Brok, muesli of balancer met natuurlijke vitamine E

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Brok, muesli of balancer met natuurlijke vitamine E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-18 20:33

Misschien toch maar weer eens proberen.
Mijn paard heeft al jaren spierproblemen die lijken op PSSM2, 3 of 4.
Er is ooit een keer een tekort aan selenium aangetoond in zijn bloed, ik moet eerlijk zeggen dat ik het daarna niet meer heb laten onderzoeken.
Ik ben een vitamine e/selenium supplement gaan voeren en de klachten verdwenen.
Dus sindsdien doe ik dat.
Inmiddels heb ik mijn paard alweer 12 jaar en heb ik de afgelopen jaren verschillende typen voer geprobeerd.
En supplementen uiteraard.

En toch... zou ik graag een meer complete brok/muesli of balancer hebben die aansluit bij zijn behoeften.

Wat heb ik zoal geprobeerd?
- subli zonder. In combinatie met e/selenium supplement
- havens natural balance, sloot niet aan
- pavo condition in combinatie met equilin basic. Beviel op zich aardig, had alleen ook nog een extra supplement nodig en in totaal heel prijzig.
- subli ponybrok, prima basis brok, maar sluit niet echt aan bij zijn behoeften.
- je paard gezond en fit, eerst de balancer, later de bodybuilder pro. Bleek aanvullend toch nog supplementen nodig te hebben.
- lexa western amino. Vond meneer niet te eten, jammer
- pavo all sports in combinatie met supplementen: vitamine E/selenium en aminozuren

Wat zoek ik? Een soort voer met natuurlijke vitamine E en ruim voldoende aminozuren.
Vitamine E vanwege de betere opneembaarheid, aminozuren om zijn behoeftes vanuit zijn spieren op te vangen.

Wat ik tegen kwam? Victorious secret, verder eigenlijk niets...

Paard loopt 24/7 buiten met schuilstal en loopt een paar keer per week onder het zadel.
Onbeperkt hooi/gras.


puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:48

Ik voer sinds kort victorious secret 200. Eerst emmer van 3 kg probeerd en heb nu een grote zak. :D

Kwa aminozuren zou ik alleen niet weten of daar genoeg in zit. Ik geloof dat bij pssm2 aardig wat in gaat aan eiwitten. Mijn paard heeft pssm1, dus ben vooral daar bekend mee.

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Brok, muesli of balancer met natuurlijke vitamine E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-18 20:49

Eet je paard dat goed?

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:55

Ik heb sowieso extra voer in zitten voor vulling en smaak. Weet niet of hij alleen brokjes met supplementen zou eten. Geef zelf 100 gram victorious secret 200 en nu 200 gram hi-fi molasses free van dengie. Maar als deze zak van dengie op is verander ik het naar marstall faser light, dat is in de buurt te halen. Maar met de supplementen en de dengie eet hij het in ieder geval goed. Tenminste, zolang ik er geen vieze magnesium poeder in stop. :+

Gaf hiervoor jpgef, maar is lager in selenium en synthetische vitamine e. Deed het op zich prima, maar vind meer selenium en natuurlijke vitamine e wel beter (in mijn geval).

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:19

Mijn 2 IJslanders, van wie 1 zeer kieskeurige, krijgen Victorious Secret en eten dat goed. Daarnaast voer ik nog wel o.a. magnesium en wheypoeder (voor complete aminozuren) bij, dus ik kan niet vertellen hoe de VS alleen bevalt.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Brok, muesli of balancer met natuurlijke vitamine E

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:31

Vitalbix (Daily Complete)?

Weet niet hoe het daar zit qua Vitamine E en of alles de juiste hoeveelheden is voor jou?

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-18 21:40

billionache schreef:
Vitalbix (Daily Complete)?

Weet niet hoe het daar zit qua Vitamine E en of alles de juiste hoeveelheden is voor jou?

Geen natuurlijke vitamine E helaas...

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-18 21:40

Wijslander schreef:
Mijn 2 IJslanders, van wie 1 zeer kieskeurige, krijgen Victorious Secret en eten dat goed. Daarnaast voer ik nog wel o.a. magnesium en wheypoeder (voor complete aminozuren) bij, dus ik kan niet vertellen hoe de VS alleen bevalt.

Welke soort whey poeder? :)

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:43

Wendy schreef:
Wijslander schreef:
Mijn 2 IJslanders, van wie 1 zeer kieskeurige, krijgen Victorious Secret en eten dat goed. Daarnaast voer ik nog wel o.a. magnesium en wheypoeder (voor complete aminozuren) bij, dus ik kan niet vertellen hoe de VS alleen bevalt.

Welke soort whey poeder? :)


Deze: https://www.food4animals.nl/nl-nl/03574 ... y-Proteine

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Brok, muesli of balancer met natuurlijke vitamine E

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 23:30

Vit e is heel moeilijk goed te houden in brok. Ik geef daarom zelf de balancer van je paard gezond en fit in combinatie met chevivit. In 1 pompje per dag zit voldoende. Dit is op aanraden van mijn dierenarts.

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-18 15:19

Gypsy schreef:
Vit e is heel moeilijk goed te houden in brok. Ik geef daarom zelf de balancer van je paard gezond en fit in combinatie met chevivit. In 1 pompje per dag zit voldoende. Dit is op aanraden van mijn dierenarts.

Dat is leuk, maar chevivit is naar mijn weten geen natuurlijke vitamine E.
Ik las in een ander topic dat de balancer van equilin ook natuurlijke vitamine E bevat, ik zag net dat die ontbreekt in mijn rijtje, wat die blijk ik ook al eens gevoerd te hebben.
In combinatie met hun basic.
Ben ik mee gestopt omdat dat nogal in de papieren liep, maar alleen de balancer weer gaan voeren is wellicht wel iets om over na te denken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers