Silicium, wondermiddel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Silicium, wondermiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 09:06

Welke zouden jullie adviseren heltie hoef en vacht of ecostyle hoef en pees. Beide hebben silicium voor de hoeven enkel is de een in brokvorm en de andere een liquid. Op de site van heltie horse staat dat liquid beter opgenomen word. Maar of dat verkoop praatje is weet ik niet. Mijn paard heeft gevoelige voetzolen en scheurtjes in de voeten die ik wel onderhoud met duo protection, maar ondersteuning van binnenuit is niet weg denk

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 12:53

Mijn paard heeft momenteel een blessure dus ik ben 'm maar weer silicium gaan geven. Hij krijgt vloeibaar, dat vind ik juist veel makkelijker te doseren. Vanuit de fles giet ik het over in een kleiner flesje. Maatschepje mee -hij krijgt 5ml per dag- en even over het voer doen. Ik heb silicium van SilicaHorse.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Silicium, wondermiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-18 13:13

Het zou fijn zijn als je van de verschillende supplementen het silicium gehalte zou kunnen vergelijken.
Uit mijn hoofd was de vloeibare van heltie horse 10 of 15%??

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:23

Oh, dat is een goede. Ik ben te lui om nu naar beneden te lopen maar zal vanavond eens kijken of ik het kan vinden.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Silicium, wondermiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:35

Heltie horse bevat 15% silicium. Silicahorse geeft aan dit aan over hun product toen ik vroeg hoeveel silicium erin zit, 'SilicaHorse bestaat uit 100 0/0 opneembaar silicium. '.

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 14:14

Dat lijkt me sterk. Het is een alcoholoplossing.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 14:16

Koper schreef:
Dat lijkt me sterk. Het is een alcoholoplossing.


Dit is letterlijk hun antwoord gekopieerd :') Maar misschien dat je op de fles een duidelijker antwoord kunt vinden?

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Silicium, wondermiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-18 14:28

Volgens mij is het bij heltie horse 15% silicium en de rest water...

Sillica zal wellicht vergelijkbaar zijn?

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:45

mirriejj schreef:
Koper schreef:
Dat lijkt me sterk. Het is een alcoholoplossing.


Dit is letterlijk hun antwoord gekopieerd :') Maar misschien dat je op de fles een duidelijker antwoord kunt vinden?

Dat snap ik, ik geloof ook direct dat ze 't zo tegen jou gezegd hebben :D Mijn reactie was een uiting van verbazing.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Silicium, wondermiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:36

Tot nu toe merk ik:
De dekhengst lijkt wat relaxter
Schuurder heeft minder jeuk
Slappe kakker heeft vastere kakjes

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 07:34

Voor de geïnteresseerden even een update:
Ik ben inderdaad van de vloeibare variant overgegaan op de diatomeenaarde van Bio-Ron.

Mijn 12 jarige ruin jeukt minder met zijn staart. Dit kan toeval zijn omdat ik zijn staartwortel nu ook was met betadine, maar voorheen kon ik wassen met wat ik wilde maar bleef hij toch wat schuren.
Zijn hoeven zijn flink gegroeid, alledrie behalve zijn slechte voet. Dat is jammer, maar gezien de andere hoeven wel heel mooi gegroeid zijn denk ik dat het toch daarin wel wat ondersteund.

Mijn 7 jarige ruin krijgt nu ook de aarde en zijn hoeven waren nog niet meer geroeid als anders. Ik hoop over een tijdje te kunnen melden dat zijn hoefkwaliteit erop vooruit is gegaan.
Verder merk ik nog geen verschil aan hem.

Ik voer het nu ook aan de shetlander en wat mij daarbij opvalt is dat hij ietsje lijkt afgevallen en vooral enorm in de rui is geschoten. Ik ben benieuwd wat dit op langere termijn voor hem gaat doen.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:53

meiske1577 schreef:
Voor de geïnteresseerden even een update:
Ik ben inderdaad van de vloeibare variant overgegaan op de diatomeenaarde van Bio-Ron.

Mijn 12 jarige ruin jeukt minder met zijn staart. Dit kan toeval zijn omdat ik zijn staartwortel nu ook was met betadine, maar voorheen kon ik wassen met wat ik wilde maar bleef hij toch wat schuren.
Zijn hoeven zijn flink gegroeid, alledrie behalve zijn slechte voet. Dat is jammer, maar gezien de andere hoeven wel heel mooi gegroeid zijn denk ik dat het toch daarin wel wat ondersteund.

Mijn 7 jarige ruin krijgt nu ook de aarde en zijn hoeven waren nog niet meer geroeid als anders. Ik hoop over een tijdje te kunnen melden dat zijn hoefkwaliteit erop vooruit is gegaan.
Verder merk ik nog geen verschil aan hem.

Ik voer het nu ook aan de shetlander en wat mij daarbij opvalt is dat hij ietsje lijkt afgevallen en vooral enorm in de rui is geschoten. Ik ben benieuwd wat dit op langere termijn voor hem gaat doen.


