Formula4Feet van Equilife

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Foxy123
Berichten: 177
Geregistreerd: 02-09-19

Re: Formula4Feet van Equilife

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:23

Ik was ook super tevreden over equilife f4f, nochtans waren meeste bestanddelen niet van organische oorsprong.
Toch doet deze brok mega goed zijn werking en overweeg ik ook om weer op equilife over te stappen.
Iemand een idee of een balancer met organische vit/min beter is aub? Alvast bedankt


Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:31

Foxy123 schreef:
Ik was ook super tevreden over equilife f4f, nochtans waren meeste bestanddelen niet van organische oorsprong.
Toch doet deze brok mega goed zijn werking en overweeg ik ook om weer op equilife over te stappen.
Iemand een idee of een balancer met organische vit/min beter is aub? Alvast bedankt


Op je vraag kan ik helaas geen antwoord geven, maar welke balancer geef jij momenteel? :)

,


room10

Berichten: 345
Geregistreerd: 02-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:11

Ik kom even mee-lezen, mijn paard gaat kwa huisvesting naar een voor haar compleet ander concept, ze gaat naar 24/7 buiten met onbeperkt hooi van eigen land en niet meer op gras, weides veel te vet ik ben bang voor nadelige gevolgen. Ik lees steeds meer en meer dat krachtvoer meer kwaad dan goed doet en kwam op de equilife via de paard natuurlijk site. Ik ben dus geintresseerd en evt ook naar andere alternatieven. Is de equilife verder dan compleet of zijn er nog tips voor andere kruiden voor het gehele paard die kunnen ondersteunen maag/darmen/spieren ? ik vind het moeilijk met alle verhoudingen/teveel/tekort aan eiwitten voor mijn 18 jarige haf met overgewicht :D
Nog wel iets waar ik mee struggle, zij (paard natuurlijk) claimen grotendeels dat hooi eigenlijk voldoende is maar is dat werkelijk zo in Nederland, voldoet het aan alles wat een paard nodig heeft, Laten testen en dan weet je het, maar iedere keer hooi van andere snee laten testen wordt een prijzig verhaal.
Waar doe je nu goed aan het , vitamine/kruiden/hooi verhoudingen, hoe vul je de E aan waar in ned tekort aan is in gras, waneer weet je überhaupt wat je aan moet vullen en waneer je je paard beter kan laten en niet te veel bij moet geven naast hooi, pffff

"Een paard is iedere dag anders, als jij zelf maar iedere dag hetzelfde bent"

swatch
Berichten: 1383
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:25

Ik heb 15 april bij viovet besteld. De prijzen zijn nu met verzenden naar europa een heel stuk duurder.
Het werd met UPS verzonden en het was vrij snel in Nederland en vervolgens heeft het weken in Eindhoven gestaan.
Ups gebeld, die geven aan dat de verzender contact moet opnemen. Vervolgens 2x viovet gebeld, en na 2 weken maar eens gemaild over de voortgang en blijkt een deel van de bestelling kwijt te zijn en een deel wordt daarom terug gestuurd.
Gister hebben ze me mijn bestelling opnieuw opgestuurd, dus ben benieuwd wanneer deze aankomt.

Ik heb de importeur van Equi-life in Nederland gebeld, die had ook geen zicht op wanneer ze geleverd worden.
In Duitsland ook niet op voorraad en kost een 20kg zak 160 euro.

Dus nog steeds het goedkoopste uit met viovet.

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Formula4Feet van Equilife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-21 22:04

Ik ga over op vitalbix daily complete.

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:18

judithM schreef:
Ik ga over op vitalbix daily complete.


Ik voer nu ook al ruim een maand de Daily Complete van Vitalbix, de versie met Timothee en dus zonder luzerne. Ik mix het met een paar handjes Fiber Mix (ook van Vitalbix), en onze zéér kieskeurige Tinker doet er echt zowat een moord voor. := Ik heb haar nog nooit zo met smaak haar eten zien eten.

