CBD, THC, wiet olie voor je paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quro

Berichten: 147
Geregistreerd: 30-01-18

CBD, THC, wiet olie voor je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 10:47

Voor zover ik kon vinden is hier nog geen apart topic voor.
CBD olie is al steeds bekender in de paarden wereld. Maar ook thc olie kan erg goed helpen bij diverse klachten.
Het zelf maken ervan is vrij eenvoudig.

Zijn er hier meer Bokkers die de olie gebruiken en/of zelf maken?
Waar gebruiken jullie het voor?

beetje22

Berichten: 120
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Arnhem en omstreken

Re: CBD, THC, wiet olie voor je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:04

Ik gebruik soms de olie, maar voor mijzelf. Ik gebruik het tegen stress en het helpt echt goed. Bij de supermarkt is het voor mensen ook gewoon te koop, maar ik weet niet of dat ook voor paarden kan worden gebruikt.

Quro

Berichten: 147
Geregistreerd: 30-01-18

Re: CBD, THC, wiet olie voor je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 11:24

Die CBD verkoopwereld is heel ingewikkeld. Een ieder beweert het beste te verkopen. Logisch, zo werkt handel. Maar ondanks dat er ook daadwerkelijk slecht spul tussen zat, is het meeste wel nagenoeg gelijkwaardig.
En volgens mij verschilt het niet, de speciale paarden variant en die voor mensen. Behalve het etiket.

Ik merk vooral bij paardje en mijzelf dat huid en haar zo opknappen. Ondanks dat hij heel erg verhaart (hij komt van 24/7 buiten naar pension met paddock) weinig jeuk en zijn schilfers zijn al veel minder.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:30

Quro schreef:
Voor zover ik kon vinden is hier nog geen apart topic voor.
CBD olie is al steeds bekender in de paarden wereld. Maar ook thc olie kan erg goed helpen bij diverse klachten.
Het zelf maken ervan is vrij eenvoudig.

Zijn er hier meer Bokkers die de olie gebruiken en/of zelf maken?
Waar gebruiken jullie het voor?


Ik voer hennepzaad. Niet vanwege de thc maar omdat het heel hoog in gezonde vetzuren zit.
Wel maal ik de zaadjes want de vogels trekken anders de mest helemaal uit elkaar voor een paar
zaadjes :)
Quro jij noemt dat CBD olie vrij eenvoudig te maken is.

Hoe maak jij het want via internet vind ik zoveel manieren ? Tot vrij ingewikkeld toe.

Quro

Berichten: 147
Geregistreerd: 30-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 11:38

*knip*


Goed zeg, hennepzaad. Ga ik ook eens naar kijken..
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 28-03-18 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht gewijzigd.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: CBD, THC, wiet olie voor je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:18

Dank je voor je uitleg :)


Ik kwam erop door de Pferdehanf (hennepzaad) die in Duitsland gevoerd wordt.
http://www.pferdefutter-pferdehanf.de/warum-pferdehanf/

Deze is echter behoorlijk prijzig. Ik heb het bij de dierenzaak gehaald. Hennepzaad wordt ook wel Kempzaad genoemd en wordt ook wel door vissers gebruikt. Ze heeft voor mij een 25 kilozak besteld en die was meer dan de helft goedkoper dan het Duitse produkt.
Ik denk dat dit zaad vergelijkbaar is met de koeienhennep. Daar zit nauwelijks THC in en de hele plant incl. zaad wordt verhakseld en aan de koeien gevoerd. Ik vermoed dat ze van dit soort planten voor de paarden het hennepzaad oogsten.

Het is absoluut niet zo dat onze paarden high in het land staan :D

Anoniem

Re: CBD, THC, wiet olie voor je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:25

Het gebruik/maken van THC mag niet op Bokt besproken worden aangezien het voor de wet onder drugs valt en aangezien je drugsgebruik hier niet mag aanraden mag het promoten daarvan in THCvorm ook niet. CBD olie mag wel gewoon besproken worden en daar bestaat ook al een (erg lang) topic over wat ook gewoon via de zoekfunctie te vinden is: [MWS] Ervaring met cbd olie ?

Popstra
Berichten: 13743
Geregistreerd: 21-06-08

Re: CBD, THC, wiet olie voor je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:12

THC olie aan je paard geven lijkt mij geen goed plan! Ten eerste weet je niet hoe geconcentreerd de olie die je aanschaft is, hoeveel je moet geven en gaat het via het spijsverteringskanaal door de lever wat een heel heftige bad trip om zo maar even te noemen kan geven.

Quro

Berichten: 147
Geregistreerd: 30-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 15:06

Sorry er is al een topic over CBD olie. Ik kon dat eerder niet vinden omdat de zoekfunctie er blijkbaar steeds CVD van maakte.
Moderator, van mij mag er een slotje op. Of pas de titel aan, dat kan ik zelf niet zie ik. :)

Quro

Berichten: 147
Geregistreerd: 30-01-18

Re: CBD, THC, wiet olie voor je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 15:52

Popstra: nee, zomaar geven is inderdaad geen goed plan. Je moet zeker weten wat je hebt en wat je gaat geven. Je moet je dus heel goed inlezen in de zaken voordat je maar wat aanklooit. Ikzelf heb nooit de thc gegeven. Ik las hier op Bokt dat dat kon. Iemand die dat al deed..en zo waren we vervolgens in een ander topic hierover aan het praten. Vandaar het openen van deze.

Gek genoeg is dit illegaal en wordt er best heftig op gereageerd soms. Maar wat is wel legaal...alcohol, sigaretten en zware medicijnen. Daar verdiend de staat ook een boel geld mee bovendien.
Maar goed. Ik bepaal niet de regels, ik snap wel heel goed dat Bokt die regels heeft en ik me daar aan moet houden. Mea culpa.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: CBD, THC, wiet olie voor je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:42

Er is op fb wel een groep cbd voor paarden. Nog weinig ervaringen te lezen. Ook groene os maakt al even veel reclame, maar zou ook eerder een goede cbd olie elders kopen, dan met een duur etiket.

Dat THC niet besproken mag worden, is echt belachelijk, dan weten ze helemaal niet waar het goed voor is. De pil voor vrouwen en allerlei medicijnen mogen ook besproken worden, net als drank.

Maar goed, thc zou ik niet snel aan dieren geven. Tenzij ik het zelf maak en het echt een duidelijke reden heeft en het de keus is tegenover andere medicatie met veel nare bijwerkingen bijv.

Quro

Berichten: 147
Geregistreerd: 30-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 07:36

superpony schreef:
Er is op fb wel een groep cbd voor paarden. Nog weinig ervaringen te lezen. Ook groene os maakt al even veel reclame, maar zou ook eerder een goede cbd olie elders kopen, dan met een duur etiket.

Dat THC niet besproken mag worden, is echt belachelijk, dan weten ze helemaal niet waar het goed voor is. De pil voor vrouwen en allerlei medicijnen mogen ook besproken worden, net als drank.

Maar goed, thc zou ik niet snel aan dieren geven. Tenzij ik het zelf maak en het echt een duidelijke reden heeft en het de keus is tegenover andere medicatie met veel nare bijwerkingen bijv.




*\o/* *\o/*