Supplement tegen hoge spierspanning gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Supplement tegen hoge spierspanning gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:57

Ik zou bij dit paard inderdaad een bloedonderzoek laten doen en de nieren laten controleren. Die kunnen ook veel rug/pijn klachten geven. Zolang je niet weet wat ze mist of nodig heeft kun je nooit gericht een supplement geven.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 15:05

Ik heb gisteren toevallig een prijsopgave gevraagd voor bloedonderzoek dus daar ben ik ook mee bezig

Urine was overigens goed dus ik voorzie eigenlijk nog geen problemen met de nieren.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Supplement tegen hoge spierspanning gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 18:54

Dus als het te duur is, doe je het niet? Alsof al het geld dat je nu misschien aan onnodige supplementen uitgeeft, niks is. Seleniumtekort zorgt voor hele snelle verzuring (dus spierspanning). Dit is eenvoudig te vinden in een bloedonderzoek en met een GOED supplement redelijk snel weer op orde te krijgen. Te veel selenium is giftig, dus zeker niet in het wilde weg wat gaan proberen.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 21:19

Tessebes schreef:
Dus als het te duur is, doe je het niet? Alsof al het geld dat je nu misschien aan onnodige supplementen uitgeeft, niks is. Seleniumtekort zorgt voor hele snelle verzuring (dus spierspanning). Dit is eenvoudig te vinden in een bloedonderzoek en met een GOED supplement redelijk snel weer op orde te krijgen. Te veel selenium is giftig, dus zeker niet in het wilde weg wat gaan proberen.


Zei ik dat?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Supplement tegen hoge spierspanning gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:29

Weet je, als iets nodig is, is iets nodig. Ik heb nog nooit een prijsopgave gevraagd bij mijn DA, ik laat het gewoon doen!

_LiliM_
Berichten: 275
Geregistreerd: 18-08-10

Re: Supplement tegen hoge spierspanning gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:41

Opzich begrijp ik wel dat je een prijsopgave laat doen. Ik heb hier in de buurt 4 dierenartsen zitten maar weet wel welke zoeizo de goedkoopste is. Succes hoop dat je het bloedonderzoek laat doen en dat er wat uit komt :)

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:43

Wel eens gedacht aan zelf iets te leren van Reiki of zo, kun je haar lekker gaan behandelen.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 21:49

Tessebes schreef:
Weet je, als iets nodig is, is iets nodig. Ik heb nog nooit een prijsopgave gevraagd bij mijn DA, ik laat het gewoon doen!


Prima toch? Waarom zou ik geen prijsopgave mogen vragen? Bovendien kan ik wel veel meer onderzoeken laten doen dan alleen selenium. Misschien vallen de kosten wel heel erg mee en wil ik graag een uitgebreid bloedonderzoek?
Ik vind dat jij wel heel snel conclusies trekt tessebes. Er zijn al een aantal dierenartsen bij haar geweest voor onderzoek, osteopaat, chiropractor, masseur, zadelmaker. Er is nu een pssm monster onderweg naar Amerika. Volgens mij valt de besparing op mijn pony best wel mee hoor. En ja, ik betaal liever minder voor een bloedonderzoek dan meer voor de zelfde bij een andere dierenarts.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 21:50

A3a1 schreef:
Wel eens gedacht aan zelf iets te leren van Reiki of zo, kun je haar lekker gaan behandelen.


Ik doe cranio en accupressuur. Vind ze heerlijk <3

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:25

No_No

Je hebt helemaal gelijk. Vind het niet meer dan logisch. Dat is gewoon slim (met je geld omgaan).
Dit is ook geen geval van leven of dood.

Heel veel succes!!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-18 15:45

Mijn pony krijgt inmiddels vitamine e en selenium. Het gaat wonderbaarlijk de goede kant op! Zo ontspannen als haar spieren nu zijn heb ik nog niet gezien.ze drillen zelfs na met poetsen.
Ook hersteld ze veel sneller als ze toch een regenbuitje over haar heen heeft gekregen.

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 16:28

Equivitamine E :j

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:36

No_No schreef:
welk supplement is aan te raden voor paarden met een hoge spierspanning?
Magnesium heeft geen effect.


Heb je al eens aan elektrolyten gedacht?
Magnesium is ook een elektrolyt en als het uit balans is komt de magnesium ook niet op peil.

Je zou wat elektrolyten met magnesium kunnen geven dit kan de spierspanning doen afnemen.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 20:16

funnyhorses schreef:
No_No schreef:
welk supplement is aan te raden voor paarden met een hoge spierspanning?
Magnesium heeft geen effect.


Heb je al eens aan elektrolyten gedacht?
Magnesium is ook een elektrolyt en als het uit balans is komt de magnesium ook niet op peil.

Je zou wat elektrolyten met magnesium kunnen geven dit kan de spierspanning doen afnemen.


Zd krijgt inmiddels al een poosje zout toegevoegd aan haar voer. Maakt geen gebruik van een liksteen.
Ik heb dat niet samen met magnesium geprobeerd.
Inmiddels gaat het prima met haar dus ik ga nu niets veranderen aan haar voeding.
Wel bedankt voor het meedenken! Kk zal het zeker wel in het achter hoofd houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:32

Is er geen andere oorzaak? Bijvoorbeeld dat je paard mentaal niet lekker in zijn vel zit? Want dat kan je niet met een poedertje oplossen

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 08:58

No_No schreef:
Mijn pony krijgt inmiddels vitamine e en selenium. Het gaat wonderbaarlijk de goede kant op! Zo ontspannen als haar spieren nu zijn heb ik nog niet gezien.ze drillen zelfs na met poetsen.
Ook hersteld ze veel sneller als ze toch een regenbuitje over haar heen heeft gekregen.


Goed om te horen! :)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Supplement tegen hoge spierspanning gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 09:30

Inderdaad fijn om te horen. Pas wel op dat je het selenium niet overdoseert, dat is giftig.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Supplement tegen hoge spierspanning gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-18 17:53

Selenium zit nog ruim onder de maximale dosering dus daar ben ik niet bang voor. Bovendien hebben wij een selenium tekort bij ons in de grond.


Mentaal lijkt mij niet elvira. Helemaal zeker is dat naar mijn idee nooit te zeggen maar ik heb niet het idee dat zij overvraagd/overprikkeld/gestresst is.

Compleet zennnn met masseren
Afbeelding

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 18:52

Fijn dat het weer goed gaat, mooi paard heb je! <3

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 19:43

funnyhorses schreef:
Fijn dat het weer goed gaat, mooi paard heb je! <3

Dank je. Ze wordt vaak aangezien voor een spanjaard of een nrps maar het is een draver