Toch baal ik nog steeds dat de F4F nog steeds niet op voorraad is bij PaardNatuurlijk. Ik kreeg een kleine 3 weken geleden een mailtje van ze dat het binnen een maand leverbaar zou zijn..

,

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Formula4Feet van Equilife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-21 19:02

Ow is die met timothee zonder Luzerne? Ik had daar een proefzakje van en ze vinden het wel best. Mijn f4f is nu bijna op. Merk je nog andere verschillen?

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:39

Ik ben per direct gestopt met de Vitalbix DC omdat ik denk dat het de boosdoener is van de opeens afbrokkelende hoeven van onze beide pony's.. :\

Ik vind het echt klöte dat de F4F nog steeds niet leverbaar is. Ik twijfel serieus om het bij Viovet in de UK te gaan bestellen, maar ben bang voor hetzelfde scenario als wat Swatch beschrijft..

Swatch, hoe is het afgelopen? :) Heb je de zak voer inmiddels al binnen?

,

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Formula4Feet van Equilife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-21 06:06

Maar als ik je vorige post lees voer je nu drie maanden vitalbix DC. Dan kun je nu toch nog geen negatieve reactie verwachten op het onderste gedeelte van de voet? Dat is toch nog een oud gedeelte van toen je nog F4f voerde? Weet niet hoor maar dat is mijn idee..

swatch
Berichten: 1383
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:31

Even een update.
Viovet heeft half juni een nieuwe zending gestuurd. Die was in 2 dagen in Nederland, Eindhoven. En daar raakt UPS ze kwijt of ze worden daar beschadigd. Dus weer met Viovet contact opgenomen. Want je krijgt steeds wel leveringsdata maar leveren doen ze niet en dan zijn ze het kwijt.
Gister is er dus een zak geleverd uit de eerste lichting van april.
De zak is goed tot 2023, dus dat is gelukkig bij Viovet nooit een probleem.
Maar goed, ik was natuurlijk al door mijn brokjes heen en ik ben van horsefood de happy summer mix en een vitamine korrel (sunsetbalance) gaan voeren, en daar doet hij het ook goed op.

swatch
Berichten: 1383
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:49

En inmiddels ook de 2 andere zakken binnen.

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Formula4Feet van Equilife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-21 12:05

Heb je nu drie zakken van 20 kg? :wow:

swatch
Berichten: 1383
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 14:57

Ja, dat klopt. Dat is het meest gunstigst om te bestellen qua verzendkosten naar Nederland. Voor de brexit had ik het in 5 werkdagen thuis via Fedex. Maar na de brexit is de verzender UPS en dan wordt het een langere levertijd :+

Maar je betaalt nu echt wel druk meer per zak, maar dan zitten alle kosten bij de douane etc er al wel bij in.

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Formula4Feet van Equilife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-21 15:14

Ik voer nu Vitalbix DC en dat bevalt prima. Hij vindt het lekker, ziet er prima uit en is een stuk goedkoper.

Cemlys

Berichten: 14951
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Formula4Feet van Equilife

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 15:25

Ik voer al jaren marstall force aan mn ponys, 1 welsh pony, tinker en d pony doe ik een winter met een zak. Mijn oudje voer ik hartog senior bijals extra ruwvoer, omdat die best makkelijk spier verliest. S zomers voer ik weidekoekje van marstall.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:56

Ik heb een nieuwe zak F4F van 20 kg binnen! *\o/* Ben er zo blij mee!

In Engeland besteld vorige week maandag en afgelopen zaterdag ontvangen, in 5 dagen tijd! Gezien de omstandigheden (Brexit en Covid-19), vind ik dat echt razendsnel. Ik heb wel € 25,- aan BTW en afhandelingskosten moeten betalen, maar dat heb ik er graag voor over.

Ik heb net een nieuwe zak Farrier's Formula aangebroken, maar zodra die op is ga ik weer over op de F4F.

Héél blij mee!

,


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers