Glucosamine, chondroïtine, msm en hyaluronzuur supplementen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 17:57

welmoed__ schreef:
En de equiflex mobility van Audevard?


Heb ik ook gevoerd maar dat bevat dextrose e.d. dus ik voer tegenwoordig gewoon enkel de pure producten

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 18:00

NinaCharlie schreef:
welmoed__ schreef:
En de equiflex mobility van Audevard?


Heb ik ook gevoerd maar dat bevat dextrose e.d. dus ik voer tegenwoordig gewoon enkel de pure producten


Ja voor mij ook geen dextrose ivm HB gevoelige pony. Reden dat ik Cavalor Artitec niet meer wil gebruiken (naast de pegels die het kost :D)

TanteFlavie

Berichten: 781
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:04

Ondertussen ken ik al drie paardjes die erg goed reageerden op glucohorse, twee van mij (kan je geen review van vinden op hun site) en Sundancer, een draver van een vriendin.

Voor ik ben gestart ooit met Glucohorse had ik allerlei producten met glucosamine uitgeprobeerd, de meeste via de dierenarts, zowel poedervorm als vloeibaar...
Winnie heeft nog een hele poos stukken "beter" geweest vooraleer hij stierf (arthrose) en nu heeft Pastich er veel baat bij (Spat).

Ik denk dat je zelf ook moet uitzoeken wat voor je paard "werkt", en je zal wel weten dat het niet van vandaag op morgen "werkt". Bij Sundancer zijn ze een tijdje gestopt met Glucohorse, en nu zijn ze terug opgestart. Dat is een oud paardje dat niet meer rechtop kon (je kan de filmpjes op hun site vinden, ze werden gemaakt voor de dierenarts en de eigenaresse stuurde ze nadien op naar Glucohorse om hen te bedanken)
Het eerste filmpje doet zeer aan je ogen, je denkt "laat hem inslapen"... je roept het zelfs. Nu kan hij recht zonder problemen... maar hij blijkt het blijvend nodig te hebben.
Persoonlijk vind ik hun prijs per pot erg betaalbaar in vergelijking met de prijzen die ik aan de dierenarts gaf voor zijn supplementen.

http://www.glucohorse.com

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:21

Dus de jointpower werkt niet meer genoeg begrijp ik ? Maar het heeft wel goed geholpen eerder ?
Misschien dan tijd voor een supplement met ha erbij idd. Ik heb nog ergens los ha poeder liggen, dat mag je wel hebben als je wil ?! Dan kan je dat bij de jointpower geven nu misschien ??!

Popstra
Berichten: 13743
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:23

Als hyarulon zou helpen wanneer je dit oraal tot je neemt dan zou men geen dure fillers meer nodig hebben om rimpels te vullen!
Echt geloof me, het voeren van hyarulon is echt nutteloos.

Het enige wat echt bewezen heeft te kunnen helpen is glucosamine en een.paard heeft meer dan 2500 of 2700mg nodig wil het werken. Een supplement met gluco moet dus hoog gedoseerd zijn. Supplementen die gemixt zijn met gluco, chondro en hyarulon daar is vaak of eigenlijk altijd de gluco veels te laag gedoseerd.

Beste is dus alleen hoog gedoseerde gluco te voeren en appart aan vullen met wat je wil.

Libera

Berichten: 3974
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Glucosamine, chondroïtine, msm en hyaluronzuur supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:09


Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Glucosamine, chondroïtine, msm en hyaluronzuur supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:08

Zo jammer, die artikelen. Ik ken gelukkig genoeg paarden die wel zeer duidelijk opknapten van glucosamine etc. Soms is het alleen wel even zoeken naar het juiste product met glucosamine. Of soms werkt b.v. gelatinaat beter.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Glucosamine, chondroïtine, msm en hyaluronzuur supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:09

Popstar, hyaluronzuur smeren op je gezicht schijnt toch echt te werken tegen rimpels hoor, alleen niet met blijvend effect.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 09:22

Maris schreef:
Volgens mij, uit mijn hoofd, is voor paarden 10 gram glucosamine de aanbevolen hoeveelheid.



Ja lijkt mij logisch is per kg lichaamsgewicht gelijk aan de dosering voor mensen.

@TS
in heel veel producten voor mensen zit ook te weinig. De juiste dosering is echter enorm belangrijk voor resultaat maar maakt het ook duur!! Wanneer ik mijn supplement aan een paard zou moeten geven zou ik €5,70 per dag kwijt zijn!

