegeven.

Tristan wel weer helemaal ervan hersteld?
Ik geef nu ook enkel een vitamine/mineralen brokje

Organa

Berichten: 172
Geregistreerd: 29-01-19

Re: Ervaringen Equifirst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 09:23

Ik voer ook de senior mash! Paard doet het er erg goed op en vind het ook heerlijk.
Ik heb ook de linamix gevoerd maar ben hier recent mee gestopt ivm een verhuizing naar een nieuwe stal. Hier was niet meer genoeg ruimte voor al mijn zakken voer :+. Ik was ook erg tevreden over de linamix, hij zat altijd goed glanzend in zijn vacht

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaringen Equifirst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 09:32

Ik voer de booster mix bij na het rijden van mijn haflinger. Niet zo veel, zo’n 300g 3x per week. Meer als beloning en ‘hier een klein beetje extra hulp voor je spieren’ dan als echt krachtvoergift. Maar hij vindt het super lekker en doet het momenteel prima.

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 09:58

kiki1976 schreef:
lianne125 schreef:
Op zich prima. Mijn paard kreeg alleen tijdens dit voer enorme leverproblemen die ik niet wijt aan het voer (achteraf gezien was het drinkwater het probleem), maar hierdoor er wel mee gestopt. Nadat alles weer rustig was heb ik hem van het krachtvoer afgehaald en alleen nog een vitaminebrokje gegeven.

Tristan wel weer helemaal ervan hersteld?
Ik geef nu ook enkel een vitamine/mineralen brokje


Ja gelukkig wel! Heeft wel ruim 2 maanden geduurd voor de waardes weer binnen de normaal vielen maar verder heeft hij er niets aan over gehouden. Inmiddels zijn wij erachter dat hij ook voor veel dingen allergisch is dus dat is qua voeren wel een uitdaging. Voor wat extra energie geef ik nu bietenpulp.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-22 14:49

Organa schreef:
Ik voer ook de senior mash! Paard doet het er erg goed op en vind het ook heerlijk.
Ik heb ook de linamix gevoerd maar ben hier recent mee gestopt ivm een verhuizing naar een nieuwe stal. Hier was niet meer genoeg ruimte voor al mijn zakken voer :+. Ik was ook erg tevreden over de linamix, hij zat altijd goed glanzend in zijn vacht

De Linamix hadden we meegenomen van het Horse Event en dat valt hier idd erg in de smaak.


Poekkie schreef:
Ik voer de booster mix bij na het rijden van mijn haflinger. Niet zo veel, zo’n 300g 3x per week. Meer als beloning en ‘hier een klein beetje extra hulp voor je spieren’ dan als echt krachtvoergift. Maar hij vindt het super lekker en doet het momenteel prima.

Dank je wel voor je reactie. De Boostermix bevat brandnetel en dat wordt met de dracht afgeraden (ivm de werking van vochtafdrijvend). Dus die durf ik niet zo goed


lianne125 schreef:
Ja gelukkig wel! Heeft wel ruim 2 maanden geduurd voor de waardes weer binnen de normaal vielen maar verder heeft hij er niets aan over gehouden. Inmiddels zijn wij erachter dat hij ook voor veel dingen allergisch is dus dat is qua voeren wel een uitdaging. Voor wat extra energie geef ik nu bietenpulp.

Oh gelukkig!
Wel lastig dat hij nu toch voor veel dingen allergisch blijkt te zijn.
Bietenpulp geef ik eigenlijk alleen samen met wat grasbrok tijdens de zandkuur (1x per maand). Ze heeft nog steeds de nijging om snel aan te zetten.

GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Ervaringen Equifirst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 15:27

Ik heb met grote tevredenheid de Healthy fibre mix gevoerd.
Ik voerde daarvoor de ease en excel van Pavo, maar dat vond hij niet meer lekker. Ik wilde iets wat hoog was in eiwit en vet en laag in suiker, vanwege de hooianalyse die ik had laten doen.
Toen hij Pavo niet meer wilde kwam ik tot m’n verrassing de equifirst tegen die ongeveer dezelfde waarden had, veel goedkoper was en hij at het wel met smaak. Mooi voer!
Daarna ben ik gewisseld van stal en hier krijgen ze standaard de equifirst basisbrok, welke laag is in suiker en eiwit. Ik voer er extra eiwitten bij en in de winter ook olie, en m’n paarden doen het daar ook prima op!

jazzejam

Berichten: 396
Geregistreerd: 08-11-06

Re: Ervaringen Equifirst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 20:06

Hier voeren we al een paar jaar de Equifirst oa condition, breeding en Linamix. Daarvoor jaren hippostar gevoerd welke volgens mij toen door equifirst werd overgenomen.

Condition cube heb ik hier als standaard, maar voer nog wel een vitamine korrel bij ivm te weinig kg brok per dag.

Paarden doen het er goed op. Een kan niet tegen veel gerst (wordt druk) en is koliek gevoelig. De condition heeft veel haverzemelen in zitten wat ook goed is voor de spijsvertering.

In het verleden ook wel eens Pavo gevoerd (te duur) en Havens (gaf soms eiwit bulten) en ook een brok van de locale cav (gaf jeuk bij een van de paarden)