Pony extra vitamines en mineralen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tippijillz
Berichten: 52
Geregistreerd: 07-12-17

Re: Pony extra vitamines en mineralen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-18 22:14

waarvoor dient pavo summerfit?


Tippijillz
Berichten: 52
Geregistreerd: 07-12-17

Re: Pony extra vitamines en mineralen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-18 22:21

Ik heb even opgezocht voor summerfit waar het voor dient en het lijkt me iets wat mijn mini shetje kan gebruiken maar raden jullie het product aan en waar is het het goedkoopst. Ik vond de goedkoopste bij de epplejeck...

Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Pony extra vitamines en mineralen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:30

De prijzen zijn bij voerleveranciers over het algemeen hetzelfde. En in het geval van je shet gaat het om een halve koek per dag, dus doe je met een zak van 13.80€ (volgens de site van pavo) 2 maanden. Via de site van pavo komt er dan nog 4 euro verzendkosten bij, dus ik zou gewoon kijken wat voor voerboeren je in de buurt hebt zitten die pavo leveren. Bij ons leveren 2 ruitersportzaken, een echte voerboer en de welkoop/horticoop/boerenbond Pavo en hebben ze dit product op voorraad.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Tippijillz
Berichten: 52
Geregistreerd: 07-12-17

Re: Pony extra vitamines en mineralen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 08:07

Nu wordt het er niet beter op ze begint af te vallen en rond deze tijd is dat negatief! Weet iemand iets waarmee je ze goed sterk en vet kan krijgen, ikvoer haar nu ook kuilvoer(mais) want dat is goed vet en ik hoop dat dat haar op de been kan houden. Help!

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 08:35

Tippijillz schreef:
Nu wordt het er niet beter op ze begint af te vallen en rond deze tijd is dat negatief! Weet iemand iets waarmee je ze goed sterk en vet kan krijgen, ikvoer haar nu ook kuilvoer(mais) want dat is goed vet en ik hoop dat dat haar op de been kan houden. Help!

Zijn de tanden dan wel in orde en recent nagekeken?

Mocht dit zo zijn werkt seniores priores goed om aan te laten komen.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:02

Deze vragen stel je beter aan een DA. In het wilde weg mineralen en vitaminen geven zonder te weten wat er mis is kost veel geld en brengt niets bij. Pony laten onderzoeken en dan gericht maatregelen nemen werkt beter dan in het wilde weg allerlei preparaten geven.

Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:14

Tippijillz schreef:
Nu wordt het er niet beter op ze begint af te vallen en rond deze tijd is dat negatief! Weet iemand iets waarmee je ze goed sterk en vet kan krijgen, ikvoer haar nu ook kuilvoer(mais) want dat is goed vet en ik hoop dat dat haar op de been kan houden. Help!


Is ze mager? En bij een shet betekent dat ook gewoon: kan je de ribben heel duidelijk voelen (zo duidelijk dat je ze, zóu je de wintervacht weg denken, licht of ruim kan zien)?

Hoe oud is ze en is ze wel eens ziek, zo ja, wat heeft ze dan (koliek, hoefbevangenheid, etc)?

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Pony extra vitamines en mineralen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:09

Geen maais geven, dat is moeilijk verteerbaar.

Seniores priores is een betere oplossing. Zit alles in wat de pony nodig heeft.
En natuurlijk de dierenarts even raadplegen ;)

Fleur ❤️

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Re: Pony extra vitamines en mineralen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:24

Ik heb zelf 2 shets en die staan alleen op hooi. Doen ze het prima op. Ze zijn ook flink te zwaar dus als ik dan nog brok bij ga geven word het buiten proportioneel. 1x per seizoen geef ik ze een vitaminespuit(8,95 bij ej en andere paardensportzaken dacht ik) en dat helpt ze goed verharen in de winter en goed haren kweken in het najaar. Nu heb ik er wel 2 met moeite met verharen e.d. en eentje is 25 dus ik heb een beetje extra zorgen wb hun. Maar voor mij helpt het prima.

Lady ♥ ~ Ga maar lieverd, de eeuwige groene weides in.. 21-4-2019 & 19-3-2022
It’s not always easy, but it’s always worth it.

Tippijillz
Berichten: 52
Geregistreerd: 07-12-17

Re: Pony extra vitamines en mineralen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 15:24

Ze is 2.5 jaar jong en ik heb eveb opgezocht over die brok maar het is voor senioren is dat verstandig om aan mijn mini shetje te voeren?