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 10:32

Levita30 schreef:
Ik kies bewust voor een supplement met Glucosamine-HCL en niet met glucosaminesulfaat. Ze hebben dezelfde biologische beschikbaarheid en zijn even werkzaam. Glucosamine-HCL bevat echter 32% méér zuivere glucosamine en is ook uit plantaardige bron verkrijgbaar (door fermentatie van dextrose verkregen uit maïs). Dit elimineert het risico op allergische reacties, wat een belangrijk voordeel is ten opzichte van glucosamine die uit schaaldierafval wordt geproduceerd. Om deze redenen is glucosamine-HCL te prefereren boven glucosaminesulfaat.NaCL, mits van hoogwaardige farmaceutische kwaliteit én mits van plantaardige oorsprong. De derde vorm die veel wordt gebruikt, is glucosaminesulfaat.2KCL. Het lage gehalte aan glucosamine én de doorgaans twijfelachtige kwaliteit maken dit de minst geschikte vorm.

Maar natuurlijk.... Glucosamine-HCL is wel een stuk prijziger dan de andere vormen.


Dit is mij ook opgevallen, ik heb begrepen dat de HCL (hydro chloride?) een veel stabielere verbinding is dan de sulfaat verbinding, doch zijn er ook dieren geholpen met de Glucosamine-sulfaat verbinding, heb het bij een paard gezien met een traumatische verbening aan haar ondervoet die op Glucohorse heel hard verbeterde en niet hoefde ingeslapen te worden en terug een normaal leven kon leiden en zelf gereden worden (recreatief)

Nu zie ik hetzelfde gebeuren bij mijn hond, hij heeft terug een volwaardig leven kan weer normaal fuctioneren (wandelingen ± 8 km). Het is maar waarmee je weer verder kan.

Ik durf dit voorzichtig te benoemen als een spectaculaire verbetering, oudere hond is weer blij en kan goed bewegen, snel opstaan na lange tijd gelegen te hebben, ook met minder goede weersomstandigheden.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Glucosamine, chondroïtine, msm en hyaluronzuur supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 12:16

Ik lees dit op de site van Glucohorse....:

Iedere pot GlucoHorse Rood (schaaldieren) bevat 32 dosissen van 8.800 mg zuiver glucosaminesulfaat (=ca. 11.500 mg glucosaminesulfaat 2KCl). Iedere pot GlucoHorse Groen (plantaardig) bevat 32 dosissen van 9.100 mg zuiver glucosaminesulfaat (=ca. 12.000 mg glucosaminesulfaat 2KCl). Aangezien de werkzame dosis voor een volwassen paard 7.500 mg bedraagt, is het dagelijks rantsoen ruim gedoseerd. Daarenboven is er één dagdosis als extra reserve voorzien. Dit is bedoeld om eventueel verlies bij het voederen te compenseren.

TanteFlavie

Berichten: 781
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 19:27

Dat klopt ongeveer, ik heb één pot glucohorse per paard per maand, iedere dag een dosis, en bij mij doe ik dat 's morgens en 's avonds, ik verdeel het. Met een heel mooi resultaat.
Spat "geneest" niet, dat weet ik wel, maar hij heeft terug plezier in het lopen. Ik verwacht van een 20 jarig paard ook geen jong veulen meer... maar ik vind het fijn om terug "plezier" in zijn ogen te lezen.

Ik bestel ze tegenwoordig per 5 potten, dan heb ik er ook nog een prijsvoordeel bij. Bij dit product zag ik resultaat, toendertijd, bij mijn Fjord had ik een hele resem dierenartsproducten voorbij zien gaan, zonder resultaat en heel prijzig. De glucohorse hielp hem zichtbaar... en nu bij mijn Haflinger zie ik hetzelfde. Al ben ik ervan overtuigd dat je het moet bekijken/ondervinden "per paard". Volgens mij is het net als bij mensen, wat voor de ene werkt, werkt niet steeds voor de andere.

Destijds had ik ook een mastiff hond, en die was er op het einde van zijn leven, de laatste 3 jaren, ook erg mee geholpen.

Tegenwoordig heb je bij glucohorse de keuze tussen plantaardig glucosamine en schaaldierenglucosamine... ik merk geen verschil in werking. Maar omdat ik in mijn binnenste ervan overtuigd ben dat een paard geen schaaldieren eet in de natuur, ben ik overgestapt naar de plantaardige versie.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Glucosamine, chondroïtine, msm en hyaluronzuur supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-19 22:51

Wederom iedereen bedankt! Ik ga dit weekend alles op gemak lezen!

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:20

Popstra schreef:
Als hyarulon zou helpen wanneer je dit oraal tot je neemt dan zou men geen dure fillers meer nodig hebben om rimpels te vullen!
Echt geloof me, het voeren van hyarulon is echt nutteloos.

