Alternatief Phytonics gluco balance?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
dieseltje09

Berichten: 1854
Geregistreerd: 26-11-13

Alternatief Phytonics gluco balance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-18 23:48

Ik vraag me af aangezien het toch wel een erg prijzig supplement is of er een alternatief is voor de Phytonics Gluco Balance.

Zo ja welke?

Op naar nieuwe avonturen ❤️


MyChoice

Berichten: 2191
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Alternatief Phytonics gluco balance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 01:40

Psylliumvezels

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Alternatief Phytonics gluco balance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 07:05

Dat is echt compleet iets anders...

Ik heb nog geen ander alternatief kunnen vinden helaas.

MyChoice

Berichten: 2191
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 07:08

Dat is zeker compleet iets anders maar wordt gebruikt om de bloedsuikerspiegel gelijk te houden bij oa ppid en ir paarden. Dus dezelfde werking als de gluco balance.


Afbeelding

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

Onali

Berichten: 18438
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Alternatief Phytonics gluco balance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 07:37

Ik kreeg wel een alternatief van een oud stalgenootje aangeboden,maar kwa prijs zat het ook op dezelfde niveau als de gluco balance.
En ik weet de naam niet meer.

Black is the colour of my true love's hair

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:15

Chroom en kaneel verhogen ook de gevoeligheid voor insuline.
Ik ben nu net begonnen met mijn IR/EMS shetlander biergist bij de voeren. Dit is ook rijk aan chroom.

Mychoice, heel interessant. Ik heb veel gezocht naar dit soort informatie maar deze was ik nog niet tegengekomen.

Anoniem

Re: Alternatief Phytonics gluco balance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:17

Waarom zou je iets voeren dat de gevoeligheid voor insuline verhoogd?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Alternatief Phytonics gluco balance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:54

Het is idd niet goedkoop, maar als je bij diverse online winkels (medpets, dierapotheker) de prijzen een beetje in de gaten houdt, zit er soms een hele leuke aanbieding tussen.

Oy with the poodles, already

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:32

[***] schreef:
Waarom zou je iets voeren dat de gevoeligheid voor insuline verhoogd?


Omdat glucose dan beter opgenomen kan worden door de cellen/weefsels.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:54

Eerst zorgen dat paard niet te veel extra suikers binnen krijgt, genoeg topics over.

Dan had ik het idee dat gluco balance vooral werkt op de leverfunkties met inclusief regulatie glucose afgifte.

Vezels is vnl goed voor de darmwerking, neemt veel extra vocht mee en dus ook gifstoffen die te lang in de darm kunnen blijven zitten. Als de darmen optimaal kunnen werken,er minder gifstoffen weer door het sterk doorbloede darmweefsel weer in het bloed komt, dus ook weer in de lever komt, die voorts weer aan het werk gezet wordt, dan nemen de cellen inderdaad weer meer en beter hub vieding op via het bloed van de darmen...

Als voeding beter wordt opgenomen, dan is er betere energiestofwisseling, met minder balast in de darmen is het systeem schoner, minder belast, organen minder belast, etc. Dit zal echt ook wel meer invloed hebben op de insuline produktie, wellicht omdat de hele fabriek soepeler verloopt, dus geen onbedoelde pieken en dalen, door delen darm die niet optimaal kunnen werken.

Kijk ik naar mensen, die veel zitten, suikerrijk eten, slechte algehele doorbloeding, slechte stoelgang, goedkoop plakkerig eten naar binnen werkt wat moeilijk verteerbaar id, zijn vezels een van de oplossingen, betere darmwerking, betere doorbloeding darmweefsel, beter opname glucose, etc.

Met paarden kan dit ook zo werken..

Vervanging gluco balance door vezels, is m.i. Appels met peren vergelijken

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Alternatief Phytonics gluco balance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:12

Insu-Lite van Hilton Herbs.