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:27

Ik heb die van mij ook SP gegeven om aan te komen/op gewicht te blijven. En 2 jaar is niet oud te noemen, maar dat wil niet zeggen dat ze het niet mogen. :P

ElCid

Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:40

Tippijillz schreef:
Nu wordt het er niet beter op ze begint af te vallen en rond deze tijd is dat negatief! Weet iemand iets waarmee je ze goed sterk en vet kan krijgen, ikvoer haar nu ook kuilvoer(mais) want dat is goed vet en ik hoop dat dat haar op de been kan houden. Help!


Mais is niet geschikt als paarden ( pony) voer. Het bestaat hoofdzakelijk uit zetmeel en bevat weinig vitaminen en vergroot de kans op koliek. Goede kwaiteit hooi is voor de gemiddelde Shet voldoende. Als de pony echt mager is en blijft met normaal voer dan is er iets mis en kan je een bloedtest laten doen, dan weet je waar je aan toe bent en kan je adequaat handelen. Zomaar "iets" doen kan averechts werken.

Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Pony extra vitamines en mineralen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:50

Aangezien het om een opgroeiend diertje gaat (die hopelijk met een leeftijdsgenootje staat?), zou ik haar wat pavo nature's best of marstall vito gaan bijvoeren. Op die leeftijd hadden onze shetten ook nog krachtvoer nodig om op gewicht te blijven op onbeperkt hooi. Ik zou beginnen met 200g.

Zeker geen snijmais of andere soorten mais gaan geven, dat is koeienvoer, geen paardenvoer. Paarden hebben geen pens, ze hebben een blinde darm. En die werkt anders dan bij een koe, waardoor het darmstelsel van een paard snijmais slecht kan verdragen.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Pony extra vitamines en mineralen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:15

Liquihorse, is een olie met alle vit+min. dus kun je gewoon over je voer doen. Je kunt ze altijd een mail sturen en dan sturen ze je een uitgebreid advies.

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Pony extra vitamines en mineralen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:00

Seniores priores is ontwikkeld voor oudere paarden die niet of slecht kunnen kauwen.
Verder is het geschikt voor alle leeftijden en is het een volwaardig ruwvoervervanger. Zeker geschikt voor paarden of pony's die om wat voor rede dan ook slecht eten of slecht voeding kunnen opnemen.
Het is dus niet leeftijds gebonden.

Fleur ❤️

Tippijillz
Berichten: 52
Geregistreerd: 07-12-17

Re: Pony extra vitamines en mineralen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-18 08:46

Oke dan bestel ik die want die kost 10 euro voor 20 kilo dus is best goedkoop. Bedankt voor de reacties

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:56

Let er wel op dat je het moet weken met water! Doe je dit niet kan je grote problemen krijgen omdat dit voer uitzet als er vocht bij komt.
Op de zak staat hoe veel water je moet toevoegen.
Ik zou met een bekertje seniores beginnen met water (dat heeft een inweektijd nodig) en dat opbouwen.

Seniores is dus geen brok!

Fleur ❤️

Tippijillz
Berichten: 52
Geregistreerd: 07-12-17

Re: Pony extra vitamines en mineralen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 19:46

Is er wel bepaalde brok die ik kan gebruiken inplaats van seniores?

Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:59

Mizora schreef:
Aangezien het om een opgroeiend diertje gaat (die hopelijk met een leeftijdsgenootje staat?), zou ik haar wat pavo nature's best of marstall vito gaan bijvoeren. Op die leeftijd hadden onze shetten ook nog krachtvoer nodig om op gewicht te blijven op onbeperkt hooi. Ik zou beginnen met 200g.

Zeker geen snijmais of andere soorten mais gaan geven, dat is koeienvoer, geen paardenvoer. Paarden hebben geen pens, ze hebben een blinde darm. En die werkt anders dan bij een koe, waardoor het darmstelsel van een paard snijmais slecht kan verdragen.


pavo nature's best of marstall vito dus, en dan beginnen met 200g. Ze zijn niet zo goedkoop, maar wel zeer goed.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Tippijillz
Berichten: 52
Geregistreerd: 07-12-17

Re: Pony extra vitamines en mineralen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 08:23

Natures best lijkt me beter want die andere moet je ook met water mengen dus ik ga voor de eerste wel iets duurder maar dat gaat wel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers