Green power Equifyt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-17 13:02

Zijn er al mensen die ervaring hebben met dit voer? Ben heel benieuwd. Wil het graag mengen met de Zupa op dagen dat mijn paard een vrije dag heeft.


Nynke04

Berichten: 269
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Texel

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:04

Geen ervaring, maar ik ben ook erg benieuwd! Ik wil het juist gaan voeren omdat we hogerop komen in de sport en mijn paard wel wat meer kan gebruiken. Ik voer op dit moment de Pre-Active met Alfalfa Blend.

Particolare: Dressuur Z1 + 8!

Gesshinkai
Berichten: 12
Geregistreerd: 09-01-15

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:06

Ik voer het sinds een week, misschien nog te kort om echt een duidelijk beeld te krijgen. Tot nu toe tevreden. Mijn paard moest wel even wennen al dat groene spul in zijn bak. Ik geef het icm de pre active. Ik ben de green power gaan geven ipv de competition omdat hij daar soms pittig op reageerde en ik wilde een voer die wat meer duur energie geeft. Mijn paard kan het werk op dit moment goed aan en houd het vol. Voer ziet er ook goed uit.

hpfan
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: ingooigem belgiƫ

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 09:46

ik voer ook sinds een week de green power.
ik gaf al equifyt zupa maar dan in combinatie met lannoo basic, maar ik wilde graag volledig overstappen naar graanvrij voer. dus tijdens de flanders horse expo uitleg gevraagd bij de stand van equifyt wat bij mijn paard zou passen. (een jong paard die nog moet herstarten met werken, maar die snel te hevig wordt. moet uiteindelijk wel kunnen meedraaien in de springsport dus moet zeker wel voldoende energie in zitten)
ik kreeg het advies om:
- zupa te gebruiken als basis zoals ik nu deed, mijn paard mag hier tot een halve emmer per voerbeurt van krijgen (geweekte zupa)
- pre-active een halve kilo 's avonds en halve kilo 's morgens (voor de gezondheid)
- green power 1 kilo ( enkel te geven op de dagen dat hij moet werken)
- daarnaast krijgt hij nu onbeperkt hooi en in de zomer 24/24 en 7/7 op het gras

ik ben er wel tevreden over, mijn paard is erg kieskeurig wat betreft voeding en eet het heel smakelijk op. vroeger at hij ook heel gulzig, maar omdat er veel structuur in zit eet hij nu een stuk trager. een week is natuurlijk nog te kort om echt iets te ondervinden hoe hij hierop effectief zal lopen. maar wilde toch graag mijn advies dat ik meekreeg even meedelen ;)

een laatste bries staat eeuwig in het geheugen gegrift

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-17 22:19

Dank jullie wel. Ik ga het gewoon proberen. Ik geef nu standaard een vitamine korrel en wat supplementen na het rijden, maar vind dit een beetje onzin op vrije dagen en onbeperkt ruwvoer.

Ik wil 150 gr zupa mengen met 150 gr green power 3 dagen per week. Vind de kruiden, esparcette en spirulina wel heel mooi in dit voer. Geef liever geen vitamine korrel 7 dagen, maar liever ook geen kruiden 7 dagen. Dit lijkt mij een goede oplossing.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:19

Ik heb het zojuist ook besteld in combi met de pre active.

Ben erg benieuwd

KilledJarig

Berichten: 1576
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:27

Ik geef het nog maar een paar dagen, in combi met alalfablend en herbs, ik laat het voer eerst een half uur weken met flink wat water :)

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:20

@killed waarom week je het, haastige eter?

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-17 23:33

Net een zak gehaald en ziet er mooi uit. Jammer alleen dat niet alle vitamine en mineralen etc op de zak staan.

Nynke04

Berichten: 269
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Texel

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:43

Ik heb ook 2 zakken besteld! Ben erg benieuwd. Hoop dat het snel binnen is, dan kan ik hopelijk resultaat zien tijdens het outdoorseizoen.

Particolare: Dressuur Z1 + 8!

Fauvetje
Berichten: 248
Geregistreerd: 15-12-14

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:42

Zijn er ondertussen al meerdere ervaringen met green power ?
Ik voer tijdens de winter herbs + thimothee + pre active.
Volgende maand schakel ik over op pre active en green power.

Paard staat met blessure en is heel wat spieren kwijt , dus ben benieuwd of het iets gaat bijdragen wanneer we terug in training gaan

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-17 16:48

Ik vind het echt een onwijs mooi product. Ik voer het samen met de zupa. 250 gr zupa en 250 gr green Power en ze vind het heerlijk. Dit krijgt zij 3x per week op vrije dagen. Ik voer het nu een week en merk verder nog weinig, behalve dat ik het zelf een mooi product vind voor een vrije dag zonder dat ze heel heet wordt.