Dit is psyllium samen met een deel van de kruiden die ook in Gluco balance zitten.
Dus ook niet helemaal het zelfde, maar wel voor het zelfde doel. Het is een kwestie van proberen waar je pony het het beste op doet.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:14

LinSa schreef:
[***] schreef:
Waarom zou je iets voeren dat de gevoeligheid voor insuline verhoogd?


Omdat glucose dan beter opgenomen kan worden door de cellen/weefsels.

Is dat zo? Ik zou juist denken dat je wil dat een paard minder gevoel wordt voor insuline of denk ik nu totaal de verkeerde kant op?

Werkt het bij paarden eigenlijk hetzelfde als bij mensen?

NRJ

Berichten: 1524
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: Alternatief Phytonics gluco balance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:22

De gluco balance is duurder in aanschaf, maar je doet er wel bijna een half jaar mee (pony dosering).
En wat iemand voor mij al zei, er zijn regelmatig leuke aanbiedingen van :j

♡ Rubio, Dikkie Dik & Bandit, mijn liefste herinneringen ♡
♡ Nayeli ♡
Laatste profiel update 20-01-24

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:58

[***] schreef:
Is dat zo? Ik zou juist denken dat je wil dat een paard minder gevoel wordt voor insuline of denk ik nu totaal de verkeerde kant op?

Werkt het bij paarden eigenlijk hetzelfde als bij mensen?


Nouja, de aandoening 'insulineresistentie' zegt het eigenlijk al. Het lichaam/de cellen zijn in min of meerdere mate resistent voor insuline en dat is niet goed. Door bijvoorbeeld chroom worden de insuline receptoren geactiveerd waardoor het lichaam de insuline kan gaan gebruiken in plaats van simpelweg op de slaan als vet.

Mijn pony krijgt echt heel erg weinig eten, maar alsnog heeft ze hele forse vetophopingen. Een gezonde shetlander zou op dit dieet prachtig slank zijn.

In glucobalance zit een verzameling van kruiden die allemaal een gunstige uitwerking op het lichaam hebben. Ik heb ergens een pdfje waarin deze kruiden allemaal beschreven staan. Ik ga eens zoeken.

Edit: https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... 0m2y9Bnn3v

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:52

LinSa schreef:
[***] schreef:
Is dat zo? Ik zou juist denken dat je wil dat een paard minder gevoel wordt voor insuline of denk ik nu totaal de verkeerde kant op?

Werkt het bij paarden eigenlijk hetzelfde als bij mensen?


Nouja, de aandoening 'insulineresistentie' zegt het eigenlijk al. Het lichaam/de cellen zijn in min of meerdere mate resistent voor insuline en dat is niet goed. Door bijvoorbeeld chroom worden de insuline receptoren geactiveerd waardoor het lichaam de insuline kan gaan gebruiken in plaats van simpelweg op de slaan als vet.

Mijn pony krijgt echt heel erg weinig eten, maar alsnog heeft ze hele forse vetophopingen. Een gezonde shetlander zou op dit dieet prachtig slank zijn.

In glucobalance zit een verzameling van kruiden die allemaal een gunstige uitwerking op het lichaam hebben. Ik heb ergens een pdfje waarin deze kruiden allemaal beschreven staan. Ik ga eens zoeken.

Edit: https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... 0m2y9Bnn3v

Bedankt. Ik denk dus inderdaad totaal de verkeerde kant op. Heb mij er ook nog nooit in verdiept, eerlijk gezegd. Ik ga eens even verder lezen.

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Alternatief Phytonics gluco balance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 15:24

Ik volg! Gluco Balance werkt goed, maar heb per jaar 1,5 pot nodig. Dat loopt aardig op..
Gisteren toevallig iets gelezen over de voordelen van biergist; klinkt ook erg aantrekkelijk. Dus ben heel benieuwd naar al jullie ervaringen met vergelijkbar middeltjes!

koeke

Berichten: 868
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 15:45

Dennis schreef:
Insu-Lite van Hilton Herbs.
Zat daar even naar te kijken, maar is die in gebruik niet veel duurder dan glucobalance?

