Voer voor 2,5 jarige

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Voer voor 2,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-22 00:51

Voor mijn kleine smurf van 2,5 ben ik opzoek naar passend voer.

Momenteel krijgt hij 250 gram podo grow en een kwart Pavo vitamine koek maar wat hierna.

Hij is nog niet fanatiek ik probeer lekker met hem te wandelen en hem kennis met nieuwe dingen te laten maken.

De bedoeling is dat hij in de toekomt voor de sulky komt

Ik ben op zoek naar een brok/muslie/balancer maar wel iets zodat die alles binnen krijgt wat nodig is.

Hij staat op een PP met onbeperkt hooi uit slowfeeders en af en toe wat uurtjes weidegang.

Hij mag niet extra aankomen :=


Afbeelding

Afbeelding


xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 06:32

Marstall force is dan goed. Is een vitamine/mineralen brok waar alles in zit wat hij nodig heeft. Je hebt er maar weinig van nodig dus je doet er heel lang mee.
Als hij niet hoeft aan te komen zou ik geen brok of muesli geven, daar moet je veel van geven voordat je genoeg van vitamine/mineralen geeft.

La Vie en Rose 

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Voer voor 2,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 07:01

De vitaminekoek die je nu geeft is in principe prima, dan krijgt hij ook genoeg vitamines :) Ik zou het eigenlijk aan kijken, de meeste pony's hebben hier al genoeg aan naast hooi.

Mocht je tijdens het beleren het idee hebben dat hij energie tekort komt kan je altijd een handje biks bijgeven

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Voer voor 2,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:10

Ik geef hooi en een vitaminebrok (lexa winter cob of pavo ).
In de winter geef ik vaak een bekertje (50 gram droog gewogen) pulp dat ik week, = 250 gram geweekte pulp met de vitaminebrok er door heen.

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-22 11:32

Kidde schreef:
De vitaminekoek die je nu geeft is in principe prima, dan krijgt hij ook genoeg vitamines :) Ik zou het eigenlijk aan kijken, de meeste pony's hebben hier al genoeg aan naast hooi.

Mocht je tijdens het beleren het idee hebben dat hij energie tekort komt kan je altijd een handje biks bijgeven



De vitamine koek krijgen ze al (koekje) als ik ga. Scheeld weer koekjes voeren :o
Nadeel s avonds worden alle paarden gevoerd. Dan kan hij uiteindelijk niet achter blijven en hij krijgt nu de podo grow s avonds. Ik wil hem daar iets vervangends voor geven wat wel gezond is maar geen dikmaker die energie geeft

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Re: Voer voor 2,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:37

Ik heb toevallig de laatste tijd ook weer rondgekeken voor mijn 2,5 jarige. Ik ben uitgekomen op Florian, je kan ze mailen dan krijg je heel fijn advies.

Zelf heb ik vele merken die bekend staan om laag in de suikers naast elkaar gezet en deze had het minste suiker.

Je hoeft er maar heel weinig van te geven en je kan het zo veel als je wilt aanvullen met een van de ruwvoer mixen die ze hebben.

Ik moet nog even mijn zak vitalbix opmaken en dan gaan we over. Hij krijgt dan de vimi-plus balancer aangevuld met de basic growth ruwvoer mix.

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-22 11:46

larissa96 schreef:
Ik heb toevallig de laatste tijd ook weer rondgekeken voor mijn 2,5 jarige. Ik ben uitgekomen op Florian, je kan ze mailen dan krijg je heel fijn advies.

Zelf heb ik vele merken die bekend staan om laag in de suikers naast elkaar gezet en deze had het minste suiker.

Je hoeft er maar heel weinig van te geven en je kan het zo veel als je wilt aanvullen met een van de ruwvoer mixen die ze hebben.

Ik moet nog even mijn zak vitalbix opmaken en dan gaan we over. Hij krijgt dan de vimi-plus balancer aangevuld met de basic growth ruwvoer mix.

Dit ga ik even opzoeken

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:50

veranadautje schreef:
Kidde schreef:
De vitaminekoek die je nu geeft is in principe prima, dan krijgt hij ook genoeg vitamines :) Ik zou het eigenlijk aan kijken, de meeste pony's hebben hier al genoeg aan naast hooi.

Mocht je tijdens het beleren het idee hebben dat hij energie tekort komt kan je altijd een handje biks bijgeven



De vitamine koek krijgen ze al (koekje) als ik ga. Scheeld weer koekjes voeren :o
Nadeel s avonds worden alle paarden gevoerd. Dan kan hij uiteindelijk niet achter blijven en hij krijgt nu de podo grow s avonds. Ik wil hem daar iets vervangends voor geven wat wel gezond is maar geen dikmaker die energie geeft

Als het puur voor de lekker is, dan kan je de avondmaaltijd prima vervangen door een handje luzerne oid, met ev een vitaminebrokje of een handje meusli erin. Zolang je de vitaminen aanvult met een brokje oid.
Of een bekertje geweekte pulp en een handje luzerne of ander ruwvoervervanger.


FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 12:48

larissa96 schreef:
Ik heb toevallig de laatste tijd ook weer rondgekeken voor mijn 2,5 jarige. Ik ben uitgekomen op Florian, je kan ze mailen dan krijg je heel fijn advies.

Zelf heb ik vele merken die bekend staan om laag in de suikers naast elkaar gezet en deze had het minste suiker.

Je hoeft er maar heel weinig van te geven en je kan het zo veel als je wilt aanvullen met een van de ruwvoer mixen die ze hebben.

Ik moet nog even mijn zak vitalbix opmaken en dan gaan we over. Hij krijgt dan de vimi-plus balancer aangevuld met de basic growth ruwvoer mix.



Dit. Zeer zeer fijn voer! Mijn 3 jarige haflinger deed het er super op

Sandro † 24.06.1998 - 15.12.2020 ★

Sterlyn B+10 ~ L1+10 ~ 0.80m+1
Volg ons op Instagram:
https://www.instagram.com/haflingersterlyn/

Met de code FLEURXEJ krijg je 5% korting op je gehele bestelling op https://www.ej.nl
(Enkel sale artikelen uitgesloten, werkt dus wel op vaste prijs artikelen etc)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Camino_S, future_vet, Gigixponys, IASCrawler, Pinacolada, Trendiction, xAnthea en 52 bezoekers