Wat voeren aan een paard met eindeloze energie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
little_birdy
Berichten: 12226
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:44

Ik zou een vitamine brokje zoeken inderdaad die van pavo heb ik zelf altijd gevoerd.
En daarbij kan je een handje hartog luzerne mix geven .
Dat is veelal structuur met wat soorten gedroogd gras erin kauwen ze lekker van en kan je in de toekomst supplementen in doen

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Wat voeren aan een paard met eindeloze energie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:47

6 uur per dag de wei op en jij vindt dat genoeg? Oké ga zelf maar eens 18u per dag op je wc zitten 8)7

Anyway, dat is een andere discussie.
Mijn ponies krijgen een vitaminekorrel (Metazoa of vitalbix) en wanneer er supplementen of bv een zandkuur wordt gegeven doe ik deze door een handje geweekte grasbrok.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:48

Ik zou hem dan alleen vitamine brok bijvoeren.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wat voeren aan een paard met eindeloze energie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:52

Mijn pony's doen het echt super op Equilin balancer en de sportponys de basic er bij.
Daar doe ik een hand lucerne digest bij om het wat te laten lijken en voor een eventueel schepje electrolyten in te mengen.

Appluis
Berichten: 141
Geregistreerd: 15-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 15:53

Luca03 schreef:
6 uur per dag de wei op en jij vindt dat genoeg? Oké ga zelf maar eens 18u per dag op je wc zitten 8)7

Anyway, dat is een andere discussie.
Mijn ponies krijgen een vitaminekorrel (Metazoa of vitalbix) en wanneer er supplementen of bv een zandkuur wordt gegeven doe ik deze door een handje geweekte grasbrok.


Ja dat vind ik genoeg ja. Als je niets van de situatie afweet, kun je dit soort stellingen beter achterwegen laten. Paard loopt 4 van de 6 uur langs de draad en graaft kuilen en wordt binnen pas rustig. Moet ik die nog langer buiten laten staan en blessures laten krijgen?

Appluis
Berichten: 141
Geregistreerd: 15-05-21

Re: Wat voeren aan een paard met eindeloze energie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 15:55

Oké dank voor de antwoorden allemaal! Ik ga even de verschillende merken opzoeken en kijken welke ik ga proberen. Denk dat het een vitaminebrok wordt en als er supplementen nodig zijn, dan kan ik lucerne gebruiken.

Bedankt voor het meedenken!

BigOne
Berichten: 38210
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:03

Appluis schreef:
Luca03 schreef:
6 uur per dag de wei op en jij vindt dat genoeg? Oké ga zelf maar eens 18u per dag op je wc zitten 8)7

Anyway, dat is een andere discussie.
Mijn ponies krijgen een vitaminekorrel (Metazoa of vitalbix) en wanneer er supplementen of bv een zandkuur wordt gegeven doe ik deze door een handje geweekte grasbrok.


Ja dat vind ik genoeg ja. Als je niets van de situatie afweet, kun je dit soort stellingen beter achterwegen laten. Paard loopt 4 van de 6 uur langs de draad en graaft kuilen en wordt binnen pas rustig. Moet ik die nog langer buiten laten staan en blessures laten krijgen?

En je zegt eerder dat hij met z’n hoofd continue aan de grond staat?

monsera
Berichten: 3073
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:05

Appluis schreef:
Hij loopt 6 uur per dag buiten op een grote weide met een ander. Hij staat voornamelijk met z’n hoofd aan de grond


Hier zeg je nog wat anders.
Nu zeg je in bovenstaande post dat hij na 4 uren langs de draad loopt en gaten graaft.

Ik vermoed dat je paard niet zo gelukkig is op dit moment op deze stalling dat hij dit gedrag vertoond. Ik zou eerst dit oplossen voordat je je voer gaat aanpassen.

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:07

Je mag me wel even een pb sturen :)

Heb ongeveer eenzelfde paard. Zelfde energie en ook een aangepaste voerschema op maat gemaakt op basis van gegeven van hooi en vitamine.

Ze is nu perfect te doen. Vrolijk, werklustig.

Wél staat ze van 07:30 tot 19:30 buiten. En in de winter van 08:00 tot 18:00.

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Wat voeren aan een paard met eindeloze energie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:20

Idd 1/4e brok is te weinig voor vitaminen en mineralen.

Ik zou je paard op hooi en een balancer/multi zetten. Oa VS200, JPGEF, marstall force, pavo vital etc etc.
Om iets lekkers te hebben voor dingen door te mengen kun je bijv denken aan een grasbrok of pavo fibrebeet etc.

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:30

Ik geef die van mij vitaminebrok en die daar ook een schepje supplement bij als het nodig is. Als ik het nat maak eet hij alles op. Nou is hij wel een makkelijke eter.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Wat voeren aan een paard met eindeloze energie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:42

Mijn heethoofd krijgt onbeperkt hooi, 1 kg grasbrok (Hartog)en vitaminebrokjes van Marstall force. Verder nog extra magnesium en vitamine E.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Wat voeren aan een paard met eindeloze energie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:41

Omdat dit topic is geopend onder een SA plaats ik hier een slotje :)