Ruwvoer veranderen en waar voordroog hooi kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Ruwvoer veranderen en waar voordroog hooi kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 22:50

Hoi!
Ik ga binnenkort verplaatsen van stal. Maar op de nieuwe stal waar ik sta geven ze de paarden geen kuil wat mijn paard nu krijgt maar voordroog hooi.
Nou wilde ik mijn paard hier langzaam aan laen wennen door d'r al een klein beetje te geven steeds dus wilde ik al wat kopen. (Ben ik hier al te overdreven over aan het nadenken? Moeten ze langzaam wennen aan nieuw ruwvoer of kan het in een keer mooi veranderen? Ik heb bokt rond gezocht maar kwam niet op een antwoord uit)
Weet iemand waar je voordroog hooi kan kopen in kleine pakken? Ik wil namelijk niet gelijk met 120 KG pakken thuis zitten. :')

Alvast bedankt! :)

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ruwvoer veranderen en waar voordroog hooi kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:53

Weet je zeker dat je paard nu kuil krijgt?
Meestal wordt daar voordroog mee bedoeld namelijk. Echt kuil is helemaal geen geschikt paardenvoer.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 22:58

Sizzle schreef:
Weet je zeker dat je paard nu kuil krijgt?
Meestal wordt daar voordroog mee bedoeld namelijk. Echt kuil is helemaal geen geschikt paardenvoer.


Ze noemen het wel kuil. Maar zou zo kunnen dat het dan idd gewoon voordroog zou zijn _O-
In ieder geval wordt er op mijn nieuwe stal echt voordroog hooi gezegd en als dat dus eigenlijk hetzelfde is als hetgene wat mijn paard nu krijgt zou er dus geen probeem zijn :=
Misschien even navragen

Utixo

Berichten: 6579
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Ruwvoer veranderen en waar voordroog hooi kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 23:30

Voordroog wordt vaak in de volksmond kuil genoemd, maar kuil is echt dat vieze, stinkende, natte, bruine spul.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 22:00

Utixo schreef:
Voordroog wordt vaak in de volksmond kuil genoemd, maar kuil is echt dat vieze, stinkende, natte, bruine spul.

Ja, dat krijgen ze heb ik vandaag dus gehoord dus gelukkig niet :') Dankjewel voor deze info. Ik ben zo dom en wist dit nooit :')

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ruwvoer veranderen en waar voordroog hooi kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 22:04

Zo leer je iedere dag weet wat :D