Op werk dagen voer ik de fetura en jepaardgezondenfit balancer.

Wijslander

Berichten: 5775
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:10

Ik lees even mee! Is er iemand met een zak die weet hoeveel spirulina er precies in zit? Aangezien spirulina weer voor de helft uit ijzer bestaat (en voor de andere helft uit allerlei heel waardevolle stoffen, aminozuren).

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-17 17:21

Sonja89 schreef:
Ik lees even mee! Is er iemand met een zak die weet hoeveel spirulina er precies in zit? Aangezien spirulina weer voor de helft uit ijzer bestaat (en voor de andere helft uit allerlei heel waardevolle stoffen, aminozuren).


Ik heb helaas een zak waarvan de label niet klopte. Ik heb contact gehad met equifyt hierover en alle waardes staan op de site volgens hun, maar calcium en fosfor kan ik dan weer niet terug vinden. Vind het jammer dat ik niet kan terug halen wat er precies in de zakken zit. Ijzer in totaal staat op de site: 100079 ppm. En jodium wat weer veel in zeewier zit: 9450 ppm. Ik heb alleen geen idee hoeveel gr een ppm is 8)7

Wijslander

Berichten: 5775
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:28

Calcium en fosfor was ik inderdaad ook nog benieuwd naar, maar ik heb geen contact kunnen krijgen met Equifyt... Hoop dat er hier in het topic nog iemand langskomt die wel meer kan vertellen. :D

Nynke04

Berichten: 269
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Texel

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:03

Ik heb vandaag de Green Power binnen gekregen! Ziet er mooi uit en ruikt ook lekker. Zoals alles van Equifyt ^^ Begin met langzaam een deel toe te voegen aan het voer op de dagen dat mijn paard werkt. En uiteindelijk wil ik helemaal over op Green Power (met als basis Pre-Active ) voor de 'werkdagen' en hou ik de Alfalfa blend (met Pre-Active als basis) voor de rustdagen

Particolare: Dressuur Z1 + 8!

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:06

Pfff ik moet nog ff wachten tot ik eraan kan komen in mijn regio is t gewoon zo goed als niet te leveren !

Zoals alles van Equifyt.....

Wijslander

Berichten: 5775
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:08

Loes'sCorner schreef:
Pfff ik moet nog ff wachten tot ik eraan kan komen in mijn regio is t gewoon zo goed als niet te leveren !

Zoals alles van Equifyt.....


Daar heb ik een oplossing op gevonden, moment...

https://paardenvoer.eu/paardenvoer/ levert voor 6 euro in heel Nederland ongeacht aantal kg's. De Green Power zou eind deze week in de webshop komen.

Heb zelf nog geen ervaring met deze webshop maar ga de Green Power hier bestellen :)

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:13

Ja tot nu toe niks geweldig!

Reageren niet op mail, herhaaldelijk, vervolgens contact via app dan krijg je een half antwoord, waarop ik nog een vraag stuur of de op de site staande artikelen wel direct uit voorraad geleverd worden dus binnen die 48 uur en weer geen reactie, nou word er langzaam niet meer vrolijk van....


De green power is pas vanaf half april waarschijnlijk via hun leverbaar dat antwoord kreeg ik dus wel via de app vandaag

Wijslander

Berichten: 5775
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:14

De site die ik hier net neerzette bedoel je?? Of Equifyt zelf?

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:19

Nee de site die jij normale. Hier her app bericht

Afbeelding


Heb het ook via de chat geprobeerd op hun site maar oom geen reactie.
Als je zon chat aanbied moet je wel reageren anders is t nutteloos.....

Wijslander

Berichten: 5775
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:22

Oh balen, ik had 2 weken geleden gebeld en toen was er eind deze week doorgegeven... :(

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:31

Heb inmiddels wel contact via de chat.

Overweeg om 2 andere zakken te bestellen, al vind ik het spannend, niemand die ik ken heeft er ervaring mee.

Wijslander

Berichten: 5775
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:50

Ik wil eigenlijk wel echt de Green Power, dus moet even bedenken wat nu.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:59

Heb zojuist via die site 2 zakken besteld zal jullie op de hoogte houden van de levering en ervaring ;-)

De alpha blend en de pre active, zodra de green power er is word die bij tevredenheid ook besteld


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 3 bezoekers