Ik heb nog de vloeibare versie, en heb nu ook moeder aarde besteld. Daar zit ook silicium in, heb ik dan nog de diatomeenaarde nodig om de juiste hoeveelheid silicium te geven dat je weet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:41

Koper schreef:
Dat lijkt me sterk. Het is een alcoholoplossing.


Waar haal je dat nou weer vandaan. :') Silicahorse is geen alcoholoplossing. Heb je het eigenlijk wel eens bestudeerd, geproefd, of eraan geroken?

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Silicium, wondermiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:45

Weten jullie of silicahorse dezelfde samenstelling heeft als silicadog?
Ik heb ze een hele tijd geleden hierover gemaild maar geen reactie gekregen.
Wil het nml aan mn pony gaan geven en aan mn hondje.
Snap dat de dosering anders is.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 12:17

Chesss schreef:
meiske1577 schreef:
Voor de geïnteresseerden even een update:
Ik ben inderdaad van de vloeibare variant overgegaan op de diatomeenaarde van Bio-Ron.

Mijn 12 jarige ruin jeukt minder met zijn staart. Dit kan toeval zijn omdat ik zijn staartwortel nu ook was met betadine, maar voorheen kon ik wassen met wat ik wilde maar bleef hij toch wat schuren.
Zijn hoeven zijn flink gegroeid, alledrie behalve zijn slechte voet. Dat is jammer, maar gezien de andere hoeven wel heel mooi gegroeid zijn denk ik dat het toch daarin wel wat ondersteund.

Mijn 7 jarige ruin krijgt nu ook de aarde en zijn hoeven waren nog niet meer geroeid als anders. Ik hoop over een tijdje te kunnen melden dat zijn hoefkwaliteit erop vooruit is gegaan.
Verder merk ik nog geen verschil aan hem.

Ik voer het nu ook aan de shetlander en wat mij daarbij opvalt is dat hij ietsje lijkt afgevallen en vooral enorm in de rui is geschoten. Ik ben benieuwd wat dit op langere termijn voor hem gaat doen.


Ik heb nog de vloeibare versie, en heb nu ook moeder aarde besteld. Daar zit ook silicium in, heb ik dan nog de diatomeenaarde nodig om de juiste hoeveelheid silicium te geven dat je weet?


Dat zou ik niet durven zeggen. Wellicht kan je ze een mailtje sturen voor advies?

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 15:53


loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 00:10

Ik ben wel benieuwd of jullie het nog steeds geven en wat het effect is geweest de afgelopen periode.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Silicium, wondermiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-18 00:15

Ik heb even een stop ingelast omdat ze het eigenlijk allemaal niet meer echt wilde eten, lieten telkens een restje slobber staan.
Ik ben van plan het straks weer een periode te gaan geven als een soort kuurtje, ook omdat het afvalstoffen aan zich bindt.

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 00:37

loulou schreef:
Ik ben wel benieuwd of jullie het nog steeds geven en wat het effect is geweest de afgelopen periode.

Ik geef nog steeds silicium maar in een andere vorm. Niet meer de vloeibare (met alcohol) van Silica Horse maar nu Moeder Aarde van Bio-Ron. Het verschil is nogal opmerkelijk. Mijn ruin loopt er een stuk vloeiender mee, normaal is hij in de winter wat stijfjes. Mijn merrie weet er ook weg mee, denk bij haar met name voor de darmen. Ik zet gewoon een bak met dat spul (aangemaakt met wat water) voor ze neer en vaak kan ik die 1 keer per dag weer aanvullen.

TanteFlavie

Berichten: 781
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Re: Silicium, wondermiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 12:40

ik geef kuren diatomeeënaarde (bye bye itch) tijdens de zomereczeemperiode... ik ben er mee gestopt eind september. Hier valt het op dat mijn haflinger nu minder vlot draaft, nu pas leg ik een link...
zou dit kunnen? Dierenarts is geweest en kan niet meteen iets vinden.

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:34

Wat gebeurt er als je 't weer geeft?

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:47

meiske1577 schreef:
Even een update;
Ik gebruik de vloeibare silicium nu een dag of tien. Paarden eten het goed.
Wel vind ik het lastig doseren, je geeft namelijk gauw teveel. De fles is zoals een gewone lijnzaadolie fles en geeft de ml aan per 10ml dus 12 ml doseert wat lastig.

Het is nog te vroeg om daadwerkelijk iets over de werking te zeggen.



Even langs de apotheek gaan voor een maatbekeetje (geven wij gratis mee) of Een 20 ml spuit

TanteFlavie

Berichten: 781
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 13:23

Koper schreef:
Wat gebeurt er als je 't weer geeft?


Normaal gezien herstart ik de kuur in februari, het is pas met dit topic te lezen dat mijn "nikkel" viel dat het "misschien" een verband kan hebben.

Omwille van het feit dat ik op 13 oktober met de fiets ben gevallen en een maand later geopereerd ben aan mijn knie... staat dit paardje nu "op rust". Die rust heeft hem in de weide "deugd" gedaan, hij liep gisteren nogal "fris" rond (vuurwerkfanaten in de buurt). Het viel me op dat hij "beter" liep. (dus nog niet "goed").
Volgende maand mag ikzelf terug "op" mijn paardje...

Maar ik hou dit topic in mijn achterhoofd....