Saul

Berichten: 9647
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 20:22

Het zal wel aan mij liggen, maar als je 1,5 pot per jaar nodig hebt is dat een kleine €80 dat is toch niet veel?
Spoiler:
[spoiler][spoiler]Mijn pony krijgt healthy gut en balsamic control wat me €75 per maand kost :')


Ik heb het jaren lang gebruikt voor mijn PPID merrie, maar nu al een tijd niet meer en merk geen verschil.
Hier idd ook psyllium maar dan 1x per maand een kuur van een week.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 20:40

Tyrcanol schreef:
Het zal wel aan mij liggen, maar als je 1,5 pot per jaar nodig hebt is dat een kleine €80 dat is toch niet veel?
Spoiler:
[spoiler][spoiler]Mijn pony krijgt healthy gut en balsamic control wat me €75 per maand kost :')


Ik heb het jaren lang gebruikt voor mijn PPID merrie, maar nu al een tijd niet meer en merk geen verschil.
Hier idd ook psyllium maar dan 1x per maand een kuur van een week.


1,5 pot gebruik ik ook. ong 75 euro.

Bij agradi is de GB vaak het goedkoopst 50 euro.
Ik ben erg blij met dit supplement anders had mijne nooit meer buiten kunnen staan. En aangezien er nog steeds kuil in de wei word geflikkerd }> blijf ik het gewoon geven.
Nog altijd goedkoper dan een DA.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 21:24

Ik heb voor een bedrijf gewerkt die o.a dit product produceerde voor Phytonics.
Laat ik het zo zeggen.. ze verdienen er best goed aan!

Saul

Berichten: 9647
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Alternatief Phytonics gluco balance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 21:43

Natuurlijk verdienen ze er goed aan, dat is met alles ...

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 21:57

Je kunt zelf de kruiden en groenten die erin zitten halen bij de groenteboer:

http://www.jantineleeflang.nl/2018/01/1 ... inkruiden/

Monnikspeper, zuurbes, kool (groene kool of bloemkool), broccoli, mariadistel, kaneel, hazelaar, artisjok, fenegriek, venkel, zoethout, een of ander chinees kruid, hibiscus, peterselie, rozemarijn, echte salie, spinazie, brandnetel, druif, gember.

diverse probiotica, suiker(!), bioflavonoiden, verroest poedersuiker en een kleimineraal

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:54

Arabesk schreef:
Je kunt zelf de kruiden en groenten die erin zitten halen bij de groenteboer:

http://www.jantineleeflang.nl/2018/01/1 ... inkruiden/

Monnikspeper, zuurbes, kool (groene kool of bloemkool), broccoli, mariadistel, kaneel, hazelaar, artisjok, fenegriek, venkel, zoethout, een of ander chinees kruid, hibiscus, peterselie, rozemarijn, echte salie, spinazie, brandnetel, druif, gember.

diverse probiotica, suiker(!), bioflavonoiden, verroest poedersuiker en een kleimineraal


+:)+

Maar ik ben lui dus ik koop het gewoon bij Agradi.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Alternatief Phytonics gluco balance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:48

En dan nog in de juiste hoeveelheid mengen en van juiste kwaliteit en niet met flinke zakken blijven zitten, of een handeltje beginnen..

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:56

paddington schreef:
Ik heb voor een bedrijf gewerkt die o.a dit product produceerde voor Phytonics.
Laat ik het zo zeggen.. ze verdienen er best goed aan!


Dat doet uiteindelijk elk bedrijf wat suplimenten enz maakt. Het gaat erom dat t werkt.

Bij mij haf werkt het super. Ik begin in maart ermee totdat t op is (begin juli) maar had t nu 1,5 week niet gegeven maar nu met de droogte en dus meer suikers in t gras. Toch een pot aangeschaft.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aragorn2005, boemel, chery, OmgiliBot en 51 bezoekers