Combinatie Naf Haylage Balancer en Naf Thrive?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jurisno
Berichten: 21
Geregistreerd: 13-11-20

Combinatie Naf Haylage Balancer en Naf Thrive?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-22 09:33

Ons paard heeft zeer gevoelige darmen, altijd al gehad. Dit uit zich vooral in regelmatig mestwater en koeienvlaaien in zijn stal. Hij is onderzocht door de dierenarts maar hier kwam niet echt iets uit, behalve dat hij verder hartstikke gezond is.

Nu gebruik ik sinds een maand Naf Haylage Balancer, omdat hij vooral heel erg reageert op wisselingen in het ruwvoer. Sinds hij dit krijgt is zijn mest echt al wat verbeterd, maar het is nog niet helemaal top. Nu kwam ik van Naf de Thrive tegen, dat ziet er wel goed uit. Zijn er hier mensen die ervaring hiermee hebben, en zou dit samen gebruikt kunnen worden met de Haylage? Ik heb deze vraag ook al bij Naf zelf gesteld maar nog geen antwoord gekregen.

Ik ben echt op zoek naar ervaringen specifiek over dit product. Ik heb verder al enorm veel geprobeerd, o.a. Pavo Guthealth, Veendrenkstof, Darmbalans, een flinke zandkuur iom de dierenarts,hij krijgt onbeperkt hooi, gras of geen gras maakt geen verschil, en ik heb vast nog meer dingen geprobeerd die ik nu vergeet.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen over Thrive!


NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Combinatie Naf Haylage Balancer en Naf Thrive?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:42

Een paard met slechte mest is niet gezond, daar is een reden voor, meestal een disbalans in de darmen. Wat geef je verder? Onverpakt hooi of voordroog? Zo'n disbalans kan ook in het verleden veroorzaakt zijn en nooit met de juiste middelen opgelost zijn. Haylage is echt bedoelt om te geven ter ondersteuning als je paard voordroog krijgt, dus als hij onverpakt hooi krijgt zou ik dat product niet geven. Ook voor de Thrive denk ik dat er wel betere alternatieven zijn.

Ik heb geen ervaring met deze producten van NAF maar ik zou altijd liever gericht met kruiden en passende gezonde voeding willen werken onder begeleiding om de darmflora te herstellen dan allerlei pre/probiotica. Dan kan een therapeut namelijk onderzoeken wat er precies fout gaat in de darmen en daar de juiste middelen bij zoeken

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

ellepel

Berichten: 47258
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 09:25

ik zou geen producten door elkaar gaan gebruiken.
maak dan eerst de haylage balancer op en begin daarna aan de thrive?
ik heb ze beiden geprobeerd, mijn merrie krijgt bijna overal dunne mest van namelijk.
maar van de thrive was de mest iets beter en de buik wat dunner.
maar dat was het ook bij de haylage balancer zo.

Jurisno
Berichten: 21
Geregistreerd: 13-11-20

Re: Combinatie Naf Haylage Balancer en Naf Thrive?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-22 09:50

We zijn nu 3 dagen verder en hij is volledig van het mestwater af en ook zijn mest ziet er goed uit. Ik hou het dan toch nog even bij de Haylage voor nu!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 18 bezoekers