Het enige wat echt bewezen heeft te kunnen helpen is glucosamine en een.paard heeft meer dan 2500 of 2700mg nodig wil het werken. Een supplement met gluco moet dus hoog gedoseerd zijn. Supplementen die gemixt zijn met gluco, chondro en hyarulon daar is vaak of eigenlijk altijd de gluco veels te laag gedoseerd.

Beste is dus alleen hoog gedoseerde gluco te voeren en appart aan vullen met wat je wil.



Hyaluronzuur is zeer nuttig bij gewrichtsklachten!!!! Genoeg wetenschappelijke onderzoeken die dat aantonen!

Hyaluronzuur heeft ontstekingsremmende effecten, verbetering van de visco-elastische eigenschappen van de synoviale vloeistof en interactie met het synoviale membraan die pijnoverdracht en gewrichtsmetabolisme beïnvloeden.

https://beva.onlinelibrary.wiley.com/do ... 6777749218
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 0607001967
https://content.iospress.com/articles/m ... /mnm6-1-10
https://www.thieme-connect.com/products ... 09-01-0001

Hyaluron zuur is een grote molecule die slecht wordt opgenomen door het spijsverteringsstelsel. Uit onderzoek met markers blijkt dat minder dan 5% van de orale hyaluronzuur in de bloedbaan terecht kan komen en voornamelijk in de lever wordt opgeslagen. De rest komt naar buiten met de mest.

Wanneer het lichaam een hogere hyaluron zuur waarde in het bloed meet dan normaal vermindert de lever de productie van ontstekingsproteïnen genaamd interleukines. Dit helpt op zijn beurt ontstekingen in het hele lichaam, inclusief gewrichten, te verminderen. Deze reactie is het beste bij het gebruik van een geinjecteerde hyaluron zuur.

Popstra
Berichten: 13743
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:28

Jep, als dit regelrecht in het gewricht gespoten word wel ja maar dat schreef ik al als je mijn bericht goed gelezen had :)

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Glucosamine, chondroïtine, msm en hyaluronzuur supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:39

Ik ben aan het kijken voor Pharmahorse, glucosamine heb ik maar dit wil ik aanvullen met collageen en msm. Alleen de vraag is of ik met alles tegelijk moet beginnen, of één van die allemaal. Dus ben heel benieuwd naar ervaringen...

Mijn voorkeur gaat naar Pharmahorse gezien ik daar hele positieve verhalen over hoor en het prijstechnisch vrij gunstig is.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Glucosamine, chondroïtine, msm en hyaluronzuur supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 07:26


Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 10:08

IngridM schreef:
https://www.heltieanimal.com/nl-nl/blog ... j-paarden/


Om het nog wat moeilijker te maken.....


Interessant artikel! Ik vraag mij wel af, de bronnen zijn al vrij oud, waarom is dit niet al algemeen bekend als het zo goed zou werken zoals ze in dit artikel beweren.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Glucosamine, chondroïtine, msm en hyaluronzuur supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 10:33

wat ik me dan afvraag,

waarom er dan in heltie horse gewrichten geen silicium in voorkomt? maar alleen in de hoef en vacht...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 13:39

plutolover schreef:
wat ik me dan afvraag,

waarom er dan in heltie horse gewrichten geen silicium in voorkomt? maar alleen in de hoef en vacht...


Goede vraag :-)

SjonnieZ

Berichten: 2317
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 14:07

plutolover schreef:
wat ik me dan afvraag,

waarom er dan in heltie horse gewrichten geen silicium in voorkomt? maar alleen in de hoef en vacht...


Ja dat en waarom wordt ik gedwongen om eerst te stemmen voordat ik het artikel fatsoenlijk kan lezen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 20:54

plutolover schreef:
wat ik me dan afvraag,

waarom er dan in heltie horse gewrichten geen silicium in voorkomt? maar alleen in de hoef en vacht...


Heb het even gevraagd op Facebook waar ik dit artikel vandaan had gehaald.



Over MSM: zijn er ook mensen die alleen MSM voeren? Ik lees toch ook dat dat goed is voor gewrichten, niet alleen voor pezen en spieren. Benieuwd naar! :-)

Libera

Berichten: 3974
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Glucosamine, chondroïtine, msm en hyaluronzuur supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 21:46

Ik voer alleen MSM omdat dat als enige bewezen werkt via orale toediening...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 21:48

Libera schreef:
Ik voer alleen MSM omdat dat als enige bewezen werkt via orale toediening...


Voor gewrichtsklachten ook?

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Glucosamine, chondroïtine, msm en hyaluronzuur supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 21:55

Ik heb mn fjord msm gegeven met artrose en slechte voeten en icm hyaluronzuur injecties heeft hij nog 1,5 jaar goed gelopen.