Pavo grain free mash

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Slmt9

Berichten: 4732
Geregistreerd: 25-11-12

Pavo grain free mash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-22 07:04

Ik vroeg me af of er ervaringen zijn met de Pavo grain free mash. Ik kan er op bokt nog niets over vinden. Het klinkt als een mooi voer zonder luzerne en laag in suiker (7,5%) en zetmeel (0,2%). Maar hoe wordt het gegeten door kieskeurige paarden?

Samenstelling: Gras / Appelpulp / Lijnzaadschilfers / Rode bieten, gedroogd / Druivenpulp / Wortelvlokken / Plantaardige steenkool / Lijnzaadolie / Psyllium vezels / Natriumchloride (zout) / Calciumcarbonaat / Kruidenolie

Een goeie slobber of een overpriced grasbrok?


Afbeelding

Afbeelding


Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Pavo grain free mash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 07:27

Ik denk een overpriced grasbrok :+ Er zijn betere en gezondere slobbers op de markt met minder suikers dan die 7.5% welke ook graan- en Luzerne vrij zijn.

Denk bijvoorbeeld aan Alpen grun mash van Agrobs (al twijfel ik daar over de Luzerne) en Nutrimash van vitalbix.

Daarnaast heeft zelfs pavo ook de fibre nuggets, die moet je ook weken.

IG: @arabierjoep

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 07:35

Isabel_k schreef:
Ik denk een overpriced grasbrok :+ Er zijn betere en gezondere slobbers op de markt met minder suikers dan die 7.5% welke ook graan- en Luzerne vrij zijn.

Denk bijvoorbeeld aan Alpen grun mash van Agrobs (al twijfel ik daar over de Luzerne) en Nutrimash van vitalbix.

Daarnaast heeft zelfs pavo ook de fibre nuggets, die moet je ook weken.


Agrobs en Vitalbix zitten net wat hoger in de suiker/zetmeel al is dat verschil verwaarloosbaar.

Agrobs heeft geen luzerne, vitalbix wel.

Ik zou het niet direct een overpriced grasbrok willen noemen. Wel een mooie slobber voor een extraatje of wat supplementen

Niets is onmogelijk, soms wel een zoektocht

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 07:38

Nutrimash zit luzerne in. Agrobs niet, die groene vezels zijn grassen en kruiden.
Maar inderdaad, die van Pavo lijkt me een veredelde grasbrok, zoeter gemaakt met o.a. appelpulp. Die plantaardige steenkool vind ik wel discutabel. Dat is actieve kool. Voor paarden kan ik het niet vinden, maar voor mensen geven ze deze waarschuwing:
Citaat:
In de darmen kan de actieve kool andere stoffen aan zich binden, waardoor het lichaam deze niet meer kan opnemen. Dat kan om schadelijke stoffen gaan, maar ook om nuttige of zelfs noodzakelijke stoffen.

Zo bindt actieve kool ook aan vitamines en werkzame stoffen in medicijnen. Hierdoor kan medicatie, zoals antistollingsmiddelen en de anticonceptiepil, de werking verliezen. Het gebruik van actieve kool kan ook leiden tot een vitaminetekort.

Kijk dus uit met het eten en drinken van zulke producten. Af en toe een voedingsmiddel met houtskool nuttigen geeft niet direct problemen, maar grootverbruik is zeker niet aan te raden.


De rest van de ingrediënten zijn niet zo spannend en lijken vooral toegevoegd om het smakelijker te maken.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Slmt9

Berichten: 4732
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-22 12:22

Isabel_k schreef:
Ik denk een overpriced grasbrok :+ Er zijn betere en gezondere slobbers op de markt met minder suikers dan die 7.5% welke ook graan- en Luzerne vrij zijn.

Denk bijvoorbeeld aan Alpen grun mash van Agrobs (al twijfel ik daar over de Luzerne) en Nutrimash van vitalbix.

Daarnaast heeft zelfs pavo ook de fibre nuggets, die moet je ook weken.


Van de Agrobs probeer ik een proefverpakking te krijgen. De nutrimash bevat helaas luzerne. De fibre nuggets blieft mn paard niet :+


Daihyo schreef:
Nutrimash zit luzerne in. Agrobs niet, die groene vezels zijn grassen en kruiden.
Maar inderdaad, die van Pavo lijkt me een veredelde grasbrok, zoeter gemaakt met o.a. appelpulp. Die plantaardige steenkool vind ik wel discutabel. Dat is actieve kool. Voor paarden kan ik het niet vinden, maar voor mensen geven ze deze waarschuwing.

