Metazoa Esparcette Korrels !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Metazoa Esparcette Korrels !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 16:54

Beste Bokkers ,

met hoeveel water week je de Esparcette korrel goed fijn ?

Jammer genoeg staat dat niet op de zak vermeld.

Wat ik al wel weet is dat het voeradvies van Metazoa van het voeren van de Esparcette korrels :

Shetlander: 1 keer per dag 100 gram.
Pony: 1 keer per dag 150 gram.
Grote Pony/Paard: 2 keer per dag 150 gram.

Voeren jullie dat ook op het advies of minder ? Hoe deden jullie dat als jullie het voor het eerste keer voeren? Gelijk al de voeradvies of dit opbouwen tot aan het voeradvies ?

Ik hoor jullie graag.

Naast de Esparcette korrels voer ik ook de SuperFit Broxxx van Metazoa voor het eerst. Dit ga ik wel langzaam opbouwen met het voeren.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:58

Van agradi geplukt:
Voederadvies
Product NAT voeren! Voor gebruik minimaal 15 minuten laten weken in water. Na 1 uur zet het product niet meer verder uit.

Dosering = per paard verschillend maar als richtlijn kan onderstaande als start worden aangehouden.
- Kleine pony's: Ongeveer 100 gram per dag
- Pony's: Ongeveer 150 gram per dag
- Paarden: Ongeveer 300 gram per dag
Gebruik per 50 gram brok circa 100 ml water.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 19:29

puppy1128 schreef:
Van agradi geplukt:
Voederadvies
Product NAT voeren! Voor gebruik minimaal 15 minuten laten weken in water. Na 1 uur zet het product niet meer verder uit.

Dosering = per paard verschillend maar als richtlijn kan onderstaande als start worden aangehouden.
- Kleine pony's: Ongeveer 100 gram per dag
- Pony's: Ongeveer 150 gram per dag
- Paarden: Ongeveer 300 gram per dag
Gebruik per 50 gram brok circa 100 ml water.


Dat had ik ook al gelezen. Toch nog na Metazoa gebeld zij adviseerde mij om de korrels net met een mooie laagje onder water te zetten. Dat ga ik zo uit proberen.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 19:52

puppy1128 schreef:
Van agradi geplukt:
Voederadvies
Product NAT voeren! Voor gebruik minimaal 15 minuten laten weken in water. Na 1 uur zet het product niet meer verder uit.

Dosering = per paard verschillend maar als richtlijn kan onderstaande als start worden aangehouden.
- Kleine pony's: Ongeveer 100 gram per dag
- Pony's: Ongeveer 150 gram per dag
- Paarden: Ongeveer 300 gram per dag
Gebruik per 50 gram brok circa 100 ml water.



Dan geeft Agradi een andere voeradvies en ga die ook aan houden. Morgenochtend eens afwegen hoeveel water ik nu op de korrels heb gezet en kijken hoeveel water met het advies van Agradi 100 ml water op 50 gram korrels ( nu heb ik 50 gram korrels laten weken. ) dan kijken hoeveel water er dan op de korrels ligt.