Finecto+ bij een CPL paard mogelijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loesjexo

Berichten: 66
Geregistreerd: 08-09-20

Finecto+ bij een CPL paard mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-20 13:02

Voor de koudbloed eigenaren met CPL hier *\o/*

Ik heb een tinkertje die last heeft van CPL. Ik vroeg me af of Finecto+ ook zonder problemen aan een CPL paard gegeven kan worden. Meneer is gevoelig voor mijt (al helemaal omdat CPL slecht effect heeft op immuunsysteem) en ik hoop iets te kunnen geven zodat de mijt en ander ongedierte minder kans heeft om terug te komen. Ik probeer al zo min mogelijk suiker te geven en krijgt elke avond klein beetje metazoa broxx met natuurmix van PaardenDrogist voor extra vitamine. Soms geef ik verse brandnetel of andere kruiden als ik ze tegenkom.

Wat is jullie advies/mening?

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Finecto+ bij een CPL paard mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:18

Ik heb het korte tijd gevoerd, maar merkte te weinig verschil en omdat ze de ingrediënten niet prijs willen geven vertrouwde ik het toch niet zo. Kruiden die werken tegen parasieten worden meestal niet aangeraden om lange tijd te gebruiken of zijn zelfs gevaarlijk, en bij een CPL’er wil je juist zo weinig mogelijk gif en andere slechte stoffen in de lever en lymfeklieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:12

Hier werkte het sowieso niet. Paard weigerde het op een gegeven moment ook om nog te eten en had verhoogde leverwaarden.....

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 00:57

8nnemiek schreef:
Ik heb het korte tijd gevoerd, maar merkte te weinig verschil en omdat ze de ingrediënten niet prijs willen geven vertrouwde ik het toch niet zo. Kruiden die werken tegen parasieten worden meestal niet aangeraden om lange tijd te gebruiken of zijn zelfs gevaarlijk, en bij een CPL’er wil je juist zo weinig mogelijk gif en andere slechte stoffen in de lever en lymfeklieren.

Onlangs is er iemand in geslaagd om in een internationale CPL groep op Facebook achter de ingrediënten te komen. Het bevat dus:
Trigonella foenum-graecum, Calcium carbonte, Sodium chloride, Sepiolite, Citronellol, Citronellal and linalyl acetate

Ik heb op basis hiervan zelf nog wat onderzoek gedaan naar de ingrediënten maar het zegt naar mijn mening weinig over de effectiviteit van het product. Buiten de citronella dan zie ik niet persé zaken die mijten zouden afweren.

Ik vind het eerlijk gezegd weggegooid geld en het lijkt mij net zoals veel homepatische middeltjes eerder een geval van 'Ik wil zo graag dat het werkt dat ik de indruk krijg dat het werkt en mij vooral focus op het positieve effect'.

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Finecto+ bij een CPL paard mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 06:34

Dat is ook wel apart, ze adverteren ermee als ‘een poeder op basis van kruiden’ en vervolgens zitten er dus nauwelijks kruiden in :=