Sand oil 369 effect en ervaring gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Andalucia76
Berichten: 10
Geregistreerd: 24-05-18

Sand oil 369 effect en ervaring gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 22:54

Goedenavond Bokt!

Afgelopen week heb ik bij de dierenarts een kuur Sand Oil 369 meegekregen in verband met zand in de mest en een gevoelige dikke darm.
De bedoeling was 3 weken lang dagelijks Sand Oil door het voer te geven.
Nu ben ik aan het zoeken gegaan op internet en op het forum hier, maar niet kunnen vinden wat ik zocht.
Ik gebruik dit product nu voor het eerst.

Ik vroeg de dierenarts wanneer ik een effect zou moeten merken van deze kuur op de darmen. Er werd mij verteld dat er na enkele dagen een irritatie kon optreden door schurende zanddeeltjes.
Toch heb ik nog niet echt het antwoord op mijn vraag gekregen wanneer er daadwerkelijk een effect optreed. Na enkele dagen komen er dus al wat zanddeeltjes los, maar wanneer (om en nabij) komt het zand los/ wordt het afgevoerd? Is dat al na die enkele dagen of echt pas na die 3 weken?

Het staat misschien wat krom omschreven, want ik begrijp uiteraard dat er na enkele dagen wát los komt. Ik geef het nu bijna een week en ze is nog steeds erg, zo niet erger, gevoelig op haar dikke darm. Misschien ben ik te bezorgd, mijn nachtrust wordt er aardig door verstoord in elk geval! -O-


Kaitlyn

Berichten: 9720
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Sand oil 369 effect en ervaring gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:16

Ik heb heel veel problemen met mijn paard en zand gehad. Ook dezelfde zandweg korrels, dit waren de enige die hielpen.

Ze kreeg van mij ook een grote emmer slobber per dag om te zorgen dat ze extra vocht binnen kreeg en er op die manier wellicht nog meer zand mee ging.

Na die kuur een probiotica en heb tijden nog geregeld de sandclear gegeven. Gelukkig nooit meer last van gehad, en inmiddels al 1.5 jaar denk ik niet standaard. Nu 2x per jaar onderhoud, om er zeker van te zijn.

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Sand oil 369 effect en ervaring gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 01:57

Dat ligt een beetje aan de spijsvertering van je paard maar normaal passeren die brokjes binnen 2 dagen wel de dikke darm, dus dan zouden ze al hun werk moeten doen. In principe kan je dus stellen dat vanaf dag 2/3 de brokjes zorgen voor de afvoer van zand.

Zelf geef ik liever psylliumvezels in plaats van de brokjes, met brokjes geen ervaring, maar de pure psyllium voor ik dan in een kuur van 7 dagen..

Andalucia76
Berichten: 10
Geregistreerd: 24-05-18

Re: Sand oil 369 effect en ervaring gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 09:54

Jaime, hartelijk dank! Ik kan er dus al wel van uit gaan dat de brokjes nu hun werk doen.
Met even snel een berekening zou ik ook maar 2 weken met de pot doen en geen 3, nooit over nagedacht toen ik de pot mee nam overigens.
Ik lees ook erg goede ervaringen over de:
- Paardendrogist Sand Off Omega en zit toch te denken om de laatste week aan te vullen met dit product met een maandelijks onderhoud.

Normaliter elke maand 14 dagen lijnzaad koken op aanraden, ik kom daar nu toch op terug. :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chery, IASCrawler en 9 bezoekers