Ervaringen Haygain

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 21:02

Citaat:
We wilden toch nog eens een bakkie bij je komen doen, kom ik gelijk even bij je stomer kijken ;)


Haha, ja we hebben nog een klein knappie staan waar je vast even mee wilt kroelen <3
Dan kun je inderdaad meteen de stomer bestuderen :D

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 07:47

kitobeer schreef:
Hoeveel is de kostprijs nu ?

Zo te zien vanaf €995,- inclusief btw

Nado
Berichten: 3350
Geregistreerd: 23-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:22

Martine_Levi schreef:
Ik wil dit topic graag heropenen.

Kun je het gestoomde hooi ook later voeren? Dus bijvoorbeeld ‘s ochtends stomen en ‘s avonds voeren?

Ik ben zelf 1x per dag op stal, meestal ‘s avonds, en zou dan het hooi willen stomen en dan bijvoorbeeld in een kruiwagen klaarleggen voor de staleigenaar zodat zij het verdeeld over de dag kan voeren. Maar kan dat?


Ik stoom altijd met de tijdschakelaar tussen 04.00 en 05.00 en dan voer ik ‘s ochtends en ‘s avonds van dezelfde stoombeurt. Nooit problemen mee gehad. Ik laat het wel altijd in de stomer zitten maar doe de klipjes van de deksel niet weer dicht. De reden dat ik vroeger stoom dan dat ik het voer is dat het dan al een stuk af kan koelen. Als het net klaar is, is het echt heet.

Bobbejaan
Berichten: 117
Geregistreerd: 24-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:47

lianne125 schreef:
Bobbejaan schreef:
Ik vind ze erg duur, het stoomapparaat is niet zo spannend, en de garantie erop is maar een jaar...mijn ervaring is dat ze na 3 jaar kuren gaan krijgen...ik heb stoomapparaten van Robby, semi prof, 4 bar, een stuk zwaarder dus, die gaan na 3 jaar problemen geven, gelukkig steeds zelf te maken, zal je maar niet kunnen....apart zo een stoom ding kopen bij haygain gaat niet, alles compleet...dit is de reden dat ik zelf heb gemaakt, betere en zwardere stoomapparaat, 20 minuten 130 graden is mooi gesteriliseerd en e3n grote ton waar meer in past..

Ik heb ze gezien op equitana en gesproken, mocht geen aparte stomer bij hun kopen dat kenden ze niet, stomer stuk is alles weer nieuw aanschaffen


Ik heb hier een haygain staan die al zeker 7 jaar probleemloos draait. En alle onderdelen van haygain zijn los te verkrijgen. Dus dat dat niet zou kunnen klopt zeker niet.



Wat jammer dat ze op de beurs in Essen anders hebben gezegd, we wilden de stomer apart kopen en dat kon absoluut niet...hun stomer gaf overigens maar 100 graden stoom af niet genoeg om te steriliseren. Wat je dus juist wel wil

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:03

Ik weet uiteraard niet wie je daar gesproken hebt maar ik weet wel iemand waar je de onderdelen gewoon los kan krijgen. En op internet kun je ook alle onderdelen zo bestellen. Boven de 100 graden ben je aan het koken waardoor en ook vitamines en mineralen kapot gaan. Dat wil je juist niet. Ideaal is tussen de 90 en 100 om alle schimmels dood te krijgen. Ik heb mijn paard 100% klachtenvrij met een haygain. Dus het apparaat doet zeker wat het beloofd.

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Ervaringen Haygain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:04


lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:10

Kinke schreef:
ik ben naar de effecten van suiker in het hooi na stomen. heeft er iemand toevallig al eens een meting gedaan?

https://purehorse.nl/2021/06/11/suiker-testen/


Zelf geen onderzoek naar gedaan maar haygain zelf wel. Er is een reductie van de koolhydraten na stomen van 18%.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 00:47

Er is nu een actie. Nog prijzig, maar na jaren twijfelen nu toch maar aangeschaft. 5% korting en een startset cadeau. Ben benieuwd.

_RobinA_

Berichten: 1423
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Louisendorf (Bedburg-Hau)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 18:43

Bedankt voor alle reacties! Ik heb vorig jaar mei besloten om een Haygain aan te schaffen en ik ben er super blij mee! Mijn pony hoest niet meer en ze vinden het gestoomde hooi heel erg lekker.