De rest van de ingrediënten zijn niet zo spannend en lijken vooral toegevoegd om het smakelijker te maken.


Smaakmakers, graag. Het is bedoelt om de balancer en psyllium mee te mengen voor een kieskeurige eten :D
Die steenkool zet ik ook vraagtekens bij.

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Pavo grain free mash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 12:35

Heb je ook al eens naar Slueslimix gekeken? Die is ook graanvrij, laag suiker- en zetmeelgehalte en heel smakelijk. :j Bevat ook geen luzerne.

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Pavo grain free mash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:14

Heeft iemand dit al eens geprobeerd? Ik ben vooral benieuwd of het een mooie gladde massa wordt of dat er stukken in blijven zitten :)

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Slmt9

Berichten: 4732
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-22 14:04

Hilde_ schreef:
Heb je ook al eens naar Slueslimix gekeken? Die is ook graanvrij, laag suiker- en zetmeelgehalte en heel smakelijk. :j Bevat ook geen luzerne.


Ja, staat ook op mn lijstje. Ik zag dat er esparcette in zit en dat is nog even twijfelachtig of mijn paard ervan gaat jeuken of niet. Daarom eerst nog even andere alternatieven proberen.

Muze
Berichten: 5243
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 07:25

Ik ben een van de testers geweest destijds.
Mijn pony vond het maar zo-zo.
Het rook ( toen in elk geval, nu weet ik niet) enorm naar pepermunt en sommige brokjes wilden niet goed oplossen/ uit elkaar vallen, ook niet met warm water.

Het kán uiteraard zo zijn dat er na de test fase nog eea geoptimaliseerd is, want het is al zeker een jaar geleden dat ik een zak heb gehad.

Slmt9

Berichten: 4732
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Pavo grain free mash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-22 07:38

Oh nou dat is in elk geval een ervaring. Dan zal ik er voor mijn kieskeurige niet aan hoeven te beginnen :)

Muze
Berichten: 5243
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Pavo grain free mash

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 07:45

Misschien kan je via pavo een proefzakje krijgen?

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:13

Ik vind het wel interessant en zou het wel eens willen proberen. Maar waar ik mijn voer koop komen de nieuwe Pavo-producten niet in het assortiment (heb het nagevraagd), en als ik vroeg of ik het kon bestellen keek men moeilijk, dus dat zal ik hen maar niet aandoen :D

kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 15:56

Tip
Regelmatig heeft pavo de actie, gratis bezorgen op supplementen. Maarke kan dan gewoon zakvoer meebestellen word ook dat gratis geleverd.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

MareSahara
Berichten: 1
Geregistreerd: 20-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 11:13

Antwoord van Pavo wat dekoolstof in deze slobber doet:

We hebben plantaardige steenkool aan deze Slobber toegevoegd, omdat deze steenkool werkt als een mycotoxinen-binder. Mycotoxinen zijn giftige/schadelijke stoffen welke geproduceerd worden door een organisme van een schimmelfamilie. Deze stoffen kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid van uw paard.

De mycotoxinen kunnen voorkomen in het ruwvoer, in granen die het paard eet maar ook in de omgeving (bijvoorbeeld stalbedekking die het paard opeet).



De natuurlijke koolstof bindt de toxinen bijeen, waardoor deze schadelijke stoffen uit het paard afgevoerd kunnen worden.

XiiaaooNaa

Berichten: 2865
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Pavo grain free mash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 11:57

Ik heb een extreem kieskeurige merrie als het gaat om eten.

Voorheen voerde ik altijd de normale pavo slobber, maar omdat ze erg makkelijk aankomt ben ik naar deze overgestapt.
Ging echt verrassend goed eigenlijk! Eerst mengde ik ht nog met de normale slobber maar nu is ze helemaal over en she loves it!

Het is als je genoeg water erbij doet echt een papje, maar met minder water is het dikker natuurlijk met stukjes.
Gewoon een kwestie van voldoende water erbij.

XiaoNa Photography
Instagram: @zymathika.m


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SunnyHorse en 15